הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מערכת האתר
    מערכת אתר האובוקס - אתר מאמרים שכל המאמרים בו מתחילים במילה 'איך'. אתר טיפים מבית היוצר של אתר ניוזבוקס.
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך מנהלים פנסיה בצורה נכונה?

    מערכת האתר
    | 10 באוגוסט 2017 |

    כולם מדברים על פנסיה, כולם מזכירים לנו את החשיבות של זה, מייעצים לנו מגיל צעיר אבל רובנו לא באמת יודעים מהי פנסיה ומה החשיבות האמתית של החיסכון הזה. במאמר שלפניכם נענה על השאלות מהי פנסיה ונסביקר איך מנהלים פנסיה בצורה נכונה.

    כל אחד מאיתנו שמע את המושג פנסיה, ההורים שלנו הרבו לדבר על נושא זה והסבירו כמה פעמים את החשיבות של חיסכון לגיל הפרישה. רובנו לא באמת מבינים את המשמעות של פנסיה ויש אפילו כאלו שלא באמת חוסכים בחוכמה לשלב הקריטי הזה.

    מהי פנסיה?

    קרן פנסיה היא קופת חיסכון הנצברת לטווח הארוך עם השנים והמטרה שלה היא לצבור סכום כסף לגיל הפרישה. הכספים שאנו חוסכים לפנסיה נחסכים באופן אוטומטי או עצמאי לקופת החיסכון שלנו. שכירים חוסכים את הכספים מהמשכורת שלהם באופן אוטומטי, העובד מפריש יחד עם המעסיק סכום שנקבע על פי החוק, סכום זה נמשך משכרו של העובד. במקרה של שכירים כל נושא החיסכון לפנסיה והעברת הכספים לקופה כזו או אחרת הינה באחריות המעביד אך לעובד יש שליטה מסוימת על החיסכון. ציבור העצמאיים גם הם מחוייבים על פי חוק לחסכוך לגיל הפרישה. במקרה בו אדם עצמאי הוא נדרש לנהל את החיסכון שלו באופן עצמאי.

    איך חוסכים לפניה ומי צריך לחסוך לפנסיה?

    אפשר לומר באופן כללי שכל אחד צריך לחסוך לפנסיה, המחמירים מסבירים כי זו לא המלצה אלא חובה! רצוי מאד שכל אחד מאתנו יחסוך לפנסיה, גיל הפרישה הוא גיל שבדרך כלל קשה למצוא עבודה או תעסוקה ולכן סכום כסף נכבד יכול לעזור או לפחות להקל.
    כל אחד מאיתנו בין אם הוא עובד שכיר ובין אם הוא עובד עצמאי צריך לחסוך לפנסיה שלו ולגיל הפרישה. מטרת החיסכון הזה היא לאפשר לכל אחד לחיות בכבוד בגיל השלישי וליהנות מהכנסה חודשית קבועה המסייעת לו בצרכיו הבסיסיים ועוזרת לו להתקיים.

    רצוי מאד ומומלץ מאד להתחיל לכסוך לפנסיה מגיל כמה שיותר צעיר, כיוון  שככל שהחיסכון נמשך ליותר זמן או ככל שהחיסכון מתחיל מוקדם יותר כך הסכום הנצבר בו גדל יותר ויותר. דבר המבטיח הכנסה חודשית גבוהה יותר.

    איך משתמשים בכספי הפנסיה?

    ככל ניתן להשתמש בכספי הפנסיה רק בגיל הפרישה למעט מקרים ספציפים של אובדן כושר עבודה או מוות. ניתן להשתמש בכספי הפנסיה בצורה של קצבה חודשית כמו משכורת, כל חודש תקבלו שכר מקרן הפנסיה. במקרים של אובדן כושר עבודה, מחלה או בעיות רפואיות אחרות ניתן להשתמש בכספי הפנסיה לצורך קצבת נכות. חשוב לזכור כי את קצבת הנכות מקבלים אך ורק מרגע בו נקבע כי אכן אותו אדם לא יכול לעבוד.

    לסיכום

    פנסיה היא דבר בסיסי שכל אחד מאיתנו חייב. האפשרות לחשוב על העתיד ולקבוע אותו כמה שניתן היא זכות חשובה שחשוב להתחשב בה, אסור לזלזל בנושא הפנסיה מאחר ובגיל הפרישה יהיה יותר קשה, הפנסיה תעזור לנו להקל על חיינו בגיל זה.