הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך אפשר ללמוד תורה ולהתפרנס בכבוד.

    ניר מרקו
    | 11 בפברואר 2020 |

    לימודים ללא מקצוע אין בהם קמח.

    אין דבר יותר מקודש ומרומם את הנפש מללמוד תורת משה וישראל. לימודי יהדות ותורה הן בין המקצועות המוערכים ביותר. לימודי הדת מקנים ללומד אותם ערכים ומסורות שלא ניתן לקבל בדרך אחרת. בכך לימוד התורה מנציח את שלמות העם היהודי לדורות רבים. חשיבותה של למידת התורה גדולה ביותר. אדם הבוחר להקדיש את חייו ללימוד התורה נכנס בעצם למעגל שיימשך עד סוף חייו. מעגל של למידה קדושה ועומק. לימוד תורה במדינת ישראל נעשה בבתי המדרש, בכוללים, במכללות התורניות ובחדרי ישיבות ההסדר.

    לימוד תורה בשנות האלפיים אינו מסובך ולמעשה לימוד תורה אף יכול להגדיל את פרנסתו של אדם במידה ויבחר ללמוד מקצוע יהודי התואם את אופיו. כיום ניתן ללמוד בשלל מקצועות יהודיים שבצידם גם שכר נאה. מכללות תורניות מעניקות לסטודנטים שלהם אפשרות ללמוד תורה ולעבוד במקצוע שיבחרו בזמן בלימודים ובכך מאפשרת להם להתפרנס בכבוד. באתר של מכון עליה אפשר לראות דוגמאות לקורסים ולתנאים המיוחדים אותם מקבלים הסטודנטים. סטודנט שבחר לעבוד יוכל להפוך את מסלול לימוד התורה לפחות טובעני ולשלב עבודה ולימודים יחדיו.


    באילו אופציות ניתן לבחור

    אחת האפשרויות שבהם בוחרים אלו הרוצים לשלב בין לימוד תורה לפרנסה הוא למידה של מקצוע יהודי. מקצועות יהודיים כמו שחיטה או סידור חופה יכולים להיות הגשר בין עולם התורה לעולם הפרנסה. אדם שבוחר ללמוד מקצוע תורני ימקד את מרבית לימודיו בהלכות, המסורות והברכות הקשורים לאותה עבודה יהודית אותו הוא לומד. מקצועות יהודיים נוספים שניתן לראות שמקפידים על שמירה על ערכי היהדות הם, מקצוע משגיחי הכשרות, מוהלים המבצעים את טקס הברית וסופרי סת״ם האמונים על כתיבת ספרי הקודש. בשוק העבודה נחשבים מקצועות אלו למקצועות מרויחים מאוד.

     

    ומה קורה כשהמקצוע לא תורני

    רוב האנשים הבוחרים ללמוד תורה יבחרו לעסוק במקצוע תורני התואם את השקפת עולמם. לעיתים נוצרים מצבים בהם אדם כבר רכש מקצוע אך החליט להתחיל בלימודי תורה. דילמה זו היא אחת הדילמות המרכזיות בכל מסע של חוזר בתשובה. הבחירה איננה קלה ובוודאי שאינני בא להחליט בשבילכם אך חשוב שתדעו שניתן לעבוד במקצוע אותו רכשתם ובמקביל ללמוד תורה ויהדות. החכמה היא לשלב בין המוכר לחדש. כמובן שאם מצאתם מקצוע יהודי שמדבר אליכם ותרצו להרחיב את אמונתיכם תוכלו לבצע החלפת מקצוע. ללמוד תורה אינו אומר לחיות בצניעות וניתן בצורה פשוטה גם להתפרנס ממנה בכבוד.