הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך נקבע מחיר בדיקת פוליגרף?

    ניר מרקו
    | 14 בינואר 2021 |

    העלות של בדיקת פוליגרף מושפעת מפרמטרים כגון סוג הבדיקה, המורכבות של הנושא והשאלה האם מדובר על לקוח חוזר. במאמר הבא נציג את הגורמים השונים וגם את טווח המחירים המקובל בענף

    בעת תיאום בדיקת פוליגרף מחיר הוא בהחלט שיקול רלוונטי. המחיר הוא כמובן לא הכי חשוב כי יותר קריטי שהבדיקה תהיה אמינה ושהממצאים יהיו מדויקים, אבל זה לא שיקול שכדאי להתעלם ממנו. יתרה על כך, יש מקרים שבהם מחיר מסוים מעיד על רמת המקצועיות של מכון הפוליגרף.

    מחיר גבוה מדי ביחס למקובל בענף עשוי לתאר מכון פוליגרף שבעצמו אינו אמין ואף מנסה לנצל את הסיטואציה שבה הלקוחות נמצאים. מנגד, מחיר נמוך מדי צריך להדליק נורה אדומה – כי אולי זה אומר שהבדיקה לא מספיק מקצועית ושהמכשיר שבו משתמשים אינו אמין. לכן, מה שחשוב לעשות זה להשוות מחירים ובעיקר לדעת מה משפיע עליהם.

    גורמים המשפיעים על המחיר

    הנה מספר פרמטרים שונים שקובעים כמה תעלה בדיקת פוליגרף בסיטואציות שונות:

    א. סוג הבדיקה – הפרמטר המרכזי שקובע את המחיר הוא סוג הבדיקה. בין היתר, אפשר לעבור פוליגרף תעסוקתי לעובדים, בדיקת פוליגרף פרטית או בדיקת פוליגרף שהמטרה שלה היא להציג חוות דעת בפני בית המשפט. 

    ב. מורכבות הבדיקה – ככל שהבדיקה מורכבת יותר, כך היא תימשך יותר זמן והמחיר שלה יעלה. זה מובן מאליו כי יש המון סוגים של בדיקות והמון דרכים לבצע אותן. בפועל, מי שמחליט עד כמה הבדיקה תהיה מורכבת זה לא הלקוח אלא הבודק. כתוצאה מכך, צריך לוודא בדיקה שמתבצעת רק על ידי בודק מוסמך ובעל ניסיון משמעותי.

    ג. לקוח חוזר – יש מקרים שבהם התוצאה הראשונה של בדיקת פוליגרף אינה חד משמעית ודורשת בדיקה חוזרת. במקרים של לקוח חוזר, המחיר של מכון הפוליגרף יהיה נמוך יותר. בכל מקרה, אפשר לברר מראש לגבי פערי מחירים בין לקוחות חדשים וחוזרים.

    טווח מחירים מקובל בענף

    בדיקת פוליגרף ממוצעת יכולה לעלות בין 400 ל-1,500 ש"ח. כפי שאפשר להבין, זהו טווח רחב מאוד כי הוא מושפע מכל הפרמטרים המתוארים לעיל. אבל אם נכנסים אל עובי הקורה, רואים למשל שבדיקת פוליגרף שנחשבת פשוטה ומיועדת לעובדים עולה כ-500 ש"ח. לעומת זאת, בדיקת פוליגרף רגישה לקהל פרטי או על רקע הטרדות מיניות, חשד לבגידה של בני זוג וכן הלאה כבר תעלה כ-1,000-1,500 ש"ח.

    חשוב להדגיש שהמחיר הוא רק חלק מתוך מערכת שיקולים רחבה יותר. אם רוצים שהבדיקה תהיה אמינה ולא מעוניינים לחזור כדי לבצע אותה שוב, צריך לבדוק מי לוקח עליה אחריות ומי חתום על התוצאות. בשביל לעשות את זה, מקבלים המלצות מאנשים שכבר עברו את הבדיקה והיו מרוצים. בנוסף, אפשר ליצור קשר עם נציגים של מכון פוליגרף.