הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך לנהל נכון את הוצאות העסק ותשלומי המיסים?

    ניר מרקו
    | 18 באוגוסט 2020 |

    רבים משתוקקים לפתוח עסק משלהם ולעבוד עבור עצמם, אבל חשוב להבין שניהול עסק הוא לא משימה פשוטה בכלל. לרוע המזל הסטטיסטיקות מדברות בעד עצמן ועל פי נתונים, עסקים קטנים מתקשים מאוד לשרוד בזירה העסקית התחרותית.

    כאשר בודקים את הסיבה לכך שעסקים רבים סוגרים (מעבר לאתגרים יוצאי דופן כמו במהלך תקופת הקורונה) מגלים שאחת מהן היא שהם התקשו לנהל את העסק ובמיוחד את תזרים המזומנים הנחשב לחמצן ולדלק של כל עסק.

    אז לפני שהתחלתם, חשוב שתדעו כיצד להתנהל בזירה התחרותית רצופת הקשיים והמרתון היומיומי האינטנסיבי עם כל הדרישות התובעניות שכרוכות בניהול עסק – ניהול מו"מ עם ספקים, מרדף אחר תשלומים מלקוחות, פרסום, שיווק, הוצאות, הכנסות ומחויבויות שוטפות.

    לפניכם מספר טיפים לניהול אפקטיבי של הוצאות העסק לרבות תשלומים לרשות המס.

    פירוט ומעקב אחר הוצאות קבועות ומשתנות

    בשלב ראשון חשוב שתפרטו את הוצאות העסק ותבדילו בין הוצאות שוטפות קבועות להוצאות משתנות. הוצאות שוטפות יכולות להיות הוצאות שיש לכם על בסיס קבוע כמו למשל, שכר דירה, ארנונה, שכר לעובדים, חשמל, מים וכדומה והוצאות משתנות הן הוצאות המשתנות מחודש לחודש או הוצאות שקשורות לפרויקטים מיוחדים כמו למשל, הזמנת ציוד, תיקונים ושיפוצים, השקעה בתהליך פרסומי אך חשוב לפרט את כלל ההוצאות כדי להיערך מראש ברמה התקציבית ולקבוע מסגרת תקציב בה תוכלו לעמוד כולל שמירת כסף לעתות חירום.

    חישוב מיסים

    מעקב בטבלת אקסל או תוכנה? אתם מחליטים!

    קיימים מספר עזרים שיוכלו לעזור לכם לנהל את ההוצאות של העסק ולבקר על ההוצאות השוטפות והמשתנות. טבלת אקסל יכולה לסייע לכם בפירוט ההוצאות ומעקב, אבל היא דורשת הזנה ידנית של הנתונים בעוד מערכות אוטומטיות לניהול העסק וההוצאות, תזרים מזומנים וכדומה יכולות לשאוב נתונים ממקורות כספיים שונים דוגמת חשבון הבנק, כרטיסי אשראי, הלוואות וכדומה ולהציג את הנתונים בזמן אמת ואף לשלוח התראות במידה וצפויה חריגה כלשהי, כדי שתוכלו להיערך מבעוד מועד לקראת בעיה תזרימית.

    בנוסף, מערכות אלה יעילות מאוד בהפקת דוחות כמו דוח תזרים מזומנים, רווח והפסד וכדומה. חשוב להיות עם יד על הדופק תמיד בנוגע לתנועות בעובר ושב וחיובים וכן לבדוק כיצד אפשר להגדיל את התזרים בעקבות בעיה כלשהי כמו למשל, מכירה במזומן או שינוי התנאים מול ספקים ותגמול לקוחות על כך ששילמו במזומן.

    לא מתמודדים בעסקים עם מיסים בלי אנשי המקצוע המתאימים

    קחו בחשבון שחלק בלתי נפרד מהוצאות העסק הוא תשלום המס. אם אתם עוסק מורשה תדרשו לשלם בנוסף מע"מ ותוכלו להגיש גם דוח הוצאות המוכרות לצרכי מס. כדאי לחשב מראש את עלות המס ולהגיש מקדמות כדי לדעת מראש כמה כסף מהעסקאות השונות הולך לצרכי מס וכמה נשאר לכם ביד במזומן, סכום נטו לאחר הורדת המיסים.

    מתקשים בניהול המיסים? הקיפו את עצמכם באנשי מקצוע בעלי הידע והניסיון הדרושים לניהול הוצאות והתנהלות נכונה מול רשות המס. יש לזכור שפעילות לא תקינה עלולה לעלות לכם ביוקר וביצוע עבירת מס טכנית יכולה לעלות לכם בקנס כבד ועבירת מס מהותית גם באישום פלילי ויש להבין כיצד להתנהל עם רשות המס באמצעות ליווי של עורך דין לענייני מיסים, רואה חשבון שיוכל לטפל בעסק על בסיס חודשי כמו למשל, בהגשת הדוחות למס הכנסה, מע"מ, תשלומים לביטוח לאומי. יש מצבים בהם תזדקקו לעזרה של עורך דין לענייני מיסוי כמו למשל, אם תחליטו להגיש בקשה לגילוי מרצון ולתקן טעויות שנפלו בדיווח ועוד מקרים שדורשים מעורבות של איש מקצוע שמכיר את רשות המס ויידע לכוון אתכם בהתנהלות המשפטית מולה.