הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מערכת האתר
    מערכת אתר האובוקס - אתר מאמרים שכל המאמרים בו מתחילים במילה 'איך'. אתר טיפים מבית היוצר של אתר ניוזבוקס.
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך להיות יותר גבוה?

    נשמע כאילו מדובר בשאלה מצחיקה – "איך להיות יותר גבוה?" הרי מה שאנחנו יודעים הוא שהגובה שלכם נקבע פחות או יותר בגלל הגנים שלכם. עם זאת, אולי יש כמה דברים שאתם יכולים לעשות כשאתם עוד צעירים שאם תתמידו בהם הסיכויים שלכם להיות גבוהים יותר יעלו. אם אתם כבר לא ילדים או נערים אז סביר להניח שהכתבה הזאת לא שווה כלום בשבילכם כי בשלב מסוים הגדילה מפסיקה (אין גיל מדויק).

    איך להיות יותר גבוה
    איך להיות יותר גבוה?

    הגנים הם הבסיס

    לפני הכל, אנחנו רוצים להבהיר דבר אחד שאמרנו מקודם אבל אנחנו רוצים להרחיב לגביו והוא הגנים שלכם. למרות שחלק נכבד מאוד מהגובה שלכם מבוסס על הגנים שלכם זה לא אומר שאם יש לכם 2 הורים נמוכים אתם בהכרח תהיו נמוכים וגם לא בהכרח תהיו גבוהים אם ההורים שלכם גבוהים אך בהתבוננות הכללית על המשפחה המורחבת, אם אתם רואים מגמה מסוימת, סימן שיש סיכוי גבוה שגם אתם תהיו כמוהם.

    יש שיטה מסוימת שאנשים נהגו ליצור כדי לדעת איזה גבוה הם יהיו, זה לא תמיד עובד אבל לא יזיק לנסות. קחו את הגובה ממוצע של ההורים שלכם וחברו אותו ביחד. הוסיפו 13 ס"מ אם אתם בנים או הורידו 13 ס"מ אם אתן בנות. חלקו ב-2 וזה הגובה המצופה לכם בשיא גדילתכם (עם סטיה של 10 סנטימטר למטה או למעלה).

    איך להיות יותר גבוה?

    עכשיו הגיע הזמן לעבור לטיפים שאותם חיפשתם כדי להיות יותר גבוהים. אמנם אין יותר מדי דברים שאתם יכולים לעשות כדי להיות יותר גבוהים, אבל אתם יכולים לתת לגדילה שלכם לזרום באופן טבעי ולא לעצור אותה אם תקשיבו לטיפים הבאים.

    שנו הרבה

    מחקרים מוכיחים שילדים ונערים צריכים 8.5-11 שעות שינה בכל לילה. שינה טובה משפיעה על הגדילה לטובה בגלל שבזמן השינה הגוף מפריש יותר הורמון גדילה מאשר ביום. אפשר לקרוא את הטיפים לשינה טובה יותר באתר ניוזבוקס.

    המנעו מדברים מאטי גדילה

    מחקרים מוכיחים שילדים מעשנים \ ילדים שנמצאים בסביבה מעשנת יותר מדי זמן הם נמוכים יותר מילדים לא מעשנים או ילדים שלא נמצאים בסביבה מעשנת, אז קחו זאת בחשבון. בלי שום קשר עישון מזיק לבריאות בצורה משמעותית כך שאנחנו לא ממליצים על זה בכלל. דברים נוספים שאנחנו ממליצים לכם להימנע מהם הם אלכוהול וסטרואידים. אנחנו יודעים שזה מגוחך שאנחנו מזכירים את 2 אלו אך תותפעו לגלות שיש צעירים שמשתמשים בדברים האלו ויש להם נזק רב לגוף.

    שתיית קפאין למשל, לא מונעת מכם לגבוה, אבל היא גורמת לכם לשינויים בשינה ובמיוחד לילדים שצריכים לישון מספר שעות רב יותר ביום קפאין יכול לשבש את השינה, אז חשוב להימנע מזה.

    אכלו נכון

    אתם צריכים את כל הויטמינים החיוניים לגוף ולכן צריך לאכול מגוון ובמינון נכון. השקיעו בארוחת הבוקר והימנעו מאכילת שטויות שיגרמו לכם לדלג על האוכל החשוב באמת. גם אם זה לא טעים לכם, אכלו הרבה ירקות שמכילים ויטמינים חשובים, השקיעו בויטמין D שיש בדגים ופטריות למשל וגם בחשיפה לאור השמש. אכלו פרוטאין שיש בבשר, ביצים וטופו. אך יותר חשוב מהכל, אכלו באופן מסודר – ארוחות מסודרות ומאוזנות במרווחים מסודרים.

    שמרו על מערכת חיסונית חזקה

    גוף חזק ישמור עליכם מכל מיני מחלות או נזקים שיאטו את הגדילה שלכם. ושוב אנחנו מגיעים לאכילה הנכונה הכוללת פירות, ירקות, דגים, חלב וכו'.

    שמרו על כושר

    עם הדיאטה המתאימה, שמירה על כושר יכולה להיות דרך נוספת לשיפור הגדילה שלכם. ריצה, שחייה, רכיבה על אופניים וסוגי ספורט נוספים (משקולות לא נחשב). הטיפ הזה טוב בעיקר לילדים ולאו דווקא לנערים כי ככל שמתקרבים לגיל בו הגדילה מפסיקה כך ההשפעה של הכושר פוחתת.

    עמדו איתן

    תתפלאו או לא, אבל אם תלכו כפופים תהיה לכך השפעה שלילית על הגדילה שלכם. עמדו כשעמוד השדרה שלכם ישר וסנטרכם מורם ושמרו על גב ישר גם בישיבה. גם אם זה לא יעזור כל כך לגדילה, אתם תיראו יותר גבוהים ככה.

    שמרו על מצב רוח טוב

    הכי חשוב, זכרו שהגובה לא משנה יותר מדי והכל מסתכם בביטחון העצמי שלכם לגביכם. ביטחון עצמי מפצה מאוד וצריך להישאר חיוביים בכל מצב.

    במקרים חרגים, פנו לרופא

    אם אתם חושבים שיש פה משהו לא תקין, שאולי אתם נמוכים אבל כל המשפחה שלכם גבוהים או שמשהו לא נראה כשורה, אל תהססו לפנות לרופא או לשאול את ההורים. הטיפים שנכתבו פה על תקן "איך להיות יותר גבוה" ממש לא מהווים תחליף לרופא או לייעוץ ולכל שאלה או מחשבה שיש לכם בראש יהיה מומחה שיתן לכם את התשובה המתאימה ביותר.