הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך לסייע לילדיך לעמוד על זכויותיהם כעובדים גם אם הם עדיין קטינים

    כשאתם הורים לתינוקות או לילדים צעירים, לעיתים נוצרת תחושה כי בלעדיכם – הם לא יכולים לעשות דבר והיכולת שלכם לסייע להם, יש בה משהו מרגיע למדי. אולם הזמן חולף והנה הילד הקטן הפך למתבגר דעתני, אשר עושה את צעדיו העצמאיים האמיתיים הראשונים בעולם. הילדים שלכם מנסים לפלס את דרכם בעולם המבוגרים בכוחות עצמם ובין היתר זה אומר שהם גם מתחילים לעבוד ולהרוויח כסף. אם אתם כהורים חושבים, שבשלב הזה אין לכם יותר אפשרות לסייע להם וכי האחריות כולה מוטלת עליהם – אתם צודקים, אבל רק באופן חלקי. זה נכון שבכדי לעזור לילד באמת לצמוח, להתפתח ובעיקר ללמוד מטעויות, עליכם מה שנקרא "לשחרר". אבל במקרים מסוימים ובמיוחד כאשר הוא נקלע לבעיה של ממש במקום העבודה שלו, יש ביכולתכם לסייע לו באופן שבגילו הצעיר הוא עדיין, ברוב המקרים לפחות, איננו מסוגל לעזור לעצמו.

    ניצול קטינים במקומות עבודה הוא עניין נפוץ ביותר ואתם יכולים לעזור

     

    קטינים נחשבים לכוח עבודה זול אשר זכויות העובד לא תמיד נשמרות עבורם במלואן, במיוחד במקרים בהם מדובר בצעירים תמימים אשר כל כך רוצים להרוויח כסף עד כי הם מוותרים על חלק מהשכר והתנאים שמגיעים להם – לפי החוק – רק בכדי שתהיה להם עבודה באשר היא. אין ספק שכהורה, לראות את הילד שלך מקבל שכר ש"מגרד" את המינימום במקרה הטוב ובמקרים אחרים לא מגיע למינימום אפילו, זה דבר שמרתיח את הדעת.

    אתם צופים בילדכם הולך לעבודה וחוזר ממנה יום יום, בין אם הוא מסדר סחורה במכולת, מוכר בחנות בגדים או מחלק עיתונים, מאושר עד הגג וקונה לעצמו את כל מה שאתם חלמתם שיהיה לכם כילדים וייתכן שהאושר הזה שעל פניו מסנוור גם אתכם. אבל אם בסופו של החודש מתברר שבמקום אלף השקלים שהילד קיבל – שמח ומסופק ככל שיהיה מהם – הוא אמור היה לקבל אלפיים, האם גם במקרה כזה עליכם לעמוד מן הצד ולשתוק? ממש לא.  

    מה עושים בפועל במידה ואתם מגלים כי מנצלים את ילדכם במקום העבודה?

     

    עם כל הרצון הטוב שלכם לאפשר לילד לנהל את ענייניו באופן עצמאי, לעיתים העניין מגיע לניצול אמיתי ולחשש של הילד מן המנהלים שלו, אשר אינו מאפשר כל שיח בינו לבינם. התערבות שלכם כהורים, בניצול כוח עבודה באופן מחפיר שכזה, היא חובה של ממש. עליכם להבהיר לילדכם שאין לו ממה לחשוש וכי הוא בהחלט יכול למצוא משרה אחרת בשכר הוגן הרבה יותר, זאת בהנחה כי הידברות עם ההנהלה אינה באה בחשבון או שמדובר במבוי סתום. במקרים מסוימים כדאי מאוד להתייעץ עם פרקליט המתמחה בזכויות של עובדים, בכדי לוודא כי שכרו של הילד ישולם לו במלואו, גם בדיעבד אם יהא צורך בכך, למען הגנה על זכויות הילד הספציפי שלכם וגם למען עובדים צעירים אחרים שיעבדו בעתיד באותו המקום.