הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך חוזרים לעבודה לאחר שהחלמתם מפציעה קשה או ממחלה

    תהליך ההחלמה מטראומה פיזית עשוי, במקרים רבים, להיות ארוך ומורכב במיוחד. כאשר מדובר באדם אשר רגיל היה לעבוד ולתפקד באופן מלא ועצמאי, החזרה לעבודה עשויה להראות כמו חלום רחוק. המטרה של השיקום במקרים של אנשים המעוניינים לשוב לעבוד על אף מגבלות פיזיות זמניות או קבועות שנוצרו אצלם לאחר מחלה קשה או תאונה, היא בין היתר לרכוש כלים נפשיים ולעיתיים גם כלים מקצועיים חדשים. הרעיון הוא לצלוח את האתגר הקיים בהשתלבות מחדש, עם המגבלות, בתוך מערכת מוכרת של משרה שבעבר אותו אדם אייש בצורה אחרת לחלוטין. כיצד עושים זאת?

     

    ההשפעה שיש לשינויים פיזיים על המצב הנפשי

     

    אין ספק כי טיפול בטראומה טומן בחובו משתנים רבים, לכן לא ניתן להגיד כי סוג מסוים של טיפול יהיה בהכרח יעיל עבור כל האנשים. גם שני אנשים אשר היו מעורבים באותה תאונת דרכים ונפגעו פיזית באותה דרגת חומרה, לדוגמה, ייתכן ויתמודדו אחרת עם העניין ולאחד מהם תיווצר פוסט טראומה, בעוד השני ימשיך בחייו ומצבו הנפשי לא יתערער.

    מכיוון שלהתמודדות הנפשית עם טראומה עשויה להיות השפעה מכריעה באשר ליכולת להשתקם מפגיעה פיזית, אנשים המבקשים לשוב לעבודה שלהם לאחר טראומה זקוקים לטיפול ייעודי. הכוונה היא להתאים את האופן שבו אדם מקבל טיפול נפשי, אל הצרכים האישיים והייחודיים שלו, מתוך הכרה בכך שהמבט הסובייקטיבי לגבי הפתרון הוא המפתח להחלמה, בדיוק כפי שיתאימו לו את התרופות והשיקום הפיזי אליהם הוא יזדקק.

    חשוב להבין ולתת את הדעת גם באשר לתרומה של אדם במקום עבודתו בתפקידים שאינם פיזיים כלל, כלומר שאינם מושפעים "על פניו" מכך שאותו אדם נפגע פיזית. משרות רבות אינן דורשות כל מאמץ פיזי וניתן להתאים את הציוד הנדרש למען ביצוע התפקיד, אל הצרכים החדשים של נפגע הטראומה, בקלות רבה. עם זאת, גם כאשר כל התנאים הפיזיים הם אופטימליים אך האדם עצמו אינו מסוגל לתפקד בתוכם בשל מגבלות פיזיות, כאילו לא נעשה דבר ולכן יש למצוא את הדרך לסייע לו במכלול הדרכים הנדרשות עבורו.

    מתן מעטפת של תמיכה ממגוון תחומי טיפול היא הדבר האופטימלי

     

    שילוב בין גורמי טיפול קונבנציונליים מהרפואה ה"רגילה", לבין מטפלים ברפואה משלימה ואנשי מקצוע מתחום הפסיכולוגיה או הפסיכיאטריה, יכול להוות את התמהיל הרצוי עבור מי שמבקש לחזור לעבודה לאחר פגיעה פיזית וזקוק לתמיכה עוטפת שתסייע לו לצלוח את השלב הראשוני של ההשתלבות מחדש במקום העבודה. בנוסף לכך, סיוע מתמשך אשר יותאם וישתנה בהתאם לצרכים המשתנים של אותו עובד, יעניק תמיכה מתאימה ויאפשר תפקוד מלא ואף קידום וצמיחה בתוך מקום העבודה, בהתאם למגבלות במידה וישנן כאלה. הסביבה האנושית של אותו אדם שחווה טראומה, צריכה לפעול מתוך הנחה כי השמיים הם הגבול גם כאשר קיימת טראומה קשה וכי ההחלמה נראית באופק בכל מקרה.