הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך להתאים את חוט הסריגה למה שרוצים לסרוג?

    ניר מרקו
    | 14 בינואר 2021 |

    האופן שבו בוחרים חוט ישפיע על שיטת הסריגה, על המהירות ועל התוצאה הסופית. אז מה ההבדל בין החוטים ואיך בוחרים את המתאים ביותר לתוצר המבוקש? הנה כל התשובות

    מבחר עצום של חוטי סריגה מציב לא מעט התלבטויות בפני חובבי סריגה וגם בעלי מקצוע. מצד אחד, ההיצע הרחב אמור לסייע לבחור את החוט המושלם ולהתאים אותו לתוצר הסופי שאותו מעוניינים להשיג. מצד שני, דווקא מגוון גדול מדי מעלה את הסיכוי לבלבול. בנוסף, קשה לדעת איזה חוט יתאים לכל פרויקט וצריך להביא בחשבון את הנתונים שלו.

    הנה כמה נתונים שיכולים לעזור להתאים את חוט הסריגה למה שרוצים לסרוג:

    א. תכולת הסיבים – הכי חשוב לבדוק את הנתון לגבי תכולת הסיבים. באמצעות הנתון הזה אפשר לבחור חוט שמתאים לסריגה בחורף, חוט עדין לסריגה של בגדי קיץ וחוט לסריגת בגדים או אביזרים לעונות מעבר.  

    ב. עובי החוט – עובי החוט משפיע על שיטת הסריגה ועל הטכניקה משתמשים. בנוסף, יש חוטים שבהם כדאי להשתמש עבור סריגה במסרגה אחת וחוטים עבים שמתאימים יותר לסריגה בשתי מסרגות. 

    ג. מרקם החוט – המרקם של החוט הוא כבר עניין לטעם אישי. אמנם יש טכניקות סריגה שבהן עדיף להשתמש בחוט במרקם גס, אבל באופן כללי לא אמור להיות לזה השפעה גדולה מדי על התוצר הסופי של הפרויקט. 

    ד. חילופי הצבעים – חשוב להשוות בין סוגים שונים של חוטים על פי חילופי הצבעים. גם פה יש משמעות גדולה לשאלה איזה חוט בוחרים, כי זה קובע איך תיראה התוצאה. אם רוצים תוצאה מעוצבת וצבעונית, צריך לעשות את זה רק עם החוט המתאים.

    ה. עובי החוט – הדרך הנכונה להתאים חוטי סריגה למה שרוצים לסרוג היא גם לבדוק את העובי. חוטים עבים נסרגים מהר, אבל בצמר דק מקבלים יותר מטרים בכל כדור ולכן גם משלמים פחות. במידה ועובדים עם תבנית סריגה, צריך להתאים את עובי החוט לחוט שבתבנית כדי לשמור על מידות הפרויקט. 

    מה עדיף: צמר או חוט סינתטי?

    שאלת מיליון הדולר מבחינת רוב חובבי הסריגה היא האם לתת עדיפות לצמר או לחוט שמיוצר מחומרי גלם סינתטיים. כיום למשל נפוצים מאוד חוטי אקריל שנוטים להיות זולים, מסוגלים לשמור על הצבע המקורי שלהם לאורך זמן ואף ניתנים לכביסה במכונה. לעומת זאת, צמר נראה טוב יותר והוא ללא ספק משדרג את מה שרוצים לסרוג.

    מבחינה פרקטית, אפשר להשתמש בחוטי סריגה מצמר כדי לסרוג בגדי חורף ובחוטי אקריל שונים לבגדי קיץ. אפשרות אחרת היא לשלב בין צמר ואקריל, כדי להשיג את הרכות ולאפשר כביסה במכונה.

    לבסוף, יש מקום להתאים את החוט גם לפי הטקסטורה. כאן, אפשר לבחור חוט נקי להשגת תוצאה אלגנטית.