הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מערכת האתר
    מערכת אתר האובוקס - אתר מאמרים שכל המאמרים בו מתחילים במילה 'איך'. אתר טיפים מבית היוצר של אתר ניוזבוקס.
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך ליצור סרטון וידאו בלוג מקצועי?

    אנשים רבים רוצים להכין סרטון וידאו בלוג עבור מטרות שונות. לפעמים זה סתם בשביל החוויה עבור סרטוני יוטיוב ולפעמים זה בשביל להעביר מידע או לשתף את המחשבות בדרך מסוימת. בעיה אחת – לא כולם יודעים איך לעשות את זה כמו שצריך ולפעמים זה יוצא חובבני ולא משרת את המטרה כמו שצריך. בשביל זה כותב פה מדריך קצר אך מקיף עבור מי שרוצה ליצור סרטון וידאו בלוג מקצועי ואיכותי במינימום השקעה כספית או מינימום ידע בתוכנות עריכה.

    איך ליצור סרטון וידאו בלוג מקצועי?

    המאמר מתחלק לכמה חלקים, כל חלק ידבר על צד מסוים ביצירת הסרטון.

    אורך הסרטון

    לפני שמתחילים לעבוד על סרטון צריך לחשוב על מה אתם רוצים לדבר. האם אתם הולכים לדבר במשך שעה על מגוון תחומים? האם זה עדיף? תלוי במטרה. בדרך כלל סרטוני וידאו בלוג לא צריכים להיות ארוכים מדי ו-7 דקות נראה הזמן המקסימלי לסרטון וידאו בלוג אחד, במיוחד כשאתם מעלים את הסרטונים שלכם ליוטיוב. עם זאת, סרטונים קצרים של 3-5 דקות הם יותר ממבורכים מהסיבה שאתם רוצים שהסרטונים יהיו מחולקים לנושאים קטנים ועניניים והצופים יוכלו להתמצא בקלות במאגר הסרטונים שלכם ולמצוא בדיוק את הנושא שמדבר אליהם.

    הרעיון מאחורי הסרטון

    עכשיו כשאתם יודעים את הזמן הדרוש, אתם צריכים לחשוב על נושא שאתם יכולים לדבר עליו. כל נושא קטן שאתם יכולים לדבר עליו במשך דקות בודדות הוא מבורך, הכינו את עצמכם מראש ליצירת הסרטון וכתבו לעצמכם ראשי נושאים שאתם רוצים לדבר עליהם כולל את הדרך בה אתם מתחילים את הסרטון ומסיימים אותו. את הנושאים עצמם אתם לא חייבים לכתוב בנושאי פרקים אלא ממש תמצות של כל קטע קטן שאתם מדברים עליו. שימו לב שעצם העובדה שאתם כותבים את זה כבר עוזר לכם לזכור את מה שאתם הולכים לדבר עליו יותר טוב ויש לכך חשיבות רבה אם אתם מתכננים ליצור סרטון בטייק אחד (בהנחה שאתם לא מעולים עם תוכנות עריכה ואתם מעדיפים סרטון אחד).

    טון הדיבור שלכם

    רוב האנשים שמתמחים בחתום יגידו לכם לדבר בטון אנרגתי ומלא ביטחון. יש לכך בהחלט את היתרונות אך לעניות דעתי, גם זה משתנה מתחום לתחום ולפעמים אם תדברו בטון נינוח ורך זה יעשה את העבודה לא פחות טוב. במקרים כאלו מומלץ להתייעץ עם אנשים (לא משוחדים) כדי לשמוע מה הם חושבים על הטון שלכם. בנוסף, הרגישו חופשי ביצירת הסרטונים ובדיבור למצלמה, אמנם בהתחלה זה נראה קצת מוזר לדבר למצלמה אבל לאחר שכבר יש לכם כמה סרטונים באוויר זה ייראה לכם מאוד טבעי ואפילו מהנה כשאתם יודעים איך התוצאה הסופית תיראה.

    בחרו מצלמה

    לא לכולם יש מצלמת וידאו מקצועית ולכן בדרך כלל כולם מצלמים עם הטלפון שלהם. עם זאת, חשוב להשתמש בטלפון עם מצלמה איכותית וטובה לוידאו שתצלם באיכות של לפחות 720p. השתמשו במצלמה האחורית ולא הקדמית כדי לקבל איכות מירבית וצלמו לרוחב, במאוזן, ולא במאונך.

    הסתכלו למצלמה

    לעולם אל תצלמו סרטון וידאו בלוג שבו אתם מצולמים מהצד מדברים למשהו אחר. גם אם המצלמה ליד מחשב ואתם קוראים מהמחשב או שאתם מסתכלים על המסך של המצלמה וזה נראה בפועל שאתם לא מסתכלים ישירות, זה עדין לא עושה את העבודה. אין כמו להסתכל על עדשת המצלמה כי כך הצופה מרגיש שאתם מסתכלים עליו וזה עושה רושם מקצועי וזורם יותר. יש אנשים שלא יוכלו להתרכז בכלל בסרטון אם זה יהיה אחרת.

    מקמו אתת המצלמה בגובה העיניים

    כמובן שאתם צריכים למקם את המצלמה בעצמכם ולא לתת למישהו לצלם כל הזמן אחרת יהיו הרבה רעידות ידיים. כשאתם עושים את זה, אל תמקמו את המצלמה בגובה נמוך מכם ואל תמקמו את המצלמה גבוה מכם – גובה העיניים הוא המקום הטוב ביותר עבורכם. בנוסף לכך, מומלץ לבצע את הוידאו בלוג בעמידה כדי שתהיה לכם יותר חופשית עם הידיים ועם המיקום שלכם מול המצלמה. עמדו במרחק נוח וסביר מהמצלמה (תמונת המחשה מצורפת) על מנת שיוכלו לראות את תנועות הידיים שלכם, אך לא רחוק מדי כדי שתהפכו להיות חלק קטן מדי ביחס לרקע.

    howboxstand

    באופן כללי, כל מיקום באמצעות "חוק השלישים" יהיה מבורך. אתם אפילו לא חייבים לעמוד במרכז המסך אם אתם מציגים משהו בצידו השני של המסך. חוק השלישים אומר שאם תחלקו את המסך שלכם ל-9 חלקים, 4 הנקודות האמצעיות שנוצרות הן הנקודות הכי 'פוטוגניות' למקם בהם דברים.

    Rule-of-thirds

    ודאגו לכך שהמצלמה תהיה בקו ישר באמצעות חצובה או מדף מתאים שעוזר לכם למקם את המצלמה כמו שצריך. אם אתם משתמשים בטלפון בתור מצלמה יש לא מעט חצובות קטנות וזולות שעולות פחות מ-30 שקלים באיביי (הנה דוגמא לאחת, אבל כדאי לעשות בדיקה לפני זה כדי לראות שזה מתאים לכם.)

    s-l1600

    התאימו רקע לסרטון

    יש כאלו שיעדיפו להצטלם בחוץ. יש לכך השלכות רבות בכל הנוגע לתאורה ולסינון רעשים ולכן זה לא בהכרח מומלץ אם אין לכם ציוד מתאים, אבל מצד שני זה די תלוי בנושא שאתם מדברים עליו. בדרך כלל סרטונים מקצועיים יהיו בתוך חדר מתאים בעל תאורה טובה כשהרקע יהיה אחיד. זאת אומרת קיר חלק ונקי או בד פרוס בצורה מתוחה, אם יש לכם מסך ירוק או בד ירוק בהיר ואתם יודעים להשתמש בתוכנות עריכה כדי להפוך את המסך הירוק לכל דבר שתרצו – זה אפילו מומלץ. הנה דוגמא.

    greenscreenman
    מתוך ערוץ היוטיוב של Planet Forward

    התחשבו בתאורה

    באופן כללי אנחנו מעדיפים אור טבעי במידה ואין לכם את הציוד המתאים. דאגו לכך שהמצלמה תעמוד ביניכם לבין האור הטבעי כמו חלון או דלת כי אם אתם תצטלמו כשמאחוריכם יש מצלמה, הפרצוף שלכם יהיה מאוד מוצל וזה לא מצטלם טוב. כשאתם מצטלמים בעזרת אור לא טבעי כמו מתחת למנורת חשמל הצל עדיין ישפיע עליכם, עם זאת, רצוי שתמקמו את עצמכם כך שמנורת החשמל תהיה לפניכם כדי לא ליצור צללית על הפנים שלכם וכדי לא להחזיר השתקפויות אור וטשטושים למצלמה.

    התחשבו באיכות סאונד

    הדבר הכי חשוב בסרטון שלא זוכה בהכרח ליחס הראוי לו הוא הסאונד בסרטון. אתם רוצים שישמעו אתכם מדברים כמו שצריך ולכן אתם צריכים סביבה שקטה מאוד ומיקרופון איכותי. בניגוד לויזואליות של הסרטון, באודיו אין כל כך איפה להתפשר, אי אפשר להסתיר ולחתוך דברים בצורה טובה כמו שאפשר לעשות עם הדברים שמוצגים שאותם אפשר להסתיר ולערוך ולכן כבו כל דבר שמפריע בחדר. סגרו את זכוכית החלון כי שעדיין תקבלו אור אך האטימות מהרעש תהיה גבוהה יותר, כבו מכשירי חשמל שדולקים סתם כמו מאווררים ואפילו מחשבים שלא בשימוש כדי שהרעש שלהם לא יפריע.

    55264_1

    דרך מעולה נוספת להיפטר מהרעשים היא להשתמש במיקרופון טוב שלא ישמיע את כל הדברים מסביב אלא רק אתכם. אפשר לקנות מיקרופונים כאלו בזול שניתנים לחיבור לטלפון ומקליטים רק את הקול שלכם ולא את השטויות שמסביב. הנה דוגמא למיקרופון אחד כזה. שימו לב שאמנם הכבל יכול להיות חשוף לעיני כל, אבל אם תמקמו אותו מתחת לחולצה בצורה חכמה אף אחד לא ישים לב והסרטון שלכם ייראה מקצועי יותר.

    בדיקה לפני פרסום ועריכה

    בדקו את חומרי הגלם שיש לכם לפני שאתם מתחילים את העבודה עליהם. הקשיבו לאיכות הסאונד, בדקו אם יש הפרעות ובדקו אם אין דברים שמפריעים לצילום אפילו לרגעים קטנים. רשמו לעצמכם את כל הדברים שאתם חושבים שאתם יכולים לשפר על מנת שהסרטון יהיה טוב יותר וזה ישתלם לכם בהמשך.

    ערכו את הסרטון באמצעות תוכנה

    יש לא מעט תוכנות שיאפשרו לכם לחתוך את הסרטון שלכם ויש אפילו כמה אפליקציות בטלפון שיכולות לעשות זאת עבורכם בצורה קצת פחות רצינית. תוכנות כמו Video Movie Maker או Sony Vegas יאפשרו לכם למקם כמה סרטונים אחד אחרי השני בסדר שאתם רוצים ואף יעזרו לכם לחתוך את הקטעים שאתם לא רוצים באמצע, בהתחלה ובסוף. אפשר להוסיף גם לוגואים שלכם בפינות המסך, להוסיף אפקטי מעבר, לשנות את הרקע (במידה ויש מסך ירוק, כמו שאמרנו), להוסיף צלילים או מוסיקת רקע מרגיעה ועוד שלל אפשרויות.