הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך לבחור ריצוף חוץ מתאים לבית?

    חלק בלתי נפרד מעיצוב חלל ביתי נמצא דווקא מחוץ לארבעת כתלי הבית. הגינה שתעוצב בקפידה, ריהוט החוץ, הפרגולות ומשטחי הישיבה והשבילים המובילים אליהם. כל אחד מהמאפיינים הללו צריכים "לדבר" מבחינה עיצובית זה עם זה בהרמוניה. במאמר זה נתמקד בריצוף שכדאי לשלב בחלקי הגינה השונים הן מקדימה והן מאחורה ונגלה כיצד לבחור את הפריטים המתאימים ביותר עבורכם.

    החצר הקדמית

    כאשר בוחרים ריצוף חוץ כדאי להתחיל קודם כל מחזית הבית. חשבו, האם יהיה חלק שיכלול צמחייה או מדשאה? לאחר מכן תכננו את המקום שבו תרצו שמקום הישיבה שלכם יהיה – אם בחלק הקדמי או האחורי של הבית? אז ניתן לבחור ריצוף שיתאים לצבע ולחומר של הקירות החיצוניים בבית. אם הבית מצופה בחיפוי שיש, מומלץ להשתמש באבנים בגוון דומה. לעומת זאת, בית העשוי מאבנים מסותתות טבעיות ילוו באבנים טבעיות הפזורות בשבילים. 

    את מתחם הישיבה חשוב לבנות מאריחים בגובה שווה, כאילו אתם בונים רצפה פנימית בתוך הבית. מדוע? כאשר מניחים פינת ישיבה, רגלי כורסאות החוץ צריכות להיות מאוזנות לישיבה נוחה. אתם יכולים ליצור טקסטורה מעניינת באמצעות שילוב מספר גוונים או לבחור בצבע סולידי אחד שיהווה הבסיס לפינת הישיבה.

    אבנים גדולות או קטנות?

    אריחי החוץ שלכם יכולים להיות המשך ישיר של הריצוף בתוך הבית או ליצור פסיפס מרתק ושונה. את גודל האריחים נבחר על פי השטח שנרצה לכסות. פינות ישיבה רחבות אפשר לעצב עם אריחים גדולים בעוד פינות ישיבה בגודל מצומצם כדאי לעצב עם אריחים קטנים יותר. תוכלו גם לשלב בין אריחים בגדלים שונים על מנת ליצור מרקם מעניין ומודרני.

    את השבילים המובילים לבית כדאי ליצור מאריחים בגודל מצומצם יחסית על מנת שלא לפגוע בגינה ולעטר את צידי השביל באמצעות חצץ, אבנים מעוצבות או חלוקי נחל שיעניקו לשביל מראה טבעי המשתלב בגינה באופן הרמוני.

    עמידות ריצוף החוץ שלכם

    כאשר בוחרים אריחים לריצוף החוץ צריך לזכור כי הם יצטרכו לעמוד בפני תנאי מזג אוויר משתנים. האבנים יצטרכו להיות תחת גשם זלעפות או שמש קופחת. לפעמים, בחלק מהערים בארץ, יורד ברד בעוצמה חזקה שעשוי לפגוע באריחים דקים ועדינים. בחרו ריצוף עבה יותר, עם רמת עמידות גבוהה וגימור המעניק הגנה מרבית בפני נזקי מזג האוויר. ריצוף הנמצא במתחמי חוץ סגורים כמו פטיו יתאפיין בעמידות גבוהה מפני קרני השמש אך אינו חייב להיות עמיד בפני כמות גדולה של מים.

    ניקוי משטחי החוץ שלכם

    שיקול נוסף שכדאי לקחת בחשבון כאשר בוחרים ריצוף למתחמי חוץ הוא התחזוקה השוטפת שלהם. ככל שהחריצים בין האריחים פחות עמוקים יהיה קל יותר לנקותם באמצעות צינור מים או לתת לגשמים טבעיים לשוטפם בחורף. טיפ אחרון לפני סיום בתחום זה: מומלץ לבחור באריחים הכוללים מספר גוונים ומאפשרים להסוות כתמים המצטברים על האריחים לאורך השנים.