הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך לנהל כלכלת משפחה מבלי להיכנס לחובות?

    ניר מרקו
    | 18 בדצמבר 2022 |

    יש הרבה משפחות בישראל שלא מצליחות להחזיק את הראש שלהן מעל המים. איך אפשר להגיע למצב בו אתם נמצאים במאזן חיובי בבנק? המדריך הקרוב יעסוק באיך לנהל את כלכלת המשפחה מבלי להיכנס לחובות. כדאי לכם להמשיך לקרוא, אספנו את הטיפים הכי טובים עבורכם.

    למה צריך לבנות תקציב משפחתי?

    הדרך הכי פשוטה ויעילה להצליח להיות מאוזנים ולהתמיד בכך, היא לערוך תקציב משפחתי. אין ספק שבנייה של תקציב היא קשה גם לנפש וגם תפעולית. זה ללמוד להגיד להרבה דברים לא ובעיקר ללמוד לדחות סיפוקים. כמו למשל במקרים בהם אתם מסתכלים על התקציב שבניתם ושמים לב שהתקציב שהקצבתם לעצמכם עבור ביגוד כבר נגמר ושאתם לא יכולים להוריד מהתקציב במקום אחר בשביל לקנות את הבגד הספציפי הזה. יש עוד המון מקרים כאלה שפתאום פותחים את חשבון הבנק ושמים לב שנגמר לכם הכסף לבזבוזים לאותו חודש ספציפי. ולכן חשוב לנהל תקציב מסודר שכולל את כל בני הבית.

    איך תעקבו אחר ניהול כלכלת הבית שלכם?

    אז כמו שאפשר להבין, ניהול של תקציב משפחתי ידרוש מכם מעקב תמידי ללא הפסקה. יש כמה שיטות שאפשר לערוך את המעקב הזה-

    1. טבלת אקסל- כל כסף שאתם מוציאים או מכניסים צריך להיכנס לתוך טבלת האקסל באופן מידי. טבלת האקסל שלכם צריכה להיות מחולקת למספר קטגוריות וסכומים, כך שאתם יכולים לעדכן כל הזמן מה המצב שלכם מבחינת הוצאות חודשיות.
    2. שיטת המעטפות היא עוד שיטה לניהול מעקב אחר תקציב הבית. לפי השיטה הזו, אתם צריכים להוציא כל חודש סכום מסוים וגדול של כסף מזומן, כמובן שיהיה תואם להוצאות הקבועות שלכם ולחיובים באשראי, ואז צריך לחלק את כל המזומן שהוצאתם למעטפות לפי הקטגוריות של ההוצאות.

    מה הסוד הכי גדול בניהול כלכלת המשפחה ולהישמר מכניסה לחובות?

    ההבדל העיקרי בין משפחה שהיא מאוזנת כלכלית לבין משפחה שלא מאוזנת כלכלית, זו בעיקר המשמעת. אין ספק שמיפוי כל ההוצאות החודשיות שלכם, קטנה כגדולה זה לא פשוט, אך רק בעזרת אצבע על הדופק אתם לא תפספסו דברים חשובים. גם לערוך סדר עדיפויות לדברים זו לא המשימה הכי קלה שיש, אך לפעמים אין ברירה, אם אתם נמצאים רק בתחילת חודש ויש לכם עוד הוצאות גדולות לפניכם והן נמצאות בסדר עדיפות יותר גבוה אתם חייבים לעמוד בהתחייבויות שלכם. אפילו לחסוך את הכסף בתוך תוכנית חיסכון משפחתית או אישית זה קשה. אז מה הסוד הגדול בלהישמר מלהיכנס לחובות? זה להיות מאוזנים. אם אתם מרוויחים סכום כסף מסוים וראיתם שבסוף החודש נותר לכם קצת מעבר למה שתוכנן, מעולה. החוכמה היא לדעת לחסוך את זה ולא לרוץ לבזבז את זה, כך בשעת צרה או הוצאה בלתי מתוכננת, יהיה לכם מאיפה להביא את הכסף.