הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך יודעים לבחור תכשיטי יהלומים?

    ניר מרקו
    | 18 באוגוסט 2020 |

    מרילין מונרו אמרה על תכשיטי היהלומים שהם חבריה הטובים ביותר של האישה ונשות העולם בוודאי יסכימו עמה. לתכשיטי יהלומים יש אפקט מהפנט והם נתפסים כסמל סטטוס ומגיעים בשלל ווריאציות חלומיות ובעיצובים נחשקים: בין אם מדובר בעגילים, שרשראות עם תליונים, צמידים או טבעות במיוחד טבעות אירוסין.
    קיימים מגוון סוגים של תכשיטי יהלום וחשוב להבדיל ביניהם על מנת לבחור את התכשיט האולטימטיבי. לפניכם מדריך קצרצר שיעזור לכם להבחין ביניהם ולבחור תכשיטי יהלומים לאוסף.

    מהם הקריטריונים המשפיעים על איכות היהלומים

    יהלומים נמדדים על פי ארבע תכונות: חיתוך, משקל, צבע ובהירות כאשר כל אחד מהפרמטרים הללו משפיע על מראה וערכו של היהלום. בבואכם לבחור תכשיטי יהלומים תוכלו להתייחס למשל לניקיון היהלומים שמצוין בדירוג וברוב היהלומים יש עדיין חלקיקים שלא התגבשו לקריסטל והשתקפותם היא שמשפיעה על רמת הניקיון של היהלום. דרגות הניקיון מצוינות בצירופי אותיות כמו לדוגמא – FL שהיא דרגת הניקיון הגבוהה ביותר בעוד 12S מתייחסת לדרגת ניקיון בינונית עד נמוכה. גם הפגמים השונים שניתן לזהות ביהלומים נחלקים לפגמים חיצוניים לעומת פגמים פנימיים.

    משקל היהלום נמדד בקראט בדומה לתכשיטי זהב אך במשמעות שונה כאשר באופן טבעי ככל שהיהלומים גדולים יותר כך הם יקרים יותר. יש תכשיטים עם יהלום אחד מרכזי גדול ומפואר ותכשיטים אחרים משובצים במספר יהלומים תלוי בסגנון המועדף.

    טבעת יהלומים

    צורת הליטוש אף היא משפיעה על היהלום והצורניות היא עניין בסופו של העדפה אישית כשאפשר לראות בשוק היהלומים תכשיטי יהלום במגוון צורות כמו למשל, יהלום עגול או אמרלד בליטוש בטכניקת המדרגות ויהלום טיפה שפופולארי במיוחד בעגילים. כמו כן פופולאריים בענף גם יהלומים מרובעים אלגנטיים ויהלומי מרקיזה מרשימים.

    צבע היהלום הוא נושא נוסף שיש לשקול בבואכם לבחור את היהלום לתכשיט שלכם כאשר יש צבעים כמו לבן בנימה קלה של גוון או צבע קל ומתון. ליטוש איכותי מעניק החזק אור מרבי וניצוץ אופטימלי.
    מלאכת השיבוץ של היהלומים היא מלאכת מחשבת אומנותית ומשפיעה על התוצר המוגמר: קיים שיבוץ סוליטר ושיבוץ בתעלות ועוד סוגי שיבוצים כפי שניתן למשל לראות בצמידי טניס בהם חשובה מאוד מלאכת השיבוץ הידנית המוקפדת.
    בבדיקת התכשיט חשוב לברר האם מדובר ביהלום אמיתי או יהלום מלאכותי שהוא יהלום מעבדה המדמה יהלום אמיתי אך ערכו נמוך יותר באופן משמעותי כי הוא אינו תוצר הטבע.

    המפגש בין יהלום לזהב בתכשיט אחד

    היהלום הוא אומנם הכוכב של התכשיט, אבל כמובן שהוא מגיע בשילוב מתכת כלשהי כאשר החיבור האולטימטיבי הוא בתכשיטי זהב עם יהלומים או תכשיטי כסף ליהלומים. זהב היא מתכת יקרה המצטיינת בעמידות יוצאת דופן בפני תנאי מזג האוויר הקיצוניים המשתנים וכן בפני לכלוך, כימיקלים וזיהומים שונים ואפשר לראות לאורך זמן שתכשיטי זהב שומרים על ברק מתמשך לאורך שנים. במידה ומדובר בתכשיטי יהלום עם זהב יש לבדוק באיזו מידת קרט מדובר כאשר 24 קרט היא המידה הגבוהה ביותר ומסמלת 99% טוהר זהב בתכשיט.
    חשוב כמובן שהיהלום יחזיק מעמד לאורך זמן על גבי התכשיט בין אם מדובר בעגילים או שרשראות.

    בבחירת תכשיטי יהלום החליטו באיזה תכשיט מדובר, לאיזו מטרה (למשל, הצעת נישואין או חגיגה כלשהי או פשוט תכשיט ליציאת ערב), מהו הסגנון המבוקש (למשל, עגילי יהלום תלויים או עגילים יהלומים צמודים), האם ניתן לשנות את המידה של התכשיט או לעצב אותו קאסטום מייד לסגנון ולגודל, מהי המסגרת התקציבית וכמובן אילו פרמטרים חשובים בבחירת היהלום כמו החיתוך, הגוון וסוגי המתכות שישתלבו עם היהלומים הנבחרים. אל תתפשרו על המקום ממנו אתם מזמינים תכשיטי יהלומים כדי שתקבלו את הכי איכותי שיש!