הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מערכת האתר
    מערכת אתר האובוקס - אתר מאמרים שכל המאמרים בו מתחילים במילה 'איך'. אתר טיפים מבית היוצר של אתר ניוזבוקס.
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך לבחור כיוון ללימודים גבוהים?

    סיימת צבא, עשית את הטיול הגדול של אחרי הצבא, מה עכשיו?, עכשיו מתחילים ה" חיים האמיתיים", זה לא כמו להיות חייל ש לרוב הצעירים יש את הגב הכלכלי של ההורים, וההורים מצידם רק רוצים לעזור כדי שיהיה לילד החייל שלהם  את כל מה שהוא צריך. אז עשיתם צבא, השתחררתם, גזרתם חוגר, ועכשיו לעבודה המועדפת בתחנת דלק על מנת לקבל את המענק שמשרד הביטחון נותן, עובדים שעות על שעות כדי לחסוך לטיול הגדול במזרח או בדרום אמריקה, וגם אז זה עדיין לא החיים האמיתיים.

    אז מה זה אומר החיים האמיתיים?

    החיים האמיתיים יהיו אנשים שיגידו שמתחילים לפני הלימודים, חלקם יגידו שהחיים האמיתיים מתחילים דווקא אחרי התואר, כשמתחילים לעבוד בעבודה הראשונה, שניהם צודקים. אז לא חשוב אם החלטתם ללמוד הנדסאי חשמל או הנדסאי תעשייה וניהול או תואר במשפטים הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לחשוב, מה אתם אוהבים לעשות, מה מושך אתכם, מה גורם לכם להעביר שעות בלי לשים לב בכלל. אז נכון לא כל תפקיד או עבודה זה משהו שאנחנו אוהבים לעשות בשעות הפנאי אבל כדאי ואפילו רצוי שיהיה לכם חיבור מסוים לתחום הלימודים ולא ללכת ללמוד תואר כלשהו רק בגלל שההורים דחפו או בגלל שאומרים שיש בזה הרבה כסף. אם תשאלו אנשים שעובדים כבר מעל עשר שנים במקצוע שהם לא מבסוטים ממנו, הם היו אומרים לכם שאם היו יכולים לחזור אחורה בזמן הם היו הולכים ללמוד תואר אחר, אבל במציאות של ימינו לעשות הסבת מקצוע זה כמו לנסות להסיט רכבת ממסלולה, זה עניין לא קל ש לעיתים עלול לעלות לא מעט כסף.

    איך לבחור מה מתאים לנו?

    כמו שנכתב לפני כן, ראשית חשוב שהמקצוע שתבחרו  יהיה מקצוע שגורם לכם הנאה, שישלמו לכם לעבוד בהנאה. כמו כן בנוסף חשוב שהמקצוע שתבחרו יהיה מקצוע שאתם טובים בו, לדוגמא מי שטוב במספרים, יכול ללמוד כלכלה, חשבונאות, או מקצועות ההנדסה למיניהם, או  אפילו תעשייה וניהול המצריך ידע מתמטי רב. לאלו מכם שיותר מתחברים לצד העיוני היינו ממליצים ללכת על לימודי משפטים. מי שיש לו יכולת הוראה טובה ימצא שמקצועות לימודי ההוראה יתאימו לו. פרט נוסף שכדאי לשים אליו לב, הוא מידת גובה השכר הרצוי, משום שאם תעבדו במקום עם שכר לא מתגמל זה ישחוק אתכם לאורך תקופה. זמן פנוי גם הוא גורם נוסף וחשוב במשוואה שלנו שכן לא תצליחו להחזיק מעמד במקצוע שלא משאיר הרבה זמן פנוי, בעיקר בעתיד כשתהיו בעלי משפחה ותירצו לבלות עם יקיריכם. לבסוף השיקול האחרון שכדאי ואף רצוי לעשות הוא לדעת מה מידת הכדאיות של המקצוע, כלומר האם המקצוע נחוץ בשוק או שמא השוק מוצף באנשים עם אותו מקצוע, כמו מה שקורה בשנים האחרונות עם מקצוע עריכת דין.