הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ADHD תסמינים להפרעות קשב וריכוז אצל ילדים איך לזהות תסמינים להפרעות קשב וריכוז אצל ילדים

    "יש לו קוצים בטוסיק", "הוא לא נח לרגע", "היא כל הזמן קמה מהכסא", "היא לא יכולה לשבת בשקט" – אם המשפטים האלה נשמעים לכם מוכרים יכול להיות שגם הילד או…

    המשך
    אודות הכותב
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    ניר מרקו
    | 4 בספטמבר 2023 |

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם המגזר הערבי, יש מי שרוצה לעבוד בגופי בטחון כאלו ואחרים ויש מי שפשוט רוצה לדעת לתקשר טוב יותר עם חברים ומכרים דוברי ערבית. בשורה התחתונה, השפה הערבית היא בלתי נפרדת ממנו החיים בישראל ואנחנו יכולים וצריכים להשתמש בה כמעט בכל מקום.

    גם אתם יכולים ללמוד לדבר ערבית ברמה גבוהה, אפילו אם היום אתם יודעים להגיד רק "אהלן וסהלן". עם לימוד ממוקד וקצת התמדה, תוכלו גם אתם לפתח את היכולת לדבר ערבית תוך כמה חודשים בודדים. את הקורס האינטרנטי ללימוד ערבית של "פנאן לדבר ערבית" סיימו כבר מעל 2,000 ישראלים שכיום יודעים לדבר ולתקשר בערבית.

    ביקשנו מ"פנאן לדבר ערבית" (www.fanan2speak.com) שיתנו לנו כמה טיפים איך אפשר ללמוד לדבר ערבית גם אם אנחנו מתחילים שלא יודעים אפילו מילה אחת בערבית.

    אז הדבר הראשון שחשוב מאוד לדעת, ולא הרבה ישראלים יודעים, זה עד כמה שתי השפות ערבית ועברית דומות אחת לשניה. ערבית ועברית הן "שפות אחיות". יש המון המון מילים דומות ואפילו זהות בערבית ועברית ולכן גם אם אתם חושבים שאתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית, זה כנראה לא נכון וייתכן מאוד שאתם מכירים אפילו כמה עשרות מילים.

    הנה כמה דוגמאות:

    ערבית – עברית

    טָבַּאח' = טבח

    עֵין = עין

    כָּלְבּ = כלב

    אָח' = אח

    גִ'זֵר = גזר

    אָכַּל = אכל

    יוֹם = יום

    בנוסף לכך, שימו לב לכמה מילים שהן לא בדיוק זהות, אך דומות מאוד כך שאם תשמעו דובר ערבית אומר אותן, תוכלו להבין מה המשמעות שלהן בעברית:

    רָאס = ראש

    אָנַא = אני

    אָבּ = אבא

    זָיְתוּן = זיתים

    חְמָאר = חמור

    שֻרְטִי = שוטר

    דבר נוסף, לא רק שיש מילים דומות בעברית וערבית, כל בסיס השפה מאוד דומה. זה אומר למעשה שהחוקים בעזרתם מרכיבים משפטים מאוד ודמים בין שתי השפות כך שאם אתם יודעים לדבר עברית, תוכלו ללמוד לדבר גם ערבית בקלות.

    הנה דוגמא קטנה. בעברית תקינה, אם נרצה להגיד "הבית שלי" או "הכלב שלי", נוסיף "י" לסוף המילה כך שיצא "ביתי" או "כלבי". ככה בדיוק גם בערבית! בֵּיתִי = הבית שלי ו- כָּלְבִּי = הכלב שלי.

    דוגמא נוספת, ידעתם שבערבית יש את אותיות אית"ן בתחילת הטיות פעלים לעתיד, ממש כמו בעברית?? כפי שבעברית יש אותיות אית"ן, בהן נשתמש כאשר נגיד פעלים בעתיד, כך בדיוק גם בערבית – בצורה זהה.

    אתה תאכל = אִנְתֵ תֵאכֹּל

    את תאכלי = אִנְתִי תֵאכְּלִי

    אני אוכָל = אָנַא אָכֹּל

    אנחנו נאכל = נִחְנָא נֵאכֹּל

    ללמוד ערבית מדוברת

    להתחיל לדבר ערבית עוד היום.

    הנקודה השניה והחשובה שנוגעת ללימוד השפה הערבית, היא שמיד אפשר להתחיל לדבר ערבית.  לא צריך הכנות ארוכות ואפילו לא חייב ללמוד את האותיות הערביות. בקורס ללימוד ערבית של "פנאן לדבר ערבית" לומדים לדבר בתעתיק מדויק. התעתיק המדויק הם אותיות בעברית ששמים כנגד אותיות בערבית, וכך תוכלו לקרוא ולהגות מילים בערבית שכתובות באותיות בעברית. בעזרת שיטת לימוד זאת תוכלו להתחיל לדבר ערבית ממש מהשיעור הראשון.

    ללמוד לדבר ערבית זה לא יקר.

    יתרון נוסף שיש היום ללומדי הערבית, הוא שהכל מאוד נגיש. אין צורך להירשם לקורסים ארוכים ויקרים מאוד. היום תוכלו להיכנס לאתר של פנאן לדבר ערבית, לבצע רישום קצר ותוך כמה דקות תקבלו את הגישה לכל חומרי הלימוד ותוכלו להתחיל ללמוד. חברי הצוות של "פנאן לדבר ערבית" הסבירו לנו שהמטרה של הקורס היא ללמד כמה שיותר ישראלים לדבר ערבית ברמה גבוהה, ולכן ניתן להירשם לקורס במחיר עלות. כך שום דבר לא ימנע ממכם "לנסות" ללמוד ערבית ולגלות שזה לגמרי אפשרי ואפילו לא מאוד מסובך.

    אז איך מתחילים ללמוד לדבר ערבית?

    המון אנשים רוצים להתחיל ללמוד לדבר ערבית ואינם יודעים איך. לדעתנו, הדבר הראשון והכי חשוב שצריך לעשות בכדי להתחיל ללמוד ערבית בצורה יעילה, זה ללמוד לפי סדר נכון. מאוד קל ללכת לאיבוד כשלומדים שפה חדשה ולכן, כאשר יש שביל מסודר ולוקח אותך לעבר היעד שלך, לא הולכים לאיבוד ובאמת מצליחים להתמיד ולהגיע לתוצאות.

    כדי שתצליחו להשיג את המטרה, אנחנו ממליצים ללמוד בעזרת קורס אינטרנטי. בדיוק לשם כך נוצר הקורס המעולה של "פנאן לדבר ערבית". הקורס הוא מוצר שלם, שמלמד את השפה ערבית המדוברת ממש מהבסיס ועד צורות הדיבור הכי מתקדמות. כך, צעד אחר צעד מתקדמים לעבר המטרה – שהיא להצליח לדבר ערבית שוטפת.

    רוצים גם אתם לדעת לדבר ערבית שוטפת? מכאן מתחילים – www.fanan2speak.com

    אהלן וסהלן