הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך מתמודדים עם התקף חרדה?

    קודם כל, מה זה התקף חרדה אתם בטח שואלים, אז בואו נעשה סדר:

    חרדה- זוהי תחושה שנגרמת לרוב בעקבות טראומות אך ישנם גורמים פסיכולוגיים רבים נוספים אשר עלולים לגרום לחרדות. ההבדל העיקרי של חרדה מתחושת פחד רגיל הוא בגורם לתחושה.

    הדוגמה הנפוצה ביותר להסברת ההבדל בין חרדה לפחד היא: לאדם אשר פוחד מכלב גדול ומאיים שעובר לידו ברחוב יש סיבה לגיטימית ורציונלית לפחד מהכלב הזה, שכן הוא מהווה עליו איום בנסיבות מסוימות. לעומתו, אדם אשר הולך ברחוב ועובר ליד כלב קטן כדוגמת כלב מסוג פינצ'ר ומרגיש סימפטומים של פחד כאילו עמד מולו איום על חייו , זוהי חרדה.

    תחושת החרדה לרוב מלווה בסימפטומים של פחד כגון: דופק לב מואץ, נשימות לא סדירות, חוסר יכולת לחשוב בצורה צלולה, ועוד סימפטומים רבים אשר חומרתם יכולה להשתנות מאדם לאדם ואין זה מתחייב שכל הסימפטומים שהופיעו אצל אדם אחד יופיעו אצל אדם שני.

    אז אם הסימפטומים של חרדה דומים לסימפטומים של פחד, מה ההבדל?

    ההבדל בעוצמת הסימפטומים, והגורמים. כפי שציינו לעיל, הסיבה לחרדה לא חייבת להיות רציונלית וכמו כן, עוצמת הסימפטומים לרוב תהיה יותר חזקה מאשר בפחד רגיל.

     

    אז מה זה התקף חרדה?

    כפי שתוכלו לתאר לעצמכם, שוב ההבדל הוא בעוצמות התסמינים, אבל לא זה בלבד ההבדל. התקף חרדה יכול לגרום לתחושות כמו שיתוק גופני חלקי או מלא לפרק זמן שבין מספר שניות לבין מספר שעות כאשר הממוצע הוא כ-30 דקות.

    מעבר לכך, התקף חרדה מאופיין בעיקר בגרימת שרשרת תגובות אכזרית, כלומר אדם אשר לקה בהתקף חרדה פעם אחת נמצא בסיכון גבוהה יותר לקבל התקף חרדה נוסף ורק בגלל שמרגע שחווה התקף אחד, הוא עלול ללקות בחרדה מקבלת התקף חרדה נוסף.

    זוהי שרשרת תגובת שעלולה להיחרט לנצח במוחו של אדם אם לא מטפלים בה בזמן ובהתאם.

    ולכן מומלץ מאוד לפנות למומחים על מנת לטפל, וישנם לא מעט מומחים אשר מטפלים בחרדות ובהתקפי חרדה במספר שיטות:

    • השיטה המוכרת והקונבנציונלית ביותר הינה רפואה מודרנית: שימוש בתרופות מרשם להורדת לחץ דם ודופק וכדומה.
    • ישנו טיפול פסיכיאטרי: אשר "פותח צוהר" לתרופות אחרות.
    • ישנם טיפולים פסיכולוגיים אשר נועדו לפתור את הבעיה ללא תרופות.
    • ולבסוף ישנם טיפולים אלטרנטיביים כמו: טיפול בהיפנוזה, טיפול דרך דמיון מודרך, ושיטות נוספות ומרובות אשר אנשים רבים פונים אליהן לאחר שנחלו אכזבה מהשיטות הקונבנציונליות.

    כיצד תוכלו להתמודד עם התקף החרדה לבדכם?

    ישנם מספר צעדים שאתם יכולים לנקוט על מנת לצמצמם את ההשפעה של החרדה לפני שתיגשו לטיפול כלשהו:

    1. אתרו את הגורם ובודדו אותו.
    2. במידת האפשר הוציאו אותו מחייכם, ואם לא ניתן לעשות זאת מזערו את החלק שהוא תופס בחייכם.
    3. נסו להבין מדוע הגורם הזה גורם לכם לחרדה ואולי תגלו שאין סיבה למעשה להיות חרדים ממנו.
    4. תמיד תזכרו שהתקף החרדה, נורא ככל שיהיה, הוא לא נמשך הרבה זמן ולאחר מכן חייכם יכולים להמשיך כרגיל, שיטה זו ידועה כעוזרת לאנשים רבים לתפוס את גודל ההשפעה על חייהם ובכך להקטין אותה.