הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מערכת האתר
    מערכת אתר האובוקס - אתר מאמרים שכל המאמרים בו מתחילים במילה 'איך'. אתר טיפים מבית היוצר של אתר ניוזבוקס.
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך להיות הורה לילד עם קשיי למידה?

    את השאלה הזאת שואלים את עצמם הורים רבים. אמנם הם לא מתייחסים לשאלה פשוטה כמשמעה 'איך להיות הורה', אבל השאלה היא יותר איך להתייחס ואיך אפשר לתמוך בילד בצורה הטובה ביותר במידה ולילד יש קשיי למידה או לקות למידה כמו דיסלקציה, הפרעת קשב וריכוז וקשיים נוספים שקיימים לא מעט בחברה שלנו. ובכן, את התשובות שלנו נחלק לכמה סעיפים קטנים.

    איך להיות הורה לילד עם לקות \ קשיי למידה

    הורה לילד עם קשיי למידה

    אל תוותרו על הילד שלכם

    נכון, מדובר פה בדבר הברור מאליו, אבל יש כאלו שלא מבינים שאפשר להתמודד עם הדברים האלו ולהצליח בצורה יוצאת דופן למרות הקשיים. יש לא מעט אנשים שהצליחו בתחומים רבים והם בעלי קשיי למידה, איינשטיין עצמו לא התחיל לדבר עד גיל מאוחר וגם מחקרים מוכיחים שקשיי למידה מסוימים רק משפרים את יכולותיו של הילד בתחומים רבים כמ תחום היצירתיות והאומנות שבתוך כל אחד.

    היעזרו במורים בבית הספר

    תמיד אפשר להיעזר באנשים. בין אם מדובר במורים בבית הספר ובין אם מדובר ביועצת בית הספר. אפשר גם להתייעץ עם הורים אחרים שיש להם ילדים עם קשיי למידה ובהתאם להמלצות פנו לביצוע אבחון דידקטי כדי לאבחן בבירור אם מדובר בקשיים רגילים שיש לכל ילד או בלקות למידה שהאבחון המוקדם שלה יכול לשפר לכם ולילד את החיים באופן פלא. שימו לב שבמקרים מסוימים הילד יידרש לעבור אבחון פסיכודידקטי שהוא אבחון שבודק גם את הצד הרגשי והנפשי של הילד. חשוב להישאר מעורב בכל התהליך ובהתקדמות הילד בבית הספר כדי לדעת מה אתם עושים נכון ואיפה אפשר עוד לשפר.

    תבינו שהיחס שלכם משפיע עילו

    שימו לב שכל דבר שתגידו עלול להשפיע על הילד שלכם. ברגע שאתם מבינים מה עובר על הילד שלכם ועם אילו קשיים הוא מתמודד יהיה לכם יותר קל, כמובן יהיה יותר קל לאחר אבחון דידקטי שבו תקבלו את הכלים ואת ההמלצות להמשך הדרך. אל תגערו בילד על כך שהוא לא מצליח או שהוא לא משתדל מספיק במידה ואתם לא יכולים לדעת שהוא לא משתדל אלא שאלו הקשיים שמפריעים לו לעשות זאת. יחס של הסביבה יכול להשפיע לרעה על הילד ולגרום לתסכול ולכעס.

    תהיו סבלניים

    ילד בעל קשיי למידה צריך תשומת לב, והרבה. הוא עלול לפעמים לשאול את אותן שאלות כמה פעמים ותצטרכו להסביר לו משהו כמה פעמים מכמה כיוונים שונים. חשוב מאוד שתחנכו את הילד להמשיך לשאול את השאלות האלו כל עוד הוא לא מבין וכל עוד אתם רואים שזה עוזר ואל תתנו לו להרגיש שאתם חסרי סבלנות כלפיו בכל פעם שהוא שואל שאלה.

    תנסו להיות מקוריים

    כל אחד יכול למצאו בעצמו את הדרכים שבהם קל לו יותר ללמוד. יכול להיות ששילוב של סיפורים ותמונות להמחיש בעיות מסוימות עלול להיות יותר קל בשבילו להבין בעיות במקצועות שונים. חשבו על זה.

    אל תוותרו על עצמכם

    בנוסף לכך, אל תוותרו גם על עצמכם. יש הורים שישקיעו את כל כולם בילד וזה הגיוני, אבל קחו דברים בפרופורציות ותנו להם להתקדם בקצב שלהם. אם תנסו להתרכז כל כולכם במטרה ולנסות לעשות הכל וכמה שיותר מהר, אלא תנו לדברים לזרום, תתקדמו לאט לאט עם הילד ואל תשכחו גם את הילדים האחרים שרוצים את תשומת ליבכם במידה שווה.