הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך כדאי להשקיע במטבעות דיגיטליים

    ניר מרקו
    | 29 באוגוסט 2019 |

    האם כדאי להשקיע במטבעות דיגיטליים נכון לשנת 2019 ? במאמר זה בו נרשום עבורכם אודותיו של מטבע הביטקוין, יתרונות וחסרונותיו והמסקנה של המומחים שלנו בדבר כדאיות ההשקעה במטבע זה, הדגש יהיה על המטבע הדיגיטלי הראשון: הביטקוין. הבה נתחיל..

    קצת על הביטקוין – נציג המטבעות הדיגיטליים

    בשנת 2008 קבוצת אנשים שכינו את עצמם 'סאטושי נקאמוטו' הגו רעיון למטבע דיגיטלי, עצמאי אשר אינו תלוי באף בנק או גוף מרכזי. השימוש במטבע זה החל שנה לאחר מכן בחודש ינואר של שנת 2009. המטרה העיקרית ביצירת מטבע זה הייתה ליצור מטבע שמהווה אמצעי פיננסי לא חומרי אך ייצוגי וזאת בדומה לכל מטבע. כיוון שמטבע זה אינו מונפק על ידי בנק כלשהו או ממשלה שום גוף לא יכול לתמוך בו. מטבע הביטקוין נשמר כשורת קוד במאגר אישי של בעליו, מאגר הנקרא 'ארנק'.

     

    היתרונות של המטבעות הוירטואליים 

    • מסחר ישיר – מטבעות דיגיטליים נסחרים ישירות ללא אף גורם מתווך (בנק או כל גוף מפקח אחר).
    • חובת רישיון ודיווח – החל משנת 2018 גוף שיסחור במטבעות דיגיטליים יחויב ברישיון של רשות שוק ההון, ביטוח וחסכון והרשות לאיסור הלבנת הון וזאת בהתאם לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים. בנוסף, ברשות המיסים המטבעות הדיגיטליים נחשבים כנכס, דבר המחייב רווחי הון ודיווח לרשויות, דבר המהווה "רשת ביטחון" למסחר במטבעות אלו. 
    • נגישות – הנגישות גדולה וניתן להעביר כספים ממדינה למדינה תוך דקות.
    • אין השפעה – האינפלציה אינה משפיעה על מטבע הביטקוין. 
    • מטבעות מאובטחים – המסחר במטבע נעשה ברשת והפקת המטבע תמיד תיעשה באופן ממוחשב.
    • טכניקת מסחר – קלה וידידותית למשתמש בכל זמן.

    החסרונות של מטבעות דיגיטליים

    • לא תמיד יש גישה – לא כל העסקים מקבלים תשלום באמצעות מטבע הביטקוין.
    • דפלציה – היתרון של חסינות בפני אינפלציה הופך את הדפלציה לחסרון שלו.
    • מטבע חדש – כיוון שמטבע ביטקוין הינו מטבע חדש יחסית אין דרך לחזות באופן מהימן את התנודות במטבע ואת השינויים העתידיים (דבר התקף גם לגבי המטבעות הדיגיטליים האחרים). דוגמה לכך היא  שמדי פעם אנו שומעים שהמטבע קרס באחוזים ניכרים ומדי פעם שהערך שלו עלה.
    • פעולה אינה ברת שינוי – בדומה לפעולת מזומנים, העברת ביקטוין היא סופית ותקפה רק לאחר ששודרה לכל המשתתפים.

    אז האם כדאי להשקיע במטבעות דיגיטליים?

    אם אתם לא אוהבים לקחת סיכונים מיותרים בחיים, השקעה במטבעות דיגיטליים אינה מומלצת לכם. בנוסף, אם אתם משפחה בעלת הון ממוצע או שאין לכם הכנסה קבועה, קרוב לוודאי שהשקעה במטבעות דיגיטליים, לא בהכרח תהיה רעיון טוב. השקעה במטבעות דיגיטליים, כמו למשל השקעה במטבע ביטקוין הינה השקעה בעלת סיכון גבוה. בנוסף, למרות חובת הרישיון לגופים שמקיימים מסחר בביטקוין ורשימת הפעולות המותרת על פי רישיון זה, עדיין חשוב לקחת בחשבון שאין פיקוח של ממש על המסחר בו. למרות כל זאת, חשוב לדעת שנכון לשנת 2019 המטבע זוכה לפופולאריות רבה והערך הכספי שלו הולך וגדל ומשום כך רבים מחליטים להשקיע במטבעות הדיגיטליים והתרחבות תופעת המטבעות הדיגיטליים מאפשרת למטבעות אלו להתחזק.