הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך להרחיב את האופקים? לימודי תואר ראשון

    במהלך הלימודים לתואר ראשון, חשוב להרחיב אופקים, ככול האפשר. המשמעות היא לקרוא וללמוד עוד על נושאים שאולי בדרך כלל לא הייתם מתעניינים בהם. פירוש הדבר לנצל את המשאבים הרבים והזולים העומדים לרשותכם בספריית המכללה או באינטרנט, כמו גם לשנות את אופן הלמידה שלכם. 

    פעולות שכאלה במהלך הלימודים לתואר ראשון, יכולות לסייע לכם רבות. למשל: 

    • ללמוד ולא רק לשנן
    • לשכלל את שיטת הלמידה 
    • למצוא תעסוקה בשוק התחרותי של ימינו ולארגן לעצמכם חיים טובים יותר, בתום הלימודים

    שינון לעומת למידה

    שינון ידע קשור בדרך כלל לחינוך הפורמלי ונוגע יותר לצבירת ידע. למידה, לעומת זאת, נוגעת לא רק לשינון ולצבירת הידע, אלא גם ליישום הידע במצבים שונים בחיי היום יום.

    ההבדל בין למידה ושינון נראה בהתחלה טריוויאלי, אבל הנה כמה סיבות לכך שאתם חייבים לחרוג מהשינון ולהתחיל להשקיע בלמידה:

    • יישום הידע לאחר לימודו והבנתו הופך חשוב יותר ויותר. לשנן ולזכור את הנושא זה דבר אחד, אבל המבחן האמתי של הידע הוא לדעת להשתמש בו במצבים השונים שמתרחשים בחיים האמתיים.  
    • מכיוון שלמידה פירושה יישום, ויישום כרוך בבחינת אותו ידע במצבים אמתיים, קיים סיכוי לכישלון. אבל הנה היופי שבלמידה – לפעמים אתם מצליחים ולפעמים נכשלים, ובסופו של יום אתם לומדים מהטעויות הללו. באופן זה אתם צוברים ניסיון ובונים מיומנויות.

    לקרוא יותר

    אם רק תקדישו בכול יום זמן לקריאה, תתרמו רבות ללימודים שלכם. נסו לקרוא כל יום עיתון מקוון, ועדיף מגוון עיתונים, כדי לקבל מספר נקודות מבט לנושאים השונים.

    תוכלו להרחיב אופקים גם על ידי קריאת מגוון רחב של סוגות (ז׳נרים) ספרות שיכולות להיות שימושיות, במיוחד אם אתם רגילים לקרוא ספרים שכתב אותו סופר (סטפן קינג, למשל). 

    אמנם, זה לא רעיון טוב להכריח את עצמכם לקרוא חומר שאתם לא רוצים לקרוא, אבל כדאי לקרוא כמה שיותר סוגות ספרותיות.

    לאתגר את עצמכם

    אחת הדרכים הטובות ביותר לאתגר את עצמכם מבחינה אקדמית, היא להתמקד בנושא מסוים, שעליו אתם רוצים לדעת יותר.

    למשל, אם אתם רוצים לשפר את הידע שלכם על מלחמת העולם השנייה, תוכלו לצפות בסרטים תיעודיים ברשת, ולקרוא מספר רב יותר של חומרים בנושא, מכפי שהייתם נוהגים בעבר.

    באופן דומה, אם אתם מתקשים בנושאים מסוימים, מומלץ לנסות גישה לימודית אחרת. לפעמים זה עוזר.

    להשתמש במשאבים

    יש הרבה משאבים שעומדים לרשות הסטודנטים שרוצים להרחיב אופקים:

    • קורסים מקוונים הניתנים בחינם
    • מגוון הרצאות מקוונות ביוטיוב, של מרצים באוניברסיטאות השונות

    המשאבים האלה יכולים להוביל למיומנויות ולכישורים עתידיים שלכם.

    לשנות את הדרך שבה אתם לומדים

    חשוב לנסות לשנות את האופן שבו אתם לומדים. אפשר לעשות זאת על ידי התנסות בשיטות למידה חדשות. אתם יכולים לשפר את הידע והכישורים שלכם אם תרשמו לעצמכם דברים שלמדתם, או אם תצטרפו לפורום דיונים מקוון.

    קריאה נרחבת המתמקדת בנושא הלמידה (למשל קריאת ספר באנגלית, לפני שאתם ניגשים לבחינת המעבר באנגלית), חשובה במיוחד להפגנת יוזמה, אשר יכולה להעניק לכם יתרון משמעותי בשוק העבודה העתידי. 

    כשאתם נוקטים בפעולות המיועדות לשפר את המודעות העצמית לדברים שאתם עושים – זה עשוי להיות צעד ראשון ומועיל לנסות ולהבין היכן אתם נתקלים בבעיות ובקשיים. המשמעות היא שאתם בודקים באופן מעמיק יותר טכניקות למידה, שאולי לא לימדו אתכם בבית הספר היסודי והתיכון.

    תוצאות

    הרחבת אופקים, בסופו של דבר פירושה להיות בעלי יכולת לפתח מיומנויות משופרות לחשיבה ביקורתית, ובנוסף, לגרום לכם להיות בטוחים יותר בעצמכם, כשאתם מתמודדים עם נושאים שאולי אתם לא מכירים.

    באופן דומה, למידה של מגוון נושאים רחב יותר, אמורה להשתלב בנושאי הלימוד שלכם. זה יאפשר לכם לבלוט מול המעסיקים. תארו לעצמכם שבמהלך ראיון העבודה אתם משלבים ידע בתחומי עניין רחבים יותר. זה כשלעצמו כבר יגרום לכם לבלוט מעל שאר המתחרים.

    בעידן שלנו, המשתנה במהירות, השינון לבדו לא מספיק. הייתה תקופה שבה די היה בשינון וזיכרון כדי לעבור בחינות ולהשיג תואר ואחר כך עבודה, אבל לא עוד. 

    היום, נראה שתצטרכו יותר מתואר ראשון כדי להשיג תפקידים בכירים יותר. אבל כשאתם בעלי תואר אקדמי, זה מסמן אתכם כ״משכילים״ וכבעלי ידע בתחום מסוים, שמספיקים כדי להצליח בתפקיד. ואם יש לכם תואר שני, רוב הסיכויים שתוכלו לטפס גבוה יותר בסולם התפקידים הארגוני.