הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך לוודא שלא נתנו לכם חשבוניות מזויפות

    ניר מרקו
    | 28 בינואר 2020 |

    בעלי עסקים? כך תצילו את עצמכם מהפסדים בגלל חשבוניות מזויפות

    ניהול עסק ותזרים כספים מלווה באחריות כבדה המוטלת על הבעלים. גם אם יש לכם רואה חשבון מקצועי שנחשב למומחה בתחומו, עדיין זהו בעל העסק שמהווה את הדמות המשמעותית והמשפיעה במקום. מודעות וערנות בכל הנוגע לטיפול בצד הפיננסי של העסק, לעיתים יכולות לסייע למניעת טעויות ועוגמת נפש, כמו זו העלולה להיגרם בשל התנהלות לקוחות שאיננה ישרה. אחת מהדוגמאות הנפוצות ביותר להתנהלות כזו, היא חשבוניות מזויפות אשר השימוש בהן, בין אם במודע או לא, עלול בסופו של דבר לעלות לבעל העסק שקיבל אותן – הרבה מאוד כסף.

    מהי חשבונית מזויפת ואיך ניתן לזהות אותה?

    האתגר הגדול ביותר בהתמודדות עם חשבוניות פיקטיביות הוא דווקא חוסר היכולת להבחין בזיוף עצמו, בזמן אמת. ישנן שלוש דרכים לזייף חשבונית:

    1. הגשת חשבונית על עסקה שלא התקיימה כלל, בכדי להזדכות על המע"מ.
    2. חשבונית שהסכום הנקוב בה גבוה בהרבה מהסכום האמיתי של העסקה שבוצעה, מה שמגדיל – עבור מנפיק החשבונית – את ההוצאות ומס התשומות שהוא זכאי לו.
    3. הדפסה של חשבוניות שנחשבת ל "זרה", כלומר העסקה המתועדת בה אכן התרחשה אבל מגיש החשבונית איננו מעורב כלל בעסקה. היתרון עבורו – יכול לנכות מס תשומות מבלי לשלם את מס העסקאות.

    שתי הדרכים הללו, למעשה עושות שימוש בתדפיס של חשבונית שנראה אמיתי לחלוטין, כלומר במסמך שלא ניתן לזהותו כמזויף. כאשר הזיוף נעשה בצורה מקצועית, בעל העסק שמוגשת לו החשבונית לא יכול לדעת שמאחורי החשבונית הזו עומד אדם לא ישר. 

    מהן ההשלכות בעקבות השימוש בחשבוניות שהן פיקטיביות?

    באופן עקרוני, מי שמבצע את העבירה הינו מגיש החשבוניות המזויפות ולא מי שמקבל אותן, לכן במידה וגיליתם, כבעלי עסק, שניתנו לכם חשבוניות שהן פיקטיביות, אין לכם מה לחשוש מזרועות החוק. מי שנתן לכם את החשבוניות המזויפות ובכך פגע ברישומי ההכנסות שלכם – צפוי לעונש משמעותי שיכול לנוע בין קנסות שונים ועד למאסר בפועל. לעומת זאת, במידה והואשמתם בעצמכם בזיוף של חשבוניות, אתם אכן צפויים לענישה ובמיוחד לאור העובדה שרשויות המס רואות בחומרה את העבירות הקשורות בניכוי אסור. סיוע של עורך דין מומחה לפלילים העוסק בייצוג נאשמים בהפקת חשבוניות מזויפות, יוכל ככל הנראה "להמתיק" את הענישה ולהסיר את המחדלים השונים שהרשויות יכולות להטיל עליכם. במקרים רבים של תיקי ניכויים אסורים, מוגשים ערעורים שמתקבלים ומתקבלות עסקאות טיעון.

    מודעות לנושא יכולה למנוע הסתבכות בחובות 

    ישנם לא מעט אנשים שמסתבכים בעבירות של זיוף חשבוניות, בשל עצה לא טובה שקיבלו מעמיתים שלהם וללא ידיעה באשר לחומרת העבירה עצמה. ייתכן שהעלאת המודעות בקרב בעלי עסקים לענישה המשמעותית הניתנת בגין הגשת חשבונית פיקטיבית, תגרום לחלק מהם לחשוב פעמיים לפני שינסו לבצע שינויים בתיעוד הנכון והאמיתי של העסקאות שהם מבצעים.