הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מערכת האתר
    מערכת אתר האובוקס - אתר מאמרים שכל המאמרים בו מתחילים במילה 'איך'. אתר טיפים מבית היוצר של אתר ניוזבוקס.
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך לצלם תמונות יפות יותר מהסמארטפון?

    מערכת האתר
    | 18 בדצמבר 2016 |

    תמונה טובה היא תמונה טובה, לא משנה אם צילמת אותה באמצעות מצלמה יוקרתית ומקצועית או בטלפון סלולרי בעל איכות סבירה. במשך השנים האחרונות, כשהמצלמות בטלפונים השתכללו, אנחנו נוטים לשמוע יותר קולות של אנשים שטוענים ש'לשים פילטר זה לא אומנות' או 'זה שיש לך מצלמה בטלפון לא הופך אותך לצלם' וכל מיני דברים בסגנון, אבל האמת היא, שזה לא משנה לנו.

    נכון שיש מצלמות איכותיות שמאפשרות לצלמים המקצועיים לבצע דברים בצורה יותר ממוקדת או להציג פן בתמונה שקצת יותר קשה להציג בתמונה של טלפון סלולרי, אבל עם הטיפים הבאים תוכלו לצלם אחלה תמונות בין אם יש לכם אייפון או טלפון מבוסס אנדרואיד.

    חתכו, אל תבצעו זום

    בטלפונים רבים יש אופציה של זום דיגיטלי, אבל אנחנו ממליצים לכם להעמיד פנים שהאופציה הזאת כלל לא קיימת. בניגוד לעדשות מיוחדות ומקצועיות שבאמצעותם איכות התמונה נשמרת כשעושים זום, בטלפונים זה כמעט ולא ככה. עדיף לצלם תמונה כפי שהיא, ולבצע עריכה במחשב או באמצעות האפליקציה בטלפון כדי לחתוך את התמונה.

    ערכו, אל תשתמשו בפילטרים

    פילטרים

    אם אתם רוצים שהתמונה שלכם מיוחדת, הדבר האחרון שאתם צריכים זה לשים את אותו פילטר שכולם משתמשים. במקום להשתמש בתוכנות ואפליקציות שמציעות פילטרים מוכנים וחרושים, השתמשו בתוכנות ואפליקציות שמאפשרות לכם לערוך את התמונה שלכם בהתאמה אישית מבחינת בהירות, הדגשה של צבעים, ניגודיות ועוד… אולי ייקח לכם קצת יותר זמן למצוא את ההתאמה המושלמת עבורכם, אבל זה לפחות יהיה מקורי ומקצועי יותר.

    אל תשתמשו באפקטים לא קשורים

    יצא לי לראות תמונות של אנשים שמוסיפים טשטוש (Blur) בצורה הכי לא קשורה בעולם, מסביב לחלק שבו מתמקדים בתמונה. אנשים רואים שיש טשטושים בתמונות מסוימות וזה נראה יפה, אבל לא מבינים שהטשטוש לא נוצר סתם כך אלא כתוצאה מהתמקדות העדשה. המצלמה שלכם אמורה לעשות פוקוס אוטומטי על האובייקט אותו אתם מצלמים, ואם אתם מוסיפים בעצמכם טשטוש, זה יוצא לא טבעי.

    אל תעריכו את הפלאש יתר על המידה

    קצת חשוך? מדליקים פלאש! אז זהו שלא… לאנשים שלא חדי עין בכל הקשור לצילום נראה שהפלאש של המצלמה זה מעין קסם שהופך תמונה חשוכה לאחת ברורה מאוד, אבל לא כך המצב. הפלאש רק גורם לשינוי הצבע המקורי של האובייקט המצולם כך שאם מדובר באדם, נראה שיש לו צבע עור כמו של דונלד טראמפ. בנוסף לכך, בטלפונים רבים הפלאש פוגע באיכות הצילום ויוצר טשטוש. אז מה עושים? מחפשים מקור אור, אם אתם נמצאים במקום שהוא 'חצי חשוך' תתפשרו על מה שיש ותנסו למקם את עצמכם או הצילום במקום כך שהתאורה תהיה מאחוריכם ואז המצולם יהיה יותר מואר. רק אם אין ברירה ויש חושך מצרים, תשתמשו בפלאש.

    שמרו על העדשות נקיות

    אנשים עם מצלמות איכותיות ויקרות שומרים על המצלמות שלהם בנרתיק, שנמצא בתוך תיק, שנמצא בתוך מרשמלו ענקי רק בשביל שלא יינזק ולא יתלכלך (סתם הגזמנו עם המרשמלו). אך מה איתנו שאר בני האדם? שמים את הטלפון בכיס המלוכלך שמצידינו יכולה להיות בו גם ממחטה. השתדלו לנקות את העדשה של הטלפון לפני שאתם מתחילים לצלם. אולי זה לא יראה לכם הבדל משמעותי, אבל לפעמים זה בהחלט יכול להיות כך.

    אל תשכחו ללמוד גם על טיפים לצילום

    למרות שהטיפים למעלה הופכים את הצילומים שלכם בטלפון ליעילים יותר, ישנם חוקים רבים וטיפים שיכולים לעזור לכם לצלם תמונות טובות יותר, בין אם מהטלפון ובין אם ממצלמה. למשל, למדו איך להשתמש בתאורה הנכונה, איך לגוון את הצילומים מזוויות שונות, למדו על "חוק השלישים" ועוד שלל חוקים וכללים שצלמים מכירים ופועלים על פיהם.

    בנוסף לכך, השתדלו גם להיות מקוריים. תפסיקו לצלם את האוכל שלכם או להתעסק בסלפי ובצילומים מול מראה, תנסו לצלם דברים שאתם לא נוטים לצלם ותראו איך אתם מרגישים קצת יותר טוב עם עצמכם ועם יכולות הצילום שלכם.

    הנה כמה רעיונות וטיפים לצילום למתחילים.