הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך מתחילים ברישום פטנט

    ניר מרקו
    | 14 במרץ 2019 |

    אמרו לכם שיש לכם ביד המצאה גאונית, אבל אז בא מישהו וגנב לכם את הרעיון? כדי להקדים תרופה למכה חשוב לבצע רישום של הפטנט ברשות הפטנטים, זאת על מנת לעגן את ההמצאה כפטנט מהבחינה המשפטית ולהפוך אותו לקניין רוחני. כלומר, שלא תהיה אפשרות חוקית להעתיק את הפטנט או להשתמש בו מבלי רשות של הממציא.
    מה נחשב פטנט? לפי סעיף 3 לחוק הפטנטים, תשכ"ז-1967 – "המצאה בין שהיא מוצר ובין שהיא תהליך בכל תחום טכנולוגי שהיא חדשה, מועילה, ניתנת לשימוש תעשייתי ויש בה התקדמות המצאתית, היא כשירת פטנט".

    הדרך לרישום רצופה באתגרים
    אומנם תוקף הפטנט בארץ הוא כ-20 שנה, אבל עומדת לרשותכם תקופה ארוכה דייה להפיק את המקסימום האפשרי מהפטנט. על מנת לקבל אישור על פטנט יש להגיש בקשה רשמית לרשות הפטנטים בתהליך רשמי.
    ראשית, יש להפיק מסמך פירוט בקשת פטנט הכולל סקירת ההמצאה, עולם התוכן של הפטנט, כיצד הוא עונה על צורך או פותר בעיה ומה התועלת שלו.
    את הבקשה יש להגיש לרשות הפטנטים בירושלים כאשר כל בקשה מקבלת מספר ונבחנת על ידי בוחן פטנטים בעל הידע הדרוש לתחום ההמצאה ונבחנת על ידי פרמטרים מוגדרים וידועים מראש. במידה שההמצאה ראויה לפטנט, תפורסם ידיעה על קיבולה ביומן הפטנטים אשר פרסום זה נועד לדווח על ההמצאה ולתת אפשרות להגשת התנגדות למתן הפטנט. במידה ולא הוגשה לרשם הפטנטים התנגדות בתוך 3 חודשים מיום הפרסום, יונק על ההמצאה פטנט ואם תוגש התנגדות היא תעלה לדיון אצל הרשם ותהיה הזדמנות לטוען נגדה הזדמנות להעלות את טענותיו עד שתתקבל הכרעה.
    אישור הפטנט אינו מספיק והתוקף שלו מותנה בתשלום אגרות חידוש על פי חוק. בישראל התוקף הוא אמור ל-20 שנה אך יתכן מצב בו יוחלט על ביטול פטנט היות וזכותו של אדם להגיש לבית משפט בקשה לביטול פטנט על פי העילות הקבועות בחוק. אגרת בקשה חדשה לפטנט עולה בסביבות 2038 שקלים אך יש הנחות לזכאים לכך.

    תהליך רישום פטנט הוא תהליך מורכב ומאתגר וחשוב לגשת מראש לעורך פטנטים, שהינו בעל הסמכה טכנולוגית ומשפטית והוא יוכל לייצג אתכם בתהליך הרישום וגם בהליכים מסוימים בבית המשפט. עורכי פטנטים חייבים להיות בעלי השכלה בהנדסה, כימיה, פיסיקה, ביולוגיה, רוקחות או מדעי המחשב ולהיות בעל רישיון וכן קריטריונים נוספים כמו רישום כמהנדס, עבודה כעורך פטנטים במשרד העוסק בתחום ועוד. הבחינות להפקת רישיון מעמיקות ומקיפות וכוללות בחינה בעל פה, בחינה בכתב ובשפות וכן להשלים תקופת התמחות.
    התאם לסעיפים 154, 155 לחוק, רשאי עורך פטנטים לייצג צדדים בפני רשם הפטנטים. כן רשאי הוא לייצג גם בהליכים בבית משפט, וזאת בכל עניין הנוגע לאמצאה או לפטנט ואינו נקודה משפטית, ובלבד שעורך דינו של אותו בעל דין נוכח אותה שעה.
    עורכי פטנטים יכולים לסייע גם בהליך ביורוקרטי שכרוך ברישום פטנט בינלאומי כאשר הפרוצדורה מורכבת אפילו יותר, כשלכל מדינה יש מדיניות אחרת ונהלים שונים באשר לרישום פטנט באותה מדינה.

    ההמצאה בידיים הטובות ביותר
    לפני שמתחילים בהליך רישום פטנטים מומלץ לבצע חיפוש פטנטים כדי לבדוק האם יש המצאה דומה שנרשמה כבר כפטנט, אבל עורך פטנטים יוכל לבצע את הבדיקה הזו בעבורכם וכן לייצר בקשה רשמית מבוססת המציגה בדרך אפקטיבית יותר את התועלות והייחוד של ההמצאה בניסוח טכני מקצועי מרשים, זאת על מנת להגביר את הסיכויים שהיא אכן תירשם. עורך פטנטים גם יעניק את ההגנה המבוקשת על הפטנט במידה ויש חשש להפרה או טיעון לביטולו.