הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מערכת האתר
    מערכת אתר האובוקס - אתר מאמרים שכל המאמרים בו מתחילים במילה 'איך'. אתר טיפים מבית היוצר של אתר ניוזבוקס.
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז?

    הורים רבים שעדיין לא אבחנו את הילד שלהם ולא יודעים שהוא סובל מלקות למידה כזו או אחרת, ביניהן הפרעת קשב וריכוז, לא יודעים איך להתמודד עם הילד שלהם בסיטואציות רבות. בין אם מדובר בסיטואציה בה הילד לא יושב בשקט בבית הספר או לא מבצע מטלות שהוטלו עליו בבית.

    במקרים רבים ההתנהגות של ההורים, המורים והסביבה יכולה להזיק לילד, במיוחד כאשר הילד לא מאובחן ולכן אנשים חושבים שהוא פשוט לא רוצה להתנהג יפה או לא מנסה מספיק כדי להצליח בלימודים.

    במקרים כאלו, כאשר מזהים סימנים ללקות למידה – חשוב לפנות למכון אבחון על מנת לבצע אבחון דידקטי כדי שיהיה אפשר להצביע על הקושי של הילד ולקבל את הכלים והעצות מאנשי המקצוע כיצד להתמודד עם הקשיים האלו ואיך להתגבר עליהם.

    jutheanh / Pixabay

    איך צריך להתמודד עם הילד?

    במאמר הזה אנחנו נדבר על ילדים בעלי לקויות למידה, בדגש על ילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז.

    צריך להבין דבר מאוד פשוט, ילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז אמנם צריכים לגלות אחריות על מעשיהם וצריכים לנסות להשתפר ולעשות מאמצים להתגבר על הקשיים, אך במקרים רבים הילדים האלו הם לא האשמים בהתנהגות שלהם. ילד בעל הפרעת קשב וריכוז המתבקש לבצע משימה ולא עושה אותה, זה לא בהכרח בגלל שלא מעניין אותו מה ההורים שלו ביקשו אלא שלפעמים, בגלל הפרעת הקשב והריכוז, הוא מאבד עניין או מוסח בקלות. אי אפשר לכעוס על ילד במקרה כזה כי זה לא אשמתו ולא בשליטתו. במקרים כאלו צריך להזכיר לילד מה ביקשתם.

    ילדים כאלו אשר 'זוכים' לעונשים מההורים שלהם על התנהגות שלא בשליטתם, ירגישו שהם נענשים על לא עוול בכפם והם עלולים לפתח גישה של 'אני במילא נענש כל הזמן על כלום, אז למה לטרוח בכלל?' וזה לא משהו שהורה רוצה שיקרה. חשוב גם לשים לב להבדל בין עונש לבין חינוך ומשמעת. חשוב להבהיר לילד איפה הוא טעה בהתנהגות שלו ואיפה הוא יכול לשפר ואף לשים לב לדברים הטובים שהילד עושה ולשבח אותו על כך.

    באופן כללי זה דבר טוב מאוד לשבח את הילד על הדברים הטובים שהוא עושה. זה משפר את הביטחון העצמי שלו ואף גורם לו לרצות לשמוע עוד מחמאות ולכן הוא יתאמץ.

    מה עכשיו?

    ובכן, למרות שהדרך שציינו למעלה היא דרך מעולה להתמודד עם הילד, אי אפשר לצפות שזה יעבוד כמו קסם. חשוב להתמיד בשיטה זו ולהתייעץ עם מומחים כי כמובן ילדים שונים מגיבים בצורה שונה לדרכים שונות ולכן צריך למצוא את הדרך הטובה ביותר עבור הילד שלכם. מה שכן, חשוב לזכור שהדרך החיובית תמיד תהיה עדיפה על פני הדרך השלילית – דרך של חיפוש אשמים, עונשים ונזיפות.