הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך בוחרים חול מתאים לחתול שלנו?

    ניר מרקו
    | 19 באוגוסט 2020 |

    בשעה טובה אימצתם חתול וכעת עליכם לדאוג לרכישת ציוד רלבנטי עבורו כך שתוכלו לגדל אותו בנחת. מזון מותאם לחתולים, תכשירי טיפוח וכמובן – ארגז וחול.
    הסיבה לכך שנחזיק ארגז חול בבית היא שהחול מדמה את הסביבה הטבעית בה החתולים עושים את צרכיהם בטבע וחתולי בית אינם יוצאים לטיול יומי כמו כלבים, ארגז החול הוא המקום בו הם מתפנים ומשמש כמעין אסלה עבורם.

    ההבדלים בין סוגים של חול חתולים

    קיימים סוגים שונים של חול לחתול הנבדלים זה מזה ולכל אחד יש מאפיינים ויתרונות משלו שיש לבחון כאשר בוחרים באיזה סוג של חול להצטייד. לא כל סוג של חול יתאים לשמש כמילוי של הארגז כי יש חול בו השתן נספג ועשוי להותיר ריח לא נעים.

    חול מתגבש הוא חומר בעל דחיסות גבוהה יחסית, שנועד לנטרל ריחות כאשר היתרון הוא שהחול מתגבש לאחר עשיית הצרכים והופך לכדורים גדולים יחסית וכך ניתן לאסוף בקלות יחסית את הצרכים ולחסוך בכמות של חול והוא גם לא משאיר אבק. יש סוגים של חול זה המגיעים עם אגרגומרטים מוצקים לנטרול ריחות וקיימים גם סוגים המאופיינים בניחוחות שונים כמו ריח דובדבן או לימון או מחוזקים בפחם בעל פעילות אנטיבקטריאלית לשמירה על היגיינה. יש גם נוסחאות מיוחדות שמשאירות פחות עכבות בחול של החתול. חול מסוג זה נהוג להשליך לאשפה.

    ארגז חול לחתולים

    חול שאינו מתגבש מדמה את החול שיש בטבע כאשר קיימים גדלים שונים של גרגרים שניתן לבחור לפי העדפה או התאמה לחתול. כמו כן, קיים חול חצץ או חול משבבי עץ שפחות נפוץ בארץ.
    חול לחתול מקלחי תירס הוא אחת האופציות של חול טבעי: זהו חול אקולוגי מתגבש על בסיס תירס שניתן להדחה בקלות בשירותים ולא פוגע באיכות הסביבה, כי הוא מתפרק במהירות בטבע. כמו כן, סוג זה נחשב לחתולים רגישים במיוחד כאלה עם מערכת נשימה רגישה, כיוון שהוא אינו מכיל חומרים כימיים העשויים לגרות את העור ואת נשימת החתול ובשל הגבישים העדינים הוא מתאים גם לחתולים בעלי כפות רגליים רגישות.

    חול קריסטל טבעי אף הוא חול ללא תוספות כימיות שיכול לנטרל ריחות עזים ללא ריחות לוואי כאשר גבישי הקריסטל בעלי יכולת ספיחה גבוהה של הנוזלים המשאירים ארגז החול נקי ויבש. הוא נחשב גם ליעיל במיוחד בלכידת לחות כך שפחות יש סיכוי להיווצרות של עובד וחיידקים והיות והוא משנה צבע פעמים רבות במגע עם הנוזל ניתן לדעת בקלות יחסית מתי הזמן להחליף את החול.

    איך לטפל בארגז החול

    חשוב להרגיל את החתול בהדרגה לשינוי סוג החול במידה ומשנים סוג ולוודא שאין תופעות לוואי ושהחול לא מתפזר בבית ואכן נעים לחתול ושימושי עבורכם.
    התייחסו בעת הבחירה במוצר המתאים גם לכמות הצרכים של החתול ולעוצמת הריח, כי יש חתולים שהצרכים שלהם בעלי ריח חזק מאוד שמצריך חול בריח נעים שיחפה על הריחות וכמובן שגם התקציב קובע, כי אם עשיית הצרכים נעשית בקצב גבוה ויש צורך להחליף את חומר המילוי של הארגז בהדרגה גבוהה יש לקחת בחשבון את עלות החול ושווה להשקיע מלכתחילה בחול איכותי שעמיד לטווח ארוך יותר.

    החליטו היכן ברחבי הבית או הגינה או המרפסת להניח את ארגז החול כך שתהיה לחתול גישה נוחה.
    בדקו גם את ההוראות המצוינות על גבי המארז בנוגע לכמות החול הנדרשת ודרך החלפתו המומלצת (באמצעות כף ייעודית לניקוי החול) כמו גם התדירות המומלצת.
    חשוב מאוד לדאוג לניקוי וחיטוי הארגז מעת לעת כדי לשמור על היגיינה מקסימלית לבריאותכם ולבריאות החתול, אך היזהרו ממגע של חומרים כימיים חזקים.