הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מערכת האתר
    מערכת אתר האובוקס - אתר מאמרים שכל המאמרים בו מתחילים במילה 'איך'. אתר טיפים מבית היוצר של אתר ניוזבוקס.
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך לשפר את הביטחון העצמי?

    מערכת האתר
    | 11 בדצמבר 2015 |

    גם אם נחפש הרבה, ספק אם נמצא משהו שמשפיע יותר על החיים מאשר הדרך שבה אדם חושב על עצמו. אנחנו רוצים לדעת איך לשפר את הביטחון העצמי מהרבה סיבות, כי אנחנו רוצים שהחיים יהיו יותר פשוטים וקלים, אנחנו רוצים יותר יציבות, אנחנו רוצים יותר מוטיבציה ולסיכום הכללי, אנחנו רוצים להיות יותר שמחים בחיים. כל הסיבות האלו ברורות וסביר להניח שכולם רוצים את הדברים האלו, אבל רק אנשים שידעו איך לשפר את הביטחון העצמי שלהם יצליחו להשיג אותם בקלות. אז עכשיו שאתם יודעים למה, בואו נעבור לאיך.

    איך לשפר את הביטחון העצמי?

    הכנו לכם רשימה של טיפים שאנחנו מקווים שיעזרו לכם לשפר את הביטחון העצמי שלכם, כמובן שקריאת הטיפים לא עושה את העבודה כמו שיישום הטיפים כן.

    תפסיקו לקטרג על עצמכם

    הדבר הראשון שצריך לעשות כשרוצים לשפר את הביטחון העצמי הוא להפסיק לחשוב בראש שלכם דברים רעים על עצמכם. הרבה אנשים נופלים בזה, יש להם קול פנימי שאומר להם שהם עצלנים, שהם לא טובים בעבודה שלהם ושהם מכוערים יותר מהחברים.

    כל מה שצריך לעשות בתור התחלה הוא פשוט לא להתייחס לקול הזה עד שהוא נעלם ולהחליף אותו בקול טוב. כל פעם שאתם אומרים משהו רע על עצמכם בראש, פשוט תגידו לעצמכם "עצור!". ברגע שתהיו מודעים לכך שאתם אומרים משהו רע בראש יהיה יותר קל לעצור אותו ולהחליף אותו במילים חיוביות ואפילו לתכנן לעתיד איך לשפר את המצב שאליו נכנסתם.

    למשל, אתם מסתכלים במראה ואומרים 'ואו, איזה מוזנח אני, תראו מה אני לובש ואיך אני נראה' ואז כשאתם קולטים איך אתם מסתכלים על עצמכם באור שלילי, תגידו לעצמכם לעצור ותגידו "אם אני אסתפר, אתקלח ואלבש בגדים יפים אני אראה דווקא לא רע בכלל!"

    תאמצו שאיפות שלכם ופעלו להשיגן

    כמובן שלא צריך לאמץ שאיפות מוגזמות כמו להפוך לאסטרונאוט תוך 3 ימים, אבל שאיפות כמו חיטוב הגוף, סיום לימודים, מציאת אהבה ומציאת עבודה הן סבירות בהחלט. אם תתרכזו בשאיפות במקום במצב הנוכחי שלכם אתם תוכלו תדמיין באיזה מצב מעולה אתם תהיו בעתיד וזה נותן מוטיבציה לחיים.

    התחילו בכך שתרשמו על דף את השאיפות שלכם ואת היתרונות שהן מביאות ושימו את הדף במקום בולט שתוכלו לראות כל בוקר על המקרר או על השולחן בעבודה. למשל, אם אתם רוצים לחטב את הגוף שלכם, אתם יכולים לרשום ביתרונות שהגוף שלכם יהיה יותר בריא, מצב הרוח משתפר כשהגוף בריא, אתם תיראו יותר טוב בעיני אחרים ועוד יתרונות נוספים.

    לא כל הזמן שאיפות כאלו הן קלות לבצע, חיטוב הגוף יכולה להיות משימה לא קלה וכך גם השקעה בעבודה ובקריירה, אבל מה קל לעשות? דברים שאתם אוהבים! אתם צריכים לגרום לדברים האלה להיות דברים שאתם אוהבים, אם אתם לא אוהבים את העבודה שלכם סביר להניח שלא יהיה לכם כיף להתקדם, אז פשוט תעבדו במשהו שאתם אוהבים ושאתם טובים בו.

    תרשמו על אותו דף גם מה אתם אוהבים בעצמכם

    אין דבר שעוזר לשפר את הביטחון העצמי יותר ממחמאות והערכה, ואם כבר יש לכם את הדף של השאיפות שאותו אתם צריכים לראות כל יום, למה שלא תנצלו אותו בכדי להעריך עצמכם יותר? תרשמו על הדף 3 דברים (ואפילו יותר!) שאתם חושבים שהם מאוד מוערכים אצלכם, זה יכול להיות שאתם חכמים מאוד, שאתם יפים למדיי, שאתם בכושר טוב, שאתם מבשלים נהדר, שאתם חברותיים או שאתם יודעים לספור עד 10 באמצעות גרעפס.

    הקדישו זמן ביום כדי להחמיא לעצמכם

    הרגל שכדאי לכם לאמץ הוא כזה – תעצרו רגע מכל מה שקורה מסביבכם, זה יכול להיות בזמן הפסקה בעבודה וזה יכול להיות בנסיעה באוטובוס. קחו נשימה עמוקה, ותשאלו את עצמכם את השאלה "איזה 3 דברים אני יכול להחמיא לעצמי היום?" ותענו עליה ברצינות. בנוסף, יהיה לכם הרבה יותר קל לענות על השאלה הזאת אם תיצרו את התשובות מראש, למשל…

    • עזרו לאנשים אחרים במהלך היום, אם זה בעבודה, אם זו זקנה שחוצה את הכביש עם סלים ואם זה במטלות בבית.
    • אם מישהו במצב רוח רע, עזרו לשפר את מצב רוחו ולגרום לו לחייך, לא רק שתרגישו טוב יותר לגבי עצמכם אלא שגם האדם השני יחבב אתכם יותר.
    • דאגו לחיית המחמד שלכם (אם יש כמובן).

    ברגע שתעשו דברים כאלו ביום יום, אתם תתרגלו לעשות אותם באופן טבעי ויהיה לכם קל לשלוף אותם כשתרצו להזכיר לעצמכם איזה דברים טובים עשיתם היום. כמובן שזה לא חייב להיות משהו כזה, אפילו רכיבה על אופניים יכולה להיחשב כשדבר שמחמיא לעצמכם בכך שאתם משקיעים בעצמכם וגם נהנים מזה.

    השיטה הזאת אולי נראית קצת מוזרה, אבל היא עוזרת לבנות ביטחון עצמי בטווח הארוך וגם עוזרת לכם להפוך לאנשים טובים יותר, אז למה לא? (המשך המאמר 'איך לשפר את הביטחון העצמי' אחרי התמונה.)

    איך לשפר את הביטחון העצמי
    איך לשפר את הביטחון העצמי

    תעשו את הדבר הנכון

    לפעמים כדאי לעצור ולבדוק אם אתם עושים את הדבר הנכון. אתם יושבים שעה וחצי מול הטלוויזיה ומתעצלים ללכת לחדר כושר? תחשבו אם זה הדבר הנכון בשבילכם, כנ"ל לגבי אם אתם בדיאטה ואתם אוכלים יותר מדי או אם אתם נמצאים בסיטואציה שיש בה ויכוח ואתם מתווכחים על משהו מיותר או בכלל שאתם בצד הטועה. זה לא תמיד קל לעשות והאמת שלא תמיד יודעים מהו באמת הדבר הנכון, אבל אם תתמקדו בשאלה הזאת תוכלו לשפר את הביטחון העצמי שלכם ותעריכו את עצמכם יותר על כך.

    ותרו על הפרפקציוניזם

    פרפקציוניזם יכול להיות טוב במקרים אחדים, אבל במקרים אחרים הוא עושה יותר נזק מאשר תועלת. זכרו שאתם לא צריכים לעשות כושר מהבוקר עד הערב כמו החבר שמתאמן להיות 'מר עולם' ואתם לא צריכים להיות יפים כמו בראד פיט או עשירים כמו ביל גייטס כדי שהחיים שלכם יהיו במסלול טוב, לפעמים אפשר להיות 'רק בסדר' ובכל זאת ליהנות מהחיים. הנקודה היא, שהחיים הם לא סרט שבו כולם יפים, כולם מוצלחים והכל מעולה אלא שהציפיות האלו שאתם רואים בסרטים או קוראים בספרים לא בהכרח ריאליסטיות ולעתים אנשים פשוט לא יודעים שהם "מושלמים כמו שהם".

    חשוב מאוד שתבינו דבר בסיסי מאוד, אין שום סיבה להשוות את החיים שלכם לחיים של אחרים. יכול להיות שאתם חושבים שמישהו אחר לא היה צריך לקרוא מאמר על 'איך לשפר את הביטחון העצמי' וזה הכל בא לו בטבעי, ויכול להיות שהוא גם יותר יפה מכם או יותר חזק מכם וזה בסדר, כי סביר להניח שיש מישהו יפה ממנו וחזק ממנו והוא לא עושה מזה ביג דיל, העולם הוא עולם גדול ויש מספיק מקום בשביל שניכם, כל אחד מיוחד בדרכו.

    התמודדו בצורה חיובית עם טעויות ובעיות

    אם אתם יוצאים מהמקום הנוח שלכם אתם עלולים למצוא את עצכמם בסיטואציות לא נעימות בכלל, אבל זה בסדר, כי זה קורה לכולם וזה הכרחי למי שרוצה להשיג משהו בחיים. זה קורה לכולם, החל מזה שהם צעירים ובניין הקוביות שהם בנו נפל או כשהם גדולים ומשהו בעבודה השתבש בגדול. זה קורה גם למפורסמים ולמוצלחים, ולמרות שאנחנו לא שומעים על זה מספיק כמו שאנחנו שומעים על ההצלחות שלהם, זה קורה גם להם.

    במצבים שבהם טעיתם או נתקלתם בקושי בחיים, חשוב שתהיו החברים הכי טובים של עצמכם. במקום להתחבט בעצמכם תשאלו את עצמכם מה החבר הכי טוב שלכם או ההורים שלכם היו אומרים לכם. אם תעשו את זה, אתם תימנעו מעצמכם לשקוע בדיכאון או להיות מבואסים למשך שארית השבוע. בנוסף, מצאו את הצד החיובי בכל טעות, תזכרו שלומדים מכל טעות ותנסו להבין מה אתם יכולים ללמוד מהטעות הנוכחית ואיך אתם יכולים לעשות זאת יותר טוב בפעם הבאה.

    תהיו נחמדים יותר לאנשים אחרים

    הדרך שבה אתם מתייחסים לעולם היא הדרך שבה יתייחסו אליכם. אם אתם יושבים בצד כל הזמן ולא מדברים עם אף אחד, אל תהיו בטוחים כל כך שמישהו יגש אליכם וידבר איתכם בהתלהבות יתרה. תהיו נחמדים יותר וחברותיים יותר וגם אם אתם לא באמת כאלו – Fake it until you have it! – תזייפו את החברותיות והביטחון העצמי עד שבאמת תהיו כאלו. זה יכול להתבטא בדברים קטנים, למשל…

    • הקשיבו לבעיות וצרות של אחרים ותהיו אוזן קשבת בשבילם תוך כדי ייעוץ ונתינת מוטיבציה. כמו שאתם רוצים ללמוד איך לשפר את הביטחון העצמי שלכם גם אנשים אחרים רוצים ללמוד זאת.
    • השאירו את הדלת פתוחה בשביל מישהו, סתם מתוך נחמדות.
    • תנו לרכב להשתלב לפניכם בנתיב או עצרו לפני מעבר חצייה כדי שאנשים יוכלו לעבור (במקרים רבים הם משיבים בחיוך או בזקיפת אגודל וזה עושה טוב)
    • דברו עם אנשים בחיוך (אין לכם מושג כמה זה חשוב!)
    • החמיאו לאנשים, במיוחד לאנשים שהרגע הכרתם, זה עושה רושם ראשוני טוב מאוד.
    • אם חבר נופל, הדבר הראשון שאנשים נוטים לעשות זה לצחוק (ולפעמים זה באמת די מצחיק), אבל לעתים הוא באמת יצטרך את התמיכה, אז תהיו ה'מיוחדים' ותיגשו לעזור לו לקום.

    נסו משהו חדש

    אם אחרי שתקראו את המאמר שמסביר לכם איך לשפר את הביטחון העצמי (ותעשו לו שיתוף למטה :P) אתם תקומו מהמחשב ותחליטו לעשות משהו חדש שלא ממש מתאים לכם לעשות, אתם מאוד תעריכו את עצמכם. אתם תוכלו להגיד "וואלה, היה רשום באתר לקום ולעשות משהו מיוחד ואני קמתי ועשיתי!" זה יכול להיות דבר קטן ובסיסי כמו לצאת לבלות עם חברים וזה יכול להיות משהו גדול כמו להתחיל ללמוד לנגן על משהו או להירשם למכון הכושר שאליו תמיד רציתם להירשם.

    שימו לב עם מי אתם מבלים

    אנשים שמסביבכם יכולים להוריד לכם את מצב הרוח או לגרום לכם לחוסר ביטחון מבלי שאתם שמים לב. אם יש לכם חברים שנמצאים כל הזמן במצב רוח רע וזה יכול להתבטא בכך שהם מוציאים אותו עליכם, אם אתם חושבים שאתם יכולים לעזור להם לצאת מזה, תנסו, אם לא, פשוט תמצאו חברים שכן יודעים להעריך אתכם ולהיות שמחים ביחד איתכם. חברים טובים באמת יעזרו לכם לצבור ביטחון עצמי בכך שהם יתנו לכם להרגיש שאתם שווים, שהם סומכים עליכם ושהם מאמינים בכל מה שאתם תעשו, ומפה זה כבר נעשה הרבה יותר קל.

    סוף דבר – מקווים שמצאתם את המאמר "איך לשפר את הביטחון העצמי" מועיל וטוב. ואנחנו מאחלים לכם את כל הטוב שבעולם. ובנושא אחר, אם אתם מחפשים קהילת פורומים לדבר בה עם אנשים תומכים ואוהבים בגילאי נוער ועד אחרי צבא, אנחנו נמליץ לכם לבדוק את קהילת הפורומים myFORUM.