הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מערכת האתר
    מערכת אתר האובוקס - אתר מאמרים שכל המאמרים בו מתחילים במילה 'איך'. אתר טיפים מבית היוצר של אתר ניוזבוקס.
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך להתכונן לצו ראשון?

    מערכת האתר
    | 7 בספטמבר 2020 |

    התגייסות לצבא היא חובה לכל אדם שמלאו לו 18 שנים, לרבות אנשים עם בעיות רפואיות. יש להרבה מגויסים טריים המון התלבטויות וערעורים לגבי ההתגייסות הראשונית לצבא. במאמר זה, נפרט על השאלות הלא פתורות והחשובות ביותר לקראת גיוס ראשוני. קיבלתם כבר את הצו הראשון שלכם? מעולה. כעת, תצרכו להבין את כל המידע המדויק למגויס המתחיל, ובשביל זה אנחנו כאן. במאמר זה, נפרט על הדברים החשובים ביותר שתצטרכו לקחת אותם בחשבון.

    הצו הראשון שלכם – מה להביא

    הפחד מהתגייסות הוא רגש מאוד מובן ולגיטימי, וכל ילד עבר את זה בחייו. אחת השאלות הראשוניות שכל מגויס מתחיל צריך לשאול את עצמו הוא: איך להתכונן לצו הראשון. במטרה להתכונן טוב יותר לצו הראשון, נצטרך לפעול על פי הספר. כלומר, להכין את הדברים הנדרשים – בעיקר הדברים שצריך להביא לגיוס.

    לפניכם רשימה של כל הדברים שתצטרכו להכין ולהביא לצו הראשון:

    1. המסמך המגייס – הצו הראשון שנשלח אליכם לבית, באמצעות הדואר או שליח.
    2. תעודות זיהוי – לרוב, מדובר על תעודת זהות, דרכון, או רישיון.
    3. על ההורים – במידת הצורך, תצטרכו להביא גם את הפרטים של ההורים.
    4. אישורים רפואיים – במידת הצורך תצטרכו אישורים רפואיים, או אישור רפואי מרופא המשפחה.
    5. בדיקות – בגיוס הראשוני תצטרכו לעבור בדיקות, או להביא בדיקות רפואיות, כמו – שתן ועיניים.

    אלה הם חמשת הדברים החיוניים והחשובים ביותר שנצטרך להביא לצו הראשון. בלעדיהם לא תוכלו לעבור את גיוס הצו הראשון בצורה תקנית ונכונה. תוצאות הבדיקות והאישורים הרפואיים, הם אלה שייקצרו לכם את זמני הטיפול והגיוס.  מידע נוסף על צו ראשון והדברים שצריך להביא ליום המיון ניתן למצוא כאן: https://myarmy.co.il/

    הפרופיל שלכם – תחנות ההתגייסות

    כאשר אתם הולכים בפעם הראשונה לצו הראשון, תצטרכו להכין דברים מאוד חשובים, שאותם ציינו מקודם. מלבדם, הפרופיל שלכם ייקבע באמצעות סדרי שאלות ומבנים בתחנות ההתגייסות השונים. ישנם מספר תחנות חיוניות שבהם תצטרכו לעבור, כמו – תחנות רפואיות, שבהם ייבדקו את הכושר שלכם, את מצבכם מבחינה בריאות ופסיכולוגית, ושם ייקבע הפרופיל הסופי שלכם מבחינה רפואית. אימות נתונים, ממש בהתחלה, תצטרכו לעבור מגוון שאלות לצורך אימות וקבלת נתונים. ובנוסף, תעברו גם בתחנה טכנית, ובה תובחנו ע"י סדרת מבחנים בנושאים מגוונים לצורך שיבוצכם בצבא. לרוב, מדובר על תחנות טכנולוגיות אשר בוחנים את רמת המשכל והידע שלכם בעולם המחשוב.

    בסוף היום, הפרופיל שלכם ייקבע ע"י רופא צבאי מוסמך.

    השיבוץ שלכם – כמה הנתונים באמת חשובים

    בצבא תוכלו להתגייס למחלקות שונות: בסיס צבאי פשוט, בסיס צבאי קרבי, מחלקות המחשוב, ועוד. הצבא משכלל את הנתונים שלכם, ומתאים אותם למחלקה הרלוונטית ביותר. "נתוני האיכות" הם פקטור שכל מחלקה שמה עליה דגש. למעשה, מדובר על נתונים שישפיעו על עתידכם בצבא ההגנה לישראל, וחשוב לקחת אותם ברצינות רבה. המבחנים שאותם תצטרכו לעבור, ישוכללו עם תנאים ופרמטרים, ולפיהם תשובצו לבסיס המתאים ביותר. לרוב, מדובר על תוצאות טכניות שנצטרך לעבור במבחני הקבלה הטכנולוגיים. לרוב, המשבץ יקבע את הדרגה שלכם ע"פ התוצאות הסופיות, וכמובן ע"פ אזור מגוריכם והתפקיד.

    התפקידים הגדולים ביותר בצבא מותאמים ע"פ כישורינו, רמת האינטליגנציה, ודרישות התפקיד בפועל. לדוגמא: אם נרצה להתקבל לקבוצת המחשוב הצבאית, נצטרך להיות בקיעים בכל נושא המחשוב, האקינג, והפריצות. וגם אם לא, רמת האינטליגנציה תקבע האם אנחנו יכולים להשתלב בצורה נכונה בדרישות התפקיד.

    הפרופיל הרפואי הוא פקטור לא קטן בכל הקשור לגיוסים לתפקידים בכירים או מורכבים.

    לסיכום

    לסיכום, במאמר זה פירטנו על הדברים החשובים ביותר בגיוס צו ראשון בצבא ישראל – מה להביא, תחנות ההתגייסות, וכמה באמת הנתונים חשובים. מקווים שתיקחו ברצינות את הגיוס שלכם, ותיישמו את הדברים בשטח. אנו מאחלים לכם להתקבל ליחידה מובחרת שמתאימה למידותכם, מכאן הכדור בידיים שלכם.