הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מערכת האתר
    מערכת אתר האובוקס - אתר מאמרים שכל המאמרים בו מתחילים במילה 'איך'. אתר טיפים מבית היוצר של אתר ניוזבוקס.
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך משווים בין הליכי קיצור קיבה לבין ניתוחי מתיחת בטן?

    מערכת האתר
    | 24 באוקטובר 2019 |

    קיימים סוגים רבים של ניתוחי מתיחת בטן שעוזרים לירידה במשקל בדרכים שונות. הניתוחים משיגים תוצאות של כיווץ גודל הקיבה והאטת תהליך העיכול. קיבה רגילה יכולה להכיל כשלושה ליטרים של אוכל.

    לאחר ניתוח מתיחת בטן, הקיבה עשויה תחילה להחזיק כמות מעטה של אוכל, אם כי בהמשך הכמות עשויה לגדול קצת יותר. ככל שהבטן קטנה יותר, כך תוכלו לאכול פחות. ככל שאתם אוכלים פחות, אתם מאבדים יותר משקל.

    סוגים שונים של ניתוחי מתיחת בטן משנים את האופן שבו אתם צורכים מזון

    ניתוח מתיחת בטן

    ניתוח מתיחת בטן ניתן לביצוע במספר סוגים שונים והתוצאות הן בטן קטנה יותר או הסרת או מעקף חלק ממערכת העיכול, מה שמקשה על הגוף לספוג קלוריות.

    לעתים רחוקות, רופאים מבצעים ניתוחים מלאים לספיחה – הנקראים גם מעקפי מעיים – כדי להימנע מתופעות הלוואי.

    השתלת מכשיר חשמלי

    ההליך החדש מבין הטכניקות של ניתוחי מתיחת בטן הוא הליך השתלת מכשיר חשמלי, המוביל לירידה במשקל על ידי הפרעה לאותות עצבים בין הקיבה למוח.

    רצועת קיבה מתכווננת

    זהו הליך של חבישת קיבה, שנחשב לסוג של ניתוח מתיחת בטן מגביל. המנתח משתמש בפס מתנפח על מנת לסחוט את הבטן לשני חלקים: כיס עליון קטן וחלק תחתון גדול יותר. שני החלקים מחוברים באמצעות תעלה קטנה מאוד, שאטה את התרוקנות הכיס העליון.

    רוב האנשים יכולים לאכול חצי כוס עד כוס מזון לפני שהם מרגישים מלאים מדי. האוכל צריך גם להיות רך או שצריך ללעוס אותו היטב. זהו ניתוח מתיחת בטן פשוט לביצוע ובטוח יותר מאשר מעקף קיבה וניתוחים אחרים. אתם מקבלים צלקת קטנה יותר, וההחלמה מהירה יותר.

    סיכוני ניתוח לקיצור קיבה

    תופעות הלוואי הנפוצות ביותר של ניתוח קיצור קיבה הן הקאות לאחר אכילת יותר מדי מזון, ומהר מדי, וסיבוכים עלולים לקרות.

    לכן ההמלצה היא לעבור הליך מתיחת בטן במקום ניתוח מורכב לקיצור קיבה, וכמו בכל ניתוח, זיהום מהווה סיכון. אף על פי שזה לא סביר, כמה סיבוכים עלולים להיות מסכני חיים.

    ניתוח מעקף קיבה

    בניתוח זה, המנתח מחלק את הקיבה לשני חלקים, ואוטם את החלק העליון מהתחתון. לאחר מכן הוא מחבר את הקיבה העליונה ישירות לחלק התחתון של המעי הדק. בעיקרו של דבר, המנתח מייצר קיצור דרך למזון, ועוקף חלק מהקיבה והמעי הדק. דילוג על חלקים אלה ש מערכת העיכול אומר שהגוף סופג פחות קלוריות.

    הירידה במשקל נוטה להיות מהירה ודרמטית. כחמישים אחוזים מתהליך ההרזיה קורה בששת החודשים הראשונים. זה עשוי להימשך עד שנתיים לאחר ההליך. בגלל הירידה המהירה במשקל, מצבים המושפעים מהשמנת יתר – כמו סוכרת, לחץ דם גבוה, כולסטרול גבוה, דלקת פרקים, דום נשימה בשינה, וצרבת – משתפרים לרוב במהירות.

    למעקף קיבה יש תוצאות טובות לטווח הארוך. מחקרים מצאו כי אנשים רבים שמרים על מרבית המשקל במשך עשר שנים ומעלה.