הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך מטפלים בטחורים בצורה הכי נכונה?

    ניר מרקו
    | 20 בנובמבר 2019 |

     

    במידה והייתם מתעוררים בבוקר עם כאב ראש, לא הייתה לכם כל בעיה לבקש מהבוס שלכם יום מנוחה. עם זאת, במידה והייתם מבינים כי ישנו חשש ממשי לטחורים, סביר כי הייתם חשים מבוכה גדולה. רגע לפני שגם אתם נבהלים, דעו כי ניתן לטפל בטחורים ולהגיע תוך זמן קצר להטבה משמעותית. על מנת לאבחן את הטחורים (לפחות בשלב הראשוני), אתם צריכים להיות ערים לסימפטומים הבאים:

    • כאבים בדרגות שונות מסביב לפי הטבעת
    • פי טבעת מורחב ונפוח
    • גרד ואודם סביב פי הטבעת

    במידה ואתם אכן מזהים סימפטומים שכאלו, חשוב לקבוע מיידית תור אצל רופא המשפחה. הבדיקה מתבצעת במרפאה, כאשר לעתים רק מבט על פי הטבעת יכול לאשר או לשלול את הטחורים. נכון, מדובר על בדיקה חושפנית ולא נעימה, אך טיפול מיידי בטחורים יכול לחסוך מכם כאבים ממושכים ותסכול רב.

    הטחורים: אורחים בלתי רצויים שלעתים מגיעים לבקר

    הדבר האחרון שהייתם מאחלים לעצמכם הוא טחורים – תופעה לא נעימה המלווה בכאבים ובחוסר נוחות. עם זאת, בעת שיודעים לזהות אותם ולטפל בהם, גם אפשר לסלק אותם מהר יחסית. ניתן לזהות את הטחורים עם מגע או מבט בפי הטבעת: כל עוד אתם מזהים כי ישנם ורידים בולטים וחיצוניים לפי הטבעת, דעו כי ככל הנראה מדובר על טחורים.

    שימו לב כי ישנם שני סוגים שונים של טחורים:

    • הסוג הראשון הוא הטחורים החיצוניים. אלו הטחורים שניתן להבחין בהם מאחר והם מופיעים בחלקו החיצוני של פי הטבעת. אתם מזהים פי טבעת נפוח, מגורה ואדמומי? אלו ככל הנראה טחורים.
    • הסוג השני הוא של טחורים פנימיים שמושבם בתוך הרקטום. לרוב, טחורים אלו יכאבו פחות בהשוואה לטחורים החיצוניים. 

    אל תאבחנו את עצמכם לבד

    העירנות שלכם לגבי סימפטומים מחשידים חשובה. עם זאת, אל תאבחנו את עצמכם ותעניקו לעצמכם טיפול מבלי חוות דעת של רופא. על מנת לאשר את הימצאות הטחורים, הרופא יתשאל אתכם במספר שאלות בכדי להבטיח כי כי אכן מדובר על טחורים. על מנת לאבחן טחורים פנימיים, הרופא יעשה שימוש במכשיר עזר שמטרתו להרחיב את פי הטבעת. כך, יכול הרופא לאשר או לשלול מעל לכל ספק כי אכן מדובר על טחורים. שימו לב כי בדיקות שכאלו חיוניות והכרחיות, זאת על מנת להתאים לכם את הטיפול המתאים ביותר. 

    ואיך מטפלים בטחורים? הטיפול מבוסס על שינוי הרגלי תזונה ועל תרופות טבעיות. מטרת העל תחילה היא להקל על הכאבים, ולכן יומלץ על תפריט תזונה ייחודי. עם שינוי הרגלי התזונה, יהיה ניתן ליהנות מיציאות רכות יותר שיקלו משמעותית על הכאבים. 

    "אני לא נותן לרופא לבדוק אותי. זה כבר יעבור לבד".

    אולי אחת הבעיות הגדולות ביותר של הטחורים, היא המבוכה הגדולה שהם מייצרים. בדיקה אצל רופא מצריכה מהאדם הסובל מהטחורים להתמסר לבדיקה מעמיקה וחודרנית, שגורמת לחוסר נוחות. עם זאת, חשוב להבין כי התעלמות מהטחורים לא תעלים אותם. בעיות לא נוטות להיעלם כך מעצמן, ויש לטפל בטחורים בדרך יסודית, בטוחה ומבוקרת. בדיקת הטחורים החיצוניים תתבצע על ידי מבט של הרופא על האזור, בעוד בדיקת הטחורים הפנימיים מבוססת על שימוש במיכשור מתקדם כפי שצויין קודם לכן.

    תכשירים ותרופות לטיפול בטחורים

    רק מי שחווה טחורים בחייו, יכול להעיד על הכאבים העזים. חשוב להבין כי למרות שהכאב מתמקד בפי הטבעת, הוא משפיע על התחושה הכללית – ברמה הגופנית והמנטלית. על מנת להקל את הכאבים, ניתן לעשות שימוש בתרופות שונות המקלות משמעותית את הסימפטומים. דוגמא לכך היא המשחה המיקל. שימוש בה מקל את אי הנוחות המאפיינת את התופעה.