הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מערכת האתר
    מערכת אתר האובוקס - אתר מאמרים שכל המאמרים בו מתחילים במילה 'איך'. אתר טיפים מבית היוצר של אתר ניוזבוקס.
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך מתכננים אתר אינטרנט?

    מערכת האתר
    | 14 בינואר 2016 |

    לפני שבונים אתר אינטרנט יש לא מעט דברים שצריך לקחת בחשבון. לא כל אחד יודע איך מתכננים אתר אינטרנט ולפעמים אנשים שיעשו זאת בפזיזות או לא יעשו זאת כלל ימצאו את עצמם עם אתר בדיוק כפי שהם רצו – אבל הוא לא יענה על המטרות שלהם או שיהיה חסר בו משהו משמעותי מאוד.

    חשיבות התיכנון של האתר

    עסקים רבים פשוט מתחילים את בניית האתר, את העיצוב, התכנות והקידום עוד לפני שהם הקדישו לזה יותר מדי מחשבה. גם בתחומים אחרים שמחוץ לבניית אתרים, חוסר תכנון הוא טעות ענקית, תמיד צריך להכין רשימה מפורטת של מטרות ודרכים להשיג אותן ורק אז להתחיל לפעול כי אפשר בהמשך הדרך או בסופה לגלות שפספסתם משהו ממש גדול. המדריך הבא יסביר לכם איך לתכנן את האתר שלכם בתבונה.

    תכנון אתר

    איך מתכננים אתר אינטרנט?

    אם אתם נמצאים עכשיו בשלב שבו אתם מתכננים אתר אינטרנט ואתם רוצים לדעת איך לעשות את זה נכון, הכינו לעצמכם דף ועט וכתבו בהן את השאלות שאנחנו נסביר לכם למטה ותענו עליהם לאחר קריאת המאמר.

    הצבת מטרות

    על הדף שהכנתם, תכתבו לעצמכם את המטרות של האתר. אתר שלא הוצבו לו מטרות עלול להכיל מעט מדי תוכן, יותר מדי תוכן או תוכן שבכלל לא עוזר בשום דבר. אותן מטרות יקבעו בעתיד אם האתר שלכם מצליח או לא ועליהן תתבססו כדי לנתח את יעילות האתר. זהו השלב החשוב ביותר ועליו אסור לדלג!

    הבנת קהל היעד

    עבור מי אתם בונים את האתר? איזה סוג אנשים ומה הם מחפשים כשהם נכנסים לאתר שלכם? האם הם יעדיפו לצפות בסרטונים ותמונות מאשר בלקרוא תוכן? האם הם מעדיפים לקבל מידע באמצעות הטלפון או דווקא במייל? התשובות שתענו יהיו אלו שישפיעו על מבנהו של האתר, הדרך בה תשווקו את האתר שלכם ועל אופי התוכן שתכניסו לאתר.

    יצירת קריאה לפעולה

    קריאה לפעולה זה השם שהאינטרנט נתן לכל מיני כפתורים או טפסים שהם בסופו של דבר הדברים שאתם רוצים שאנשים יעשו באתר שלכם. יכול להיות שמדובר על טופס השארת פרטים שבו הגולש ממלא את מספר הטלפון שלו או המייל ומחכה לתשובה מכם ויכול להיות שמדובר בכפתור שמוביל להורדה של תוכנה מסוימת שאותה אתם רוצים לשווק לאנשים. לאחר שהבנתם מי הם קהל היעד שלכם ומה הם מעדיפים, תחשבו איך אתם עושים את זה בצורה הקולעת ביותר כדי שה"קריאה לפעולה" תשרת את מטרתכם.

    הבנת חשיבות הניווט באתר

    אל תשכחו שאלו שנכנסים לאתר שלכם הם בני אדם, ובני אדם לא מתוכנתים למצוא כל מה שהם רוצים בשניות בודדות ולכן צריך לעשות את זה קל בשבילם אחרת הם מתייאשים ויוצאים. גם לכם, בטח יצא לראות איזה מוצר וכשקיבלתם אותו ישר הבנתם איך הוא עובד או לחילופין, לא הבנתם כלום והתייאשתם. לפני שאתם מתחילים לעצב את האתר תכינו לעצמכם רשימה של דברים חשובים שאתם רוצים שיופיעו באתר ותדאגו שיהיו דרכים קלות ופשוטות להגיע למקום בו אפשר לקרוא אותם בלי יותר מדי קליקים עם העכבר ובלי יותר מדי לגלול למטה. בנוסף לכך שלקהל יהיה יותר קל למצוא את התוכן, גם למנועי החיפוש יהיה יותר פשוט למצוא אותו ולהבין עד כמה הוא חשוב באתר שלכם.

    התחשבות בקידום האתר

    בא לכם תפריט פלאש ותמונות כבדות שיופיעו על המסך? לפעמים זה עלול להיות מסוכן. אם התכנון שלהם הוא לקדם את האתר במנועי החיפוש חשוב מאוד שתפעלו על פי הוראות ה-SEO. קידום אתר הוא תחום לא פשוט ועל מנת שהוא יבוצע בצורה הטובה ביותר צריך לקחת אותו בחשבון לא רק אחרי שהאתר נבנה אלא כבר לפני. למדו איך לקדם את האתר ולמדו איך העיצוב של האתר משפיע על הקידום. למשל, תמונות כבדות וקבצי JS מיותרים עלולים להאט את האתר, תפריט פלאש לא ניתן להיקרא על ידי מנועי החיפוש וחשוב להחליט על מיקום טוב ל-H1 של האתר ואפילו להוסיף כמה H2 כדי שמנועי החיפוש ידעו מה חשוב באתר ומה עוד חשוב – אך פחות. באינטרנט לא חסרים מדריכים על קידום אתר ואנחנו ממליצים לכם לקרוא כמה מהם בשביל שתבינו מהו התחום המדובר.

    עכשיו שסיימתם ללמוד איך מתכננים אתר איטרנט, אתם מוזמנים להתחיל לתכנן. בהצלחה.