הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מערכת האתר
    מערכת אתר האובוקס - אתר מאמרים שכל המאמרים בו מתחילים במילה 'איך'. אתר טיפים מבית היוצר של אתר ניוזבוקס.
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך תקלו בצורה טבעית על גזים אצל תינוקות?

    אם יש לכם תינוק בן כמה שבועות, וודאי כבר נתקלתם בתופעה הזו- באמצע הלילה או בשעות היום מעט לאחר הארוחות, מתחיל התינוק שלכם לנוע באי שקט, לכווץ אגרופים ולעוות פניו. כן, אלו לא אחרים מאשר כאבי הקוליק הנודעים לשמצה. כאבי גזים אצל תינוקות הן תופעה ידועה בהחלט, אך עדיין אין לה הסבר חד משמעי והיא מופיעה הן אצל תינוקות יונקים והן אצל תינוקות הניזונים מתמ"ל. אז איך תוכלו להקל על סבלם עם כמה שפחות תרופות? הנה כמה הצעות

    איך תקלו בצורה טבעית על גזים אצל תינוקות?
    TawnyNina / Pixabay

    תנועתיות מקלה על כאבי הגזים אצל תינוקות

    למרות האינסטינקט הראשוני שלא להזיז את התינוק שסובל מכאבים, דעו לכם שדווקא תנועתיות, מכל סוג שהוא, יכולה בהחלט לסייע ולהקל על הכאב. ניתן לשים את התינוק על טרמפולינה שנעה קלות. אופציה אחרת היא לקחת את התינוק לסיבוב קצר בעגלה, להרים אותו על הידיים ולהשעין את בטנו כנגד גופכם בתנוחות שונות ולהתהלך תוך כדי, או לשים את התינוק במנשא וללכת איתו תוך כדי. התנועה מסייעת להזרים את הסתימות והגזים לאורך הקיבה ולכן עשויה להקל על התינוק.

    לפנק ולהביע חום ואהבה

    כאבי הגזים אצל התינוק, הם הכאבים הראשונים אותם הוא חווה בעולם. ככל דבר ראשון ולא נעים, זה מבהיל ומפחיד אותו, ולכן זהו זמן מצויין להתחבר אליו ולהראות לו שאתם כאן בשבילו. זה הזמן לבצע לו עיסוי קטן בבטן, להרים אותו בידיים ולהשעין אותו עליכם ולחבק חזק חזק…למדו אותו שעם הכאב ניתן להתמודד באהבה. חשוב לומר כי מדובר בכאבים ממשיים ולא התפנקות של היילוד הצעיר. לכן ייחסו לכך את מלוא החשיבות והרגש שלכם. לעיתים גם מקלחת נעימה עם מים חמימים יכולה לסייע להקל על הכאב ולהרגיע.

    להקפיד על שיטת הזנה נטולת בועות אוויר

    יתכן ולא ידעתם זאת אבל לשיטת התזונה של התינוק יש הרבה השפעה על כאבי הגזים שהוא יחוש לאחר הארוחה. אכילה מבקבוק צריכה להעשות שכל פיית הבקבוק בפיו של התינוק והבקבוק נמצא בזוית כלפי מעלה כדי שהנוזל יגיע לפה התינוק עם כמה שפחות בועות אוויר באמצע. אם מדובר בהנקה, יש לוודא כי התינוק יונק ממלוא היקף העטרה והפטמה ולא רק מהפטמה בלבד. לא רק משום שבהנקה מפטמה בלבד, אין ריקון מלא של החלב שבשד, אלא גם משום שיניקה מלאה מאפשרת הנקה שהיא לא רק מנוזלי חלב האם, אלא גם מחלקו השומני יותר של החלב, אשר ביכולתו להקל על כאבי הגזים ובתהליכי עיכול המזון באופן כללי.

    להחליף תזונה של האם או סוג התמ"ל

    פעמים רבות, כאבי הקוליק קשורים גם לאופן התזונה של התינוק ולמידת רגישות מערכת העיכול שלו למרכיבים מסויימים במזונו. כך למשל, לנשים מניקות שתינוקיהן סובלים מגזים באופן קשה, מציעים לעיתים להוריד ממזונן מאכלים כמו דברי חלב, ירקות מצליבים כמו כרוב או ברוקולי וכן קטניות למשך שבוע- שבועיים כדי לראות האם חל שיפור במצב התינוק. במידה ויש שיפור, תתואם לאם המניקה תזונה מיוחדת למשך תקופת הגזים. לתינוקות הניזונים מתמ"ל, לרוב יומלץ לעבור במקרים קשים לתחליפי חלב המותאמים לתקופה קצרה זו של הגזים אשר הם מופחתי לקטוז ומכילים מרכיבים שונים שנועדו להקל על הכאבים.