הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך לשפץ חדר אמבטיה?

    ניר מרקו
    | 11 באפריל 2019 |

    חדר הרחצה של היום הוא לא חדר הרחצה של פעם. חללי האמבטיה העכשוויים שומרים על מראה נקי, מבריק ומדמים חוויית ספא מפנקת.
    רבים מעוניינים לחדש את המרחב וליהנות ממגוון השכלולים הקיימים בתחום מאמבטיות מרווחות יותר או ג'קוזי ועד מקלחוני עיסוי וסאונות, פתרונות אחסון משלימים ואקססוריז משדרגים. כדי ליצור את האווירה המבוקשת, חשוב לבחור קו עיצובי, להשתמש באריחים ובצבע אטום למים ולפנות לאנשי מקצוע שיוכלו לבצע את משימת השיפוץ בסטנדרט הגבוה ביותר. לפניכם מספר טיפים לשיפוץ חדרי רחצה:

    התשתית קובעת

    חשוב לדאוג לתשתית הנכונה שתאפשר את ביצוע השיפוץ מניקוז יעיל ועד פתרונות אוורור. מומלץ להתחיל בשרטוט החלל כדי להבין היכן עוברת הצנרת ומהן המגבלות מבחינת חיווט, למדוד בצורה מדויקת את השטח על מנת להחליט היכן למקם מחדש את האמבטיה או המקלחון, שידת האמבט ולהתחשב כמובן בפתחים שונים, דלת, חלונות, קיר חיבור עם החלל הסמוך. חשבו גם על התנועה במרחב, היציאה מהאמבטיה, מקום ייעודי ללבוש, כיורים מופרדים לשני משתמשים החולקים חדר רחצה אחד וכדומה, שקעים למכשירים אלקטרוניים כמו מייבש שיער.

    לתחזק מראש

    מומלץ לחשוב מבעוד מועד על ענייני התחזוקה שיידרשו לניקוי חדר האמבטיה. יש לזכור שזהו חלל שמועד לרטיבות ולכן, יש להעדיף צבעים או ציפויים לקירות נוגדי עובש ואטומים למים וכן אריחים שיהיה קל לתחזק ולייבש במהרה ולאורך זמן. אבנים טבעיות למשל סופגות מים ולכן עליהן לעבור פעולת איטום מיוחדת לפני השימוש. לפני תהליך השיפוץ כדאי לתקן פגמים שונים כמו כתמי רטיבות, סדקים בקיר, אריחים שבורים ולהחליט במסגרת התקציב, הזמן ותנאי החלל מה לתקן וכיצד ואיך הפעולה תשפיע על התהליך כולו. בכל מקרה, כדאי להשתמש בסילרים שימנעו רטיבות עתידית.

    רהיטים מותאמים

    מלבד בחירת סוג וצורת האמבט או המקלחון ושימוש בחומרים איכותיים מבודדים יש לקחת בחשבון גם רהיטים כמו שידת אמבט והאם יש מקום לשידה רצפתית או העדפה לשידה תלויה או מדפים, ווים לתליית מגבות וחלוקים, פתרונות אחסון לסבונים בנישות לא מנוצלות בחלל. הפונקציונאליות חשובה מאוד להצלחה וחשבו על ניצול מקסימלי של השטח מהוספת תא שירותים בתוך החלל ועד יצירת שני מקלחונים על מנת לאפשר רחצה נפרדת בחלל משותף.
    התאמת השיפוץ לרכים האישיים קריטית: למשל, התאמה של רוחב הפתח לגיל השלישי, מאחזי יד מונעי החלקה בחדר הרחצה ובמקלחת עצמה.

    סגנון עיצובי מועדף

    לבחירות העיצוביות השפעה על התוצאה הסופית. בחרו גוון נקי, בהיר המגדיל חללי אמבטיה קטנים לחדרי רחצה צפופים או חשוכים, ניתן להוסיף צבע בנגיעות מובחנות וכן לבחור קו עיצובי מוביל – כפרי, מודרני ולהתאים את כל האלמנטים לשפה הנבחרת מגוון הקירות דרך אריחי הרצפה ועד הכלים הסניטריים.

    השקעה באביזרים סניטריים

    לכלים הסניטריים יש השפעה רבה הן על האסתטיקה המתקבלת בחלל והן על הפרקטיקה בשטח. התייחסו לתופעות של חלודה, ברזים עם פיצ'רים מתקדמים כמו התאמה לטמפרטורה מועדפת, ברז שמזהה תנועה ומאפשר זרימת מים בהתאם לזיהוי התנועה, כיור מונח לעומת כיורים בילד אין ועוד. התייחסו לחומר הגלם, היצרן, אחריות, המידות, משקל ותחזוקת הכלים לאורך זמן.

    שיפוץ בשיטת DIY

    מי ממכם שיבחר לשפץ את חדר המקלחת בשיטת עשה זאת בעצמך כי המלאכה לא פשוטה, כמובן שיש להתחשב בסדר גודל השיפוץ, במידה ומדובר בצביעה, שינוי מקלחון, פירוק ארון וכו'- הזמנת איש מקצוע היא ללא ספק מיותרת. אך במידה והשיפוץ הוא בסדר גודל רחב יותר כמו שבירת קיר, הגדלת המקלחת וכדומה. חשוב להבין כי ישנו צורך בידע מעט מקצועי יותר ושימוש בכלי עבודה שלא כולנו שומרים במחסן הביתי כמו פטישון או פטיש חציבה ולכן הזמנת שיפוצניק תחסוך לנו בזמן, תסכול וכמובן בבריאות שלנו.

    כיצד לבחור את השיפוצניק?

    חברת השיפוצים תיבחר על פי ניסיון קודם בפרויקטים דומים לפרויקט של שיפוץ חדר רחצה. כדאי לוודא זמינות, מקצועיות, ניסיון בתחום, שימוש בכלי עבודה מתקדמים ויעילים, חומרים איכותיים וכמובן לוחות זמנים ועלות משוערת ומה כוללת העבודה (עם או בלי חומרים). אם מדובר בתכנון אדריכלי או במלאכת עיצוב פנים כדאי לחבר בין אנשי המקצוע על מנת שחברת השיפוצים אכן תוציא אל הפועל את החזון העיצובי.