הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך חוסכים עלויות מיותרות של חשמל? עוברים לבית חכם

    ניר מרקו
    | 12 בספטמבר 2019 |

    העידן הנוכחי מתאפיין בכניסה של טכנולוגיות חדשות כמעט לכל תחום. אנו עדים ל"ערים חכמות" המנוהלות באמצעות חיישנים הדוגמים את איכות האוויר, צפיפות התנועות והתשתיות הקיימות. אנו רואים את כניסת ה"אינטרנט של הדברים" לבית כאשר המקרר שלנו מסוגל להזמין מוצרי מזון והתריסים נעים מעצמם בהתאם להגדרות מראש. מעבר לאיכות החיים שמוצרים אלה מעניקים, כמו גם לעובדה כי מדובר במוצרים שכיף מאד להגדיר ולתפעל – אנו יכולים גם להבחין בהשפעה של השינויים על הצריכה האנרגטית שלנו. בשורה התחתונה נראה את ההבדל כל חודש גם בחשבון החשמל.

    בית חכם – לצריכת חשמל נמוכה יותר

    יש לכם מזגן מרכזי המחובר למערכת בית חכם? תוכלו להגדיר תרמוסטט המאפשר לקבוע את הטמפרטורה בבית גם כאשר אתם לא שם. את דוד החשמל תוכלו להגדיר מראש לעבוד רק כאשר אתם בדרך הביתה וגם את מכונת הכביסה והמייבש להפעיל רק כשהם מתמלאים לחלוטין. 

    אם בני הבית מרוכזים בסלון, מדוע שהמזגן יפעל גם בחדרי השינה? בית חכם הכולל חיישני תנועה בחדרים מאפשר להפעיל את המזגן אך ורק בחללים בבית בהם יש אנשים כרגע. שכחתם מזגן דולק כשהילדים בבית הספר ואתם בעבודה? תוכלו להיכנס לאפליקציה מיוחדת או אתר אינטרנט ייעודי ולסגור את המזגן. החיים מנוהלים בקליק ומאפשר לצרוך כמות נמוכה יותר של חשמל.

    מדוע להדליק את האור אם אפשר לפתוח את התריסים

    ייצור החשמל הוא תהליך התורם לזיהום הסביבה, לכן אנו מעוניינים להשתמש בכמה שפחות אנרגיה במהלך היום. מעבר לחיסכון הכספי אנו יכולים לחסוך אנרגיה על תאורה בבית באמצעות שימוש באור טבעי. בעוד אנו מודעים היטב לכך שאם נפתח את התריסים נשלם חשבון חשמל מופחת הילדים שלנו עשויים לשכוח את זה. מה עושים?

    מגדירים תריסים חכמים הנפתחים בשעות היום. אנו יכולים להגדיר את התריסים שיפתחו לפי מקומה של השמש ומיקום הרהיטים בבית. אם קיר צד מזרח פונה לרהיטים שלנו בסלון, נשמור על התריסים סגורים לאורך היום ונפתח את התריס רק לאחר השעה שתיים כאשר השמש נמצאת במערב. 

    בשעות הערב, גם אם עוד לא חזרנו הביתה, נעניק לילדים שלנו את הפרטיות הרצויה באמצעות סגירת התריסים. בשלב זה נוכל לשלוט גם בתאורה וכמובן להשתמש בה רק בחדרים שבהם יש תנועה (המזוהה באמצעות החיישנים שהזכרנו קודם). 

    חסכון נוסף בחשמל – שימוש באביזרים חדשים עם דרגה אנרגטית נמוכה

    לצד השימוש בפתרונות הבית החכם נוכל כמובן לעבור למכשירים עם צריכה אנרגטית נמוכה כמו: מכונות כביסה, מדיח כלים ומזגנים בדרגות צריכה של A לפחות. המקררים הישנים, למשל, בעלי צריכה ברמת C עשויים לגרור חשבון חשמל גבוה בשיעור של עשרות אחוזים. לכן, ישתלם לרכוש מקרר חדש ומוצרי חשמל נוספים שיכסו את עלותם באמצעות צריכה אנרגטית נמוכה.

    לסיכום, אם גם אתם מחסירים פעימה בכל פעם שאתם פותחים את חשבון החשמל שלכם, זה הזמן לשקול לשלב פתרונות של בית חכם ומוצרי חשמל חסכוניים יותר ולהרגיש בהבדל בחשבון החשמל כבר בחודש הבא.