הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך לעשות לבד שיווק בפייסבוק?

    ניר מרקו
    | 6 בספטמבר 2020 |

    פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, מציעה למפרסמים פלטפורמה נהדרת לקידום ושיווק עסקי. אומנם יש אנשי מקצוע המתמחים בקידום ושיווק בפייסבוק, אבל אם אתם עסק קטן חשוב שתדעו כיצד לקדם בכוחות עצמכם כדי לחסוך כסף או במידה ותעבירו בהמשך את המושכות למקדמים מומחים, תדעו כיצד לבקר את הפעילות והעשייה ולהציב יעדים ריאליים או למדוד ביצועים. מה חשוב לדעת לפני שאתם מתחילים לקדם – מאילו טעויות להימנע ועל מה לשים דגש בשיווק בפייסבוק?

    פילוח קהל היעד בפייסבוק

    חשוב מאוד להשקיע תחקיר ומחשבה באפיון קהל היעד שלכם, כיוון שככל שהקהל שלכם יותר מפולח ויותר ממוקד כך עולים הסיכויים של הקמפיין שלכם להצליח. ניתן לאפיין מה שנקרא "פרסונה צרכנית" או לשלוח ראיון ללקוח אידיאלי על מנת להבין מהי הפעילות שלו בפייסבוק. גילאי הלקוחות, מקומות מגורים ובעיקר תחומי עניין. ניתן לפלח על פי מגוון קריטריונים מדויקים כמו למשל, תחביבים, שמות של מותגים מועדפים ואפילו יום הולדת, יום השנה, התנהגויות כמו למשל, צרכנים מעורבים, שהם משתמשים שנוטים ללחוץ על כפתור "קניות" בפייסבוק. מומלץ לפלח מספר קהלים ולנסות מספר מודעות מותאמות לכל קהל על מנת להבין מהו הקהל הטוב ביותר וניתן גם להשתמש ב-AB TEST על מנת לבחון איזה קהל עובד טוב יותר על אותה מודעה.

    כיום יש אפשרות להעלות גם רשימות תפוצה ולפלח גם לפי קהל דומה או משתמשים מעורבים בפייסבוק ובאינסטגרם בקהל מותאם אישית שיכול לעבוד טוב לעסקים מסוימים. שימו לב רק שאפשר לשלב בין קהלים מותאמים אישית אבל לא בין קהלים שמורים.

    החליטו היכן לקדם את המודעה בפייסבוק

    לא כל לוקיישן בפייסבוק הוא לוקיישן אטרקטיבי ובמהלך בניית קמפיין, פייסבוק יצפה מכם להחליט היכן לקדם – האם מיקומים אוטומטיים שהוא קובע או מיקומים ידניים, שאתם אלה שמחליטים מבעוד מועד היכן תקודם המודעה. כמו למשל, פיד בנייד, פיד במחשב, סרטונים מוזרמים, מארקטפלייס. בדקו היטב היכן צופים בכם יותר לפי נתוני שימוש ובאופן כללי, אם יש לכם סרטון יתכן שסרטונים מוזרמים אטרקטיבי, אם הקהל צעיר ונוטה להיכנס מהמובייל העדיפו ניוז פיד במובייל.

    בניית תבניות לקמפיינים

    ניתן לגבש מספר תבניות לקמפיינים מבחינת קהל יעד, תמונות, סרטונים ומודעות כך שתוכלו לשכפל קמפיינים שהצליחו במקום להתחיל הכל מהתחלה. שימו לב לסוגי קמפיינים מתקדמים כמו קרוסלה או מצגת או חוויה מיידית, המאפשרים משחק עם אלמנטים שונים העשויים לשדרג מאוד את הקמפיין וכן ללחצני הנעה לפעולה כמו קנייה, הרשמה, מידע נוסף ולאן תפנו את הקמפיין. האם תעדיפו לקדם פוסט אטרקטיבי או לשלוח את המשתמשים לדף נחיתה בו כל הפרטים או בכלל לאתר, להתרשמות כללית? תלוי במטרה שהצבתם לעצמכם. זכרו שקמפיינים לקידום אתר יקרים יותר מאלה שמקדמים פוסטים, אך אם קידום הפוסט לא מגדיל לכם את הלידים והמתעניינים או כניסות באתר אין בו טעם.

    הכל תלוי מה תרצו להשיג. אם מדובר ברישום להרצאה, הורדת מדריך או רכישת מוצר בדרך מקוונת קמפיין מסוג תנועה או יצירת לידים יתאים לכם מאוד ואם להעלאת האינטראקציה והחשיפה של הדף העסקי בפייסבוק – תוכלו לבחור מעורבות. ניתן כמובן לקדם פוסט שיש בו גם קישור והפנייה לאתר וכך להרוויח משני הכיוונים, אך יתכן שהמשתמש יפספס את ההפנייה ורק ילחץ אהבתי או יכתוב תגובה ולא באמת יעבור לאתר או לדף הנחיתה, כפי שרציתם והמטרה תפוספס.

    כמה כסף לשים בפייסבוק?

    אין לכך תשובה מוחלטת, כי הכל תלוי בתקציב שלכם ובזירה התחרותית, קהל היעד, המתחרים. אבל שימו לב להבדלים בין תקציב יומי שמתאים יותר לקמפיינים ארוכי טווח ולבניית מודעות לעומת קמפיין בתקציב כולל שאפקטיבי לרוב לטווח קצר יותר. תוכלו לקבל כלים רבים במסגרת קורס לשיווק בפייסבוק.