הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך בוחרים תבנית עיצוב בוורדפרס?

    ניר מרקו
    | 21 בינואר 2021 |

    רוב אתרי התוכן בעולם נבנים באמצעות מערכת וורדפרס (WordPress) שנחשבת לידידותית בפעילות ה- SEO ולפלטפורמה הנפוצה והמומלצת ביותר לבניית אתרים. השימוש בפלטפורמה מחייב בחירת תבנית עיצובית. התבנית היא שלד האתר ולפיה יוגדר איך ובאיזה אופן יוצגו הערכים שנמצאים מאחורי הקלעים, בבסיס הנתונים. תבנית יכולה להיות מעוצבת, ייעודית לשימוש מסוים או מינימלית ו"ריקה" למראה (כלומר, גם כשרוצים אתר וורדפרס "ריק" – נייצר או נשתמש בתבנית שנועדה לשימוש ריק). הנה כמה טיפים לבחירת תבנית עיצוב לאתר המוקם בוורדפרס:

    אלמנטור פרו – משהו קטן וטוב

    אחד השינויים המהותיים ביותר שהוכנסו בשנים האחרונות לוורדפרס הוא התוסף אלמנטור פרו, שבא להקל על הקמת אתרים. עדיין, כנראה שברוב המקרים, כדאי להיעזר בחברה מקצועית לצורך פיתוח אתר וורדפרס, אבל אם נרצה לעשות שינויים לאחר שלב ההקמה יהיה לנו קל יותר. אלמנטור פרו מאפשר לנו בעצם לבנות בעצמנו את מרכיבי התבנית הדינאמיים. אם פעם היינו צריכים מתכנת עבור שינויים במבנה, היום אנחנו יכולים להתבסס על תבניות מינימליות ולעשות את כל מלאכת העיצוב והמבנה בעזרת אלמנטור.

    תבנית תומכת עברית

    במידה ואתם מקימים אתר שהתוכן בו ייכתב בעברית והוא מיועד לישראלים, חשוב מאוד שתבחרו תבנית תומכת בעברית. תבנית ASTRA לדוגמא היא חינמית, קלילה ועובדת מצוין עם עברית. יש לה גם גרסת PRO בתשלום למי שמעוניין לשדרג.

    תבנית המתאימה לסוג האתר

    חשוב לבחור בתבנית שמתאימה לצרכי האתר שלכם. לאתר תדמית למשל, נבחר בתבנית שמוגדרת כמתאימה לסוג כזה של אתר. אם אתם מקימים אתר מכירות, חשוב שתבחרו בתבנית שמיועדת לאתר מסוג כזה, ולא תבחרו בתבנית שמתאימה לאתר מסוג אחר רק כי היא נראית אולי טוב יותר. במילים אחרות, חשוב שתגדירו מהם הצרכים המרכזיים של האתר שלכם ותבחרו תבנית בהתאם להגדרה הזו. 

    אפיון לפני עיצוב

    אפיון האתר הוא השלב המשמעותי ביותר והוא חייב להגיע כבר בהתחלה ועוד לפני שחושבים על עיצוב ועל בחירת תבנית לאתר. ככל שהאפיון יהיה מפורט יותר, כך תוכלו לחזות איך ייראה האתר שלכם, מה תהיה חוויית המשתמש בו ואיזו תבנית תספק את הצרכים של האתר באופן מיטיבי. אם תתחילו הפוך ותבחרו קודם תבנית ותוך כדי תנועה תאפיינו את האתר, תיתקלו בהרבה קשיים בדרך והרבה זמן יקר שיתבזבז על תיקונים ושיניים. בקיצור – אפיון האתר, אפילו ברמה בסיסית, הוא הכרחי, לפני בחירת תבנית בוורדפרס.

    תבנית עם מוניטין טוב

    כמו כל מוצר, מה שקונים בזול, עלול לפעמים לעלות ביוקר. חשוב לבדוק מי החברה שעומדת מאחורי התבנית. חברה אמינה היא כזאת שכוללת בסיס משתמשים רחב (מאות אלפים התקנות ומעלה, כי אז המשמעות היא שמדובר בחברה רצינית, שתמשיך לפתח ולתחזק את התבנית לאורך זמן. בנוסף, כדאי שתבחרו בתבנית שתופיע במאגר התבניות של וורדפרס – אלו תבניות שעומדת בקריטריונים מסוימים שוורדפרס הגדירה וקיבלו סוג של תו תקן ממנה. כמו כן, תבניות שמופיעות במאגר הזה מציגות דירוג והיסטוריית שימוש. 

    לסיכום

    בחירת תבנית וורדפרס משפיעה מהותית על הנראות והפונקציונליות של האתר שלכם, ולכן כדאי להשקיע זמן ומחשבה בבחירת התבנית המתאימה ביותר. חברות העוסקות בבניית אתרים יידעו לתת מענה מקצועי וכדאי להיעזר בהם לפחות בשלב ההקמה של האתר.