הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מערכת האתר
    מערכת אתר האובוקס - אתר מאמרים שכל המאמרים בו מתחילים במילה 'איך'. אתר טיפים מבית היוצר של אתר ניוזבוקס.
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך אפשר להתמודד עם צ'קים חוזרים?

    מצוקת בעלי עסקים ואנשים פרטיים גוברת בימים אלה שבהם אנשים אינם מכבדים את ההתחייבויות שלהם. בעיית צ'קים חוזרים מוכרת לכל מי שיש לו עסק וגם לאנשים פרטיים שעושים עסקאות נדירות עם אנשים אחרים. הצורך לשלם בצ'ק עדיין במקום לשלם באשראי או במזומן או בהעברה בנקאית גורם לנו להיות חשופים לסכנה של אי כיבוד הצ'ק על ידי הבנק שעל שמו ניתן הצ'ק. מקרים כאלה מתחלקים לכאלה שיכולים לעשות משהו בנידון משום שהסכום נכבד ומחייב פעולה מידית, ולכאלה שידועים שהכסף שלהם אבוד והם גם הפסידו רכוש שמכרו או שעבדו ללא תמורה. בכל מקרה, זה לא נעים.

    למה צ'קים חוזרים הם בעיה שאפשר לפעמים למנוע?

    אם אתם עושים עסקה עם אנשים שאתם מכירים אתם יודעים בוודאי מיהם ואם הם אמינים מספיק כדי לסמוך על הצ'ק שלהם. אם אינכם מכירים אותם, זה אך מחויב המציאות שלפני העסקה תבררו אם אכן אינם מוגבלים בבנק ויש להם עבר בעייתי בכל הנוגע למוסר תשלומים. סביר להניח שאלא אם כן מדובר בבעיה חד פעמית, צ'קים חוזרים נמצאים בעברו של כל בעל חוב כזה ולכן זהו סימן אזהרה לכם לא להתעסק בזה. ברור שאינכם רוצים לוותר על עסקה טובה אבל כאשר האלטרנטיבה היא הפסד כספי ניכר עדיף לחפש לקוח אחר. הבעיה מתחילה כאשר בעל עסק אינו מקבל די זמן לבדוק את העבר של המשלם ולכן חייב לקחת את הצ'ק בכל מקרה. שם אין ברירה אלא לנקוט את הצעדים הרגילים ברגע שזה קורה והצ'ק חוזר.

    פנייה לעורך דין או להוצאה לפועל

    בישראל זוהי עבירה לתת צ'ק שאתם יודעים שאין בבנק די כסף לכבד אותו והבנק יחזיר אותו למי שקיבל אותו מכם והפקידו לתשלום. בסכומים גדולים ובמספר גדול של עסקאות תוכלו להגיש תלונה במשטרה, לפנות לעורך דין ולהוצאה לפועל כדי שיטפלו בשמכם בגביית החוב מנותן הצ'ק. זה כרוך בזמן ובדמי טרחה ולכן רק בסכומים משמעותיים באמת או כאשר הנזק גדול במיוחד מומלץ לפנות לערכאות כאלה לטיפול.

    חברה לניכיון צ'קים

    צ'קים חוזרים יכולים להיות גם מטבע עובר לסוחר בחברה לניכיון צ'קים, כאשר אתם מוסרים צ'ק כזה לחברה שקונה אותו במזומן וגובה עמלה, ואז דואגת לגבות את החוב מבעל הצ'ק. לה זה נוח יותר לעשות זאת ולפתוח בהליכים משום שהחברה מיומנת ומתמחה בכך ויכולה להפעיל את המשאבים שנחוצים לשם כך כדי לגבות חובות כאלה ביעילות מבעלי החוב.