הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך לבשל עם בשר טחון?

    ניר מרקו
    | 30 בספטמבר 2021 |

    כוכב-על אצל הקצבים הוא ללא ספק הבשר הטחון ומשפחות רבות נהנות מכל מה שיש לו להציע: מגוון רחב של תבשילים, פשטות ההכנה, אפשרות ההקפאה והשימוש לאורך זמן. בשר טחון מתאים לשלל מנות מכדורי בשר דרך ספגטי בולונז ועד קציצות, פשטידות, שיפודים, המבורגרים, מוסקה, תבשילי קדרה.
    בשר זה מהווה גם מקור תזונתי פנטסטי לחלבון, אבץ, ויטמינים כמו 12B. ניתן לטחון בשר מסוגים שונים כשלרוב מדובר בנתחי בשר של שריר הצוואר, בשר כסלים, אנטריקוט. הבשר נטחן במטחנת בשר המאפשרת לשלוט בדיוק ועוצמת הטחינה – עדינה או ערבוב של בשר חי או מבושל. ניתן לטחון אצל הקצב או בבית או לרכוש בשר טחון קפוא. בכל מקרה, המחיר שלו אטרקטיבי מאוד ואת השאריות אפשר גם להקפיא עד הסבב הבא…

    איך לבשל את הבשר?

    ניתן לבשל בשר טחון במגוון אופנים: לחמם קורטוב שמן צמחי במחבת על הכיריים ולהוסיף אותו עד השחמתו והתפוררותו, כולל בחישה נמרצת המסייעת לו להתבשל באופן שווה ולאדות את הנוזל.
    יש לערבב היטב מדי פעם על מנת שהבשר לא יידבק למחבת ושישחים באופן אחיד. אם הבשר מתבשל ותוך כדי מים נאגרים בתחתית המחבת, הוציאו את הבשר הטחון וסננו את הנוזל.
    כדאי להוסיף מלח לבשר המסייע בשימור הטעם והבשר עצמו.
    יש להקפיד על כך שהבשר יהיה שחום באופן שווה ולא יישאר ורדרד. ניתן להוסיף גם בצל ושום להעניק טעמים נוספים. לרוב מבשלים אותו כ-10 דקות עד השחמה ומביאים לרתיחה, מנמיכים את האש לנמוכה- בינונית ומבשלים במשך 10-15 דקות עד לסמיכות הרצויה. 

    טיפים לבישול בשר טחון

    שימו לב שאם הבשר הטחון קפוא יש להפשיר במקרר במשך הלילה או באוויר הפתוח או להשתמש במיקרוגל בתוכנית הפשרה. במידה והוצאתם מהמקרר, המתינו כ-20 דקות לפני הבישול.
    יש להשתמש בבישול בכמות מספקת של מים ובמידה ואתם מבשלים במיקרוגל שעתיד לייבש אותו, ניתן להשתמש בתבנית מותאמת למיקרוגל וליצוק מים מסביב לבשר למניעת ייבוש.
    אפשר להוסיף צבע לבשר באמצעות שימוש של רטבים שונים כמו ברביקיו או טריאקי, רוטב עגבניות. השתמשו בכף עץ על מנת לערבב את הבשר, אך המתינו מעת לעת ומערבוב לערבוב על מנת שהוא ישחים כמו שצריך והערבוב לא ימנע את השחמתו. הבישול לרוב מתבצע בטמפרטורה של 75 מעלות וניתן להשתמש במד חום לבדיקת הטמפרטורה. 

    לעוד מתכונים עם בשר טחון >

    כדורי בשר
    החומרים הדרושים:
    1/4 כוס פירורי לחם
    1 ביצה
    500 גרם בקר טחון
    1 בצל חתוך לקוביות דקות
    1 שן שום קצוצה
    1 כפית אבקת ציר / מרק
    1 כף עשבי תיבול קצוצים טרי
    2-3 כפות שמן
    אופן ההכנה:
    1. מערבבים פירורי לחם עם ביצה טרופה. מערבבים את הבקר הטחון, הבצל והשום.
    2. מוסיפים את תערובת פירורי הלחם והביצה הטרופה לבקר הטחון. מוסיפים את אבקת הציר ועשבי התיבול הטריים הקצוצים. מערבבים היטב עד לקבלת תערובת אחידה.
    3. מרדדים את התערובת לכדורים בגודל שווה. מכסים ומצננים עד שהם מוכנים לבישול.
    4. מחממים את השמן במחבת גדולה. מבשלים את הקציצות מכל הצדדים על אש בינונית-נמוכה עד שהן מזהיבות. 

    ספגטי בולונז
    החומרים הדרושים:
    500 גרם ספגטי
    2 כפות שמן זית
    2 שיני שום כתושות
    400 גרם בשר טחון
    1 בצל פרוס דק
    1 פלפל אדום חתוך לקוביות
    400 גרם עגבניות פרוסות מקופסה
    3 כפות רסק עגבניות
    מלח ופלפל לפי הטעם
    אופן ההכנה:
    1. מבשלים את הפסטה על פי ההוראות ומסננים
    2. מחממים שמן זית במחבת, מטגנים רוזמרין, שום כתוש, בשר, בצל ופלפל.
    3. מבשלים עד שהבצל מתרכך והבשר משחים. מוסיפים עגבניות ורסק עגבניות.
    4. מבשלים עד רתיחת הרוטב. מנמיכים את האש ומבשלים 15 דקות עד שהבשר מבושל.
    5. מתבלים בפלפל ומלח