הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך לבחור פרגולות איכותיות לבית ולגינה

    ניר מרקו
    | 28 בינואר 2020 |

    האביב קרב ובא וזה הטיימינג האולטימטיבי לתכנן את התקנתה של פרגולה למרפסת או לגינה. פרגולה מהווה פתרון הצללה אסתטי ויעיל כאחד, שהופך את הישיבה בחצר או במרפסת לנעימה יותר במזג האוויר השמשי, תוחם ומגדיר אזורים ומוסיף טוויסט מסוגנן ומעוצב יותר.

    אילו סוגי פרגולות קיימים וכיצד לבחור את הפרגולה הנכונה ועל מה לשים דגש בהזמנה ובביצוע ההתקנה? כל התשובות בכתבה שלפניכם.

    מהם ההבדלים בין עומדת לתלויה
    פרגולות ניתן למצוא במגוון צורות ומבנים. הנפוצות ביותר הן עומדות או תלויות. העומדות נתמכות על ידי עמודים או מוטות המעניקים את התמיכה, הבסיס והיציבות לפרגולה ומתפקדים גם על תקן אלמנט פיסולי ומצד שני, תופסים יותר מקום אך חיוניים בהיעדר של קיר תמיכה.
    הסוג התלוי נטול מוטות תמיכה כך שניתן לחסוך במקום וליהנות מהצללה בטוחה והוא מתאים מאוד לגינות קטנות או מרפסות צרות ורלבנטיות בקיומו של קיר תמיכה. כבל ברזל שמקובע לקיר הוא זה שמחזיק לרוב את הפרגולה יציבה.
    החומר ממנו עשויה הפרגולה אף הוא קריטי ומשחק תפקיד משמעותי בבחירה כאשר בארץ ניתן לראות בעיקר פתרונות הצללה מעץ או מאלומיניום, לכל אחד מהחומרים מאפיינים אחרים.
    האלומיניום הוא חומר מתכת קשיח ויציב, שכאשר הוא נטול מנגנון חשמלי הוא לא דורש כלל תחזוקה ושומר על מראהו לאורך זמן בכל תנאי מזג האוויר אפילו באקלים קיצון של חום או קור קיצוניים. הגמישות שלו היא כחומר ביד היוצר וניתן לעצב ממנו מגוון אלמנטים ועיצובים והוא משתלב נהדר בבית מודרני בשיק מתוחכם או הייטקי. 

    מאורן ועד במבוק – העץ מככב
    העץ הוא כוכב בכל הנוגע לבניית פרגולה לגינה בשל מראהו הטבעי המתמזג בהרמוניה עם הסביבה הירוקה והיותו חומר ידידותי לסביבה. המראה של העץ אלגנטי ואצילי ומשתלב נפלא עם בית בסגנון כפרי, הוא משתבח עם השנים ושומר על מראהו האטרקטיבי לטווח הארוך. עם זאת, יש לקחת בחשבון שחשוב לרכוש עצים שעברו עיבוד וזכו בשכבת הגנה נגד חרקים וריקבון על מנת שהעץ יהיה מתוחזק ויעשה את עבודתו נאמנה כאשר הוא חשוף 24/7 לתנאי חוץ מקרני UV ועד גשמים ורוחות. האותנטיות של העץ היא ללא תחרות, אבל כמובן שתלוי איזה עץ נבחר לפרגולה כאשר העצים המועדפים בתחום הם עץ אורן, שנחשב לבחירה זולה יחסית המותאמת לאקלים הישראלי ועץ גושני, שהינו מאסיבי יותר ומתאים במיוחד לפרגולות כבדות וגדולות. כמו כן, הבמבוק האקזוטי הפך לנפוץ בזירת ההצללה. ישנם מי שבוחרים שילוב בין אלומיניום לעץ כאשר הקונסטרוקציה מתכתית ומשתלבות עם העצים. אפשר כמובן גם להגן על הפרגולה בעונה הקרה עם יריעות אטומות וליהנות מאלמנט ההצללה בשיא תפארתו בעונת האביב והקיץ. בכל מקרה, היום יש פרגולות האטימות גם לשמש ולמים כך שהן יוכלו לשמש אתכם לאורך כל ימות השנה, הקפידו על בחירת העץ ובניית הפרגולה כך שיהיה לה חיפוי עליון אטום.
    כדאי למדוד היטב את השטח המיועד על מנת להחליט מה יהיה גודלה של הפרגולה וכן להחליט באיזה סוג מדובר, איזה חומר גלם ישרת אתכם בדרך הטובה ביותר. ניתן להשתמש בה כהגדרת אזור, למשל, בהפרדה בין פנאי לאירוח בגינה וליהנות גם מאספקט הפרטיות שהיא מעניקה ליושבים. 

    התייחסו גם לאלמנט הצורני של הפרגולה כאשר יש פרגולות סימטריות הממשיכות את הפתח בקו ישר בעוד אחרות בעלות פינות מעוגלות בקווים רכים ומעודנים. כך או כך, אל תתפשרו על איכות העץ – פנו לחברה שתספק לכם את העצים או הפרגולה הדרושה והחליטו לפי המיומנות שלכם האם לבצע התקנה עצמית של הפרגולה או להיעזר באנשי מקצוע לביצוע ההתקנה.