הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מערכת האתר
    מערכת אתר האובוקס - אתר מאמרים שכל המאמרים בו מתחילים במילה 'איך'. אתר טיפים מבית היוצר של אתר ניוזבוקס.
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך להיות מנהיג טוב

    איך היית מתאר מנהיג טוב? על פי מחקר אחד, תכונות כמו אסרטיביות, השתלבות, חוכמה, וחריצות נחשבו לתכונות הטובות ביותר למנהיג. המחקר אף הראה שאנשים חיוביים, מעוררי השראה, וכאלו שמצליחים לעורר ולחזק את התומכים שלהם – הם מנהיגים יותר טובים. הם נראים יותר טוב בעיני אלו שהולכים אחריהם וגם זוכים להצלחות גדולות יותר.

    עכשיו כשאתם ידועים את התכונות האלו, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להיות מנהיגים טובים יותר.

    עודדו יצירתיות

    לתת לאנשים הוראות זו לא הדרך. לתת לאנשים אתגרים ולתמוך בהם במהלכם זוהי בחירה הרבה יותר נבונה. מנהיגים שמאתגרים את חבריהם ומעוררים בהם את תחושת היצירתיות מוערכים יותר. אם תיתנו לחברי קבוצתכם אתגרים שהם יכולים לעמוד בהם, התחושה כלפיכם תהיה הרבה יותר טובה כאשר הם יסיימו את המשימה.

    שמשו כמודל לדוגמא

    אל תצפו רק מאנשים אחרים לאתגר את גבולותיהם. היו אתם הדוגמא שאתם רוצים לראות ולעורר באחרים. מה שאתם רוצים לראות בקרב חברי קבוצתכם, יישמו עליכם. היו חלק מהקבוצה ובצעו את המשימות שאולי ייראו כפחותות, אך זה יקרב אותם אליכם ויעלה את ערכיכם.

    הראו התלהבות

    קשה מאוד להרגיש תחושת מנהיגות אצל מישהו כשהוא מדבר בקול חלש וכמעט ללא תזוזה. הראו לאנשים שאתם מדברים על משהו שחשוב לכם, גם אם זה משהו שבכלל לא משפיע עליכם ישירות אלא רק על אחד מחברי הקבוצה. אל תתנו למשימות שאתם נותנים להיראות כזניחות, הראו שכל משימה ומשימה חשובה לכם. הראו לאנשים שחשובה לכם ההתקדמות שלהם וכשמישהו משתף משהו עם שאר הקבוצה, הראו שאכפת לכם.

    הקשיבו לאחרים

    עוד תכונה חשובה של מנהיגים היא יכולת ההקשבה. אבל לא הקשבה רק בישיבות צוות אלא גם הקשבה של אחד על אחד ב-4 עיניים ובפתיחות מלאה. הראו כנות אמיתית וגלו עניין בנושאי השיחה ואף הראו את דאגתכם בהמשך הדרך בשאלות כמו "איך בסוף הסתדרת עם מה שדיברת איתי?" וכו'…

    הראו חיוביות

    מנהיגים צריכים להיות אופטימיים לא משנה מה. האופטימיות יכולה לשמש מקור השראה עבור החברים בקבוצה. גם אם כולם חוץ ממך כבר התייאשו, האמינו שדברים בהחלט יכולים להשתנות לטובה. זה לא אומר שצריך לראות כל דבר כורוד, אבל חוסר תקווה ומצב רוח רע עלולים לגרום ליותר נזק ולהקשות על שיפור המצב.

    אלו רק מעט טיפים. יש עוד הרבה דרכים ושיטות ספציפיות יותר לשיפור כושר המנהיגות. עוררו מוטיבציה אצל חבריכם, נסו דברים חדשים, צ'פרו במידת הצורך חברי קבוצה, ועודדו אותם לתרום מעבר לצורך (ובמקרה כזה חשוב מאוד להוות כדוגמא). על מנת לשפר את יכולת המנהיגות שלכם אפשר גם לפנות לקורס מנהיגות וללמוד יכולות חדשות.