הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך להיכנס לשוק ההון ומה האפשרויות?

    ניר מרקו
    | 3 בנובמבר 2022 |

    שוק ההון מזמן בתוכו הרבה מאוד אפשרויות. ניתן לבנות אסטרטגיות השקעה לכל טעם, אבל הבסיס להכל זה קצת הבנה. בשורות הבאות נתאר כמה דרכים להיכנס לשוק ההון, מהן האפשרויות וכמה טיפים למתחילים.

    להיכנס עצמאית – צריך ללמוד כיצד

    אם אתם אנשים שאוהבים לבצע דברים בעצמכם, יש לנו בשורות. כיום קל מתמיד להיכנס לבורסה בשיטת "עשה זאת בעצמך". ראשית יש ללמוד ולהבין את הנושא. ברשת יש הרבה מידע ותוכן, אבל צריך לשים לב שלא תמיד הכל עדכני או שלם או נקי מטעויות. דרך טובה באמת ללמוד על שוק ההון היא ללמוד בשיטה בדוקה ומאנשי מקצוע מנוסים. מסגרת של קורס בורסה נותנת מגוון רחב של תובנות, כלים ולעיתים גם שיטות מסחר אפקטיביות. לאחר סיום הקורס אפשר לסחור בבורסה בתחושת ביטחון. בחלק מהקורסים עורכים סימולציות מסחר וסוחרים בסימולטורים שמדמים מסחר בורסאי ללא השקעת כסף.

    הדרך הוותיקה – באמצעות יועץ השקעות בבנק

    הדרך שהיא כנראה הוותיקה ביותר בישראל להיכנס לשוק ההון, היא באמצעות הבנק. שימו לב שלא כל פקידי הבנקים באמת מבינים בבורסה ובהשקעות. צריך לפנות ליועצי השקעות מוסמכים, אשר עברו בהצלחה את המבחנים של הרשות לנירות ערך ובדרך כלל יש להם גם תואר פיננסי כגון מנהל עסקים, כלכלה וכדומה. הבנקים הם חברי בורסה רשומים, וניתן לסחור באמצעותם הן בניירות ערך ישראלים והן בניירות ערך זרים בעיקר בבורסות גדולות בעולם (כגון נאסד"ק האמריקאית).

    להיכנס דרך חברות מסחר ומנהלי תיקים

    אפשר להיכנס לשוק ההון דרך חברות מסחר ומנהלי תיקים. יש לבדוק כי הגוף שאליו אתם פונים הוא חבר בורסה וכי יש לו את כל האישורים הדרושים. חברי בורסה מורכבים לרוב מבנקים, בתי השקעות, חברות ביטוח גדולות וכדומה. חלק מחברות המסחר ומנהלי התיקים קובעים רף מינימלי שמתחת אליו הם לא מקבלים לקוחות. שיטה כזאת יכולה להתאים מאוד לאנשים שרוצים שמישהו מקצוע ינהל את הכסף שלהם, מבלי שהם עצמם יצטרכו להתעסק בזה באופן שוטף.

    כמה טיפים למתחילים

    לפני שאתם נכנסים לשוק ההון, שימו לב לכמה טיפים מרכזיים:

    1. תזמון – אם מישהו אומר לכם שעוד מעט השוק יקרוס או שעוד מעט יהיו עליות חדות, קחו זאת תחת סימן שאלה. אף אחד לא באמת יודע לתזמן את השוק מפני שהשווקים מורכבים מדי.
    2. הגדרת רמת סיכון – בשוק ההון אפשר לבחור כל מיני רמות סיכון. הגדירו מהי רמת הסיכון המתאימה לכם. שימו לב שבתאם לרמת הסיכון, כך ניתן לצפות לתשואה. לרוב הקשר הפוך, השקעה סולידית מניבה פחות תשואה. ניתן כמובן לבנות תיק השקעות מגוון.
    3. עמלות – בדקו מהן העמלות שגובה הגוף שדרכו תסחרו (לבד או באמצעות סוכן, ברוקר, מנהל תיקים).
    4. אסטרטגיה – משקיעים מקצועיים נוהגים לבנות אסטרטגיה שתלווה אותם במשך תקופה בתחום ההשקעות.