הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך לזהות תסמינים להפרעות קשב וריכוז אצל ילדים

    "יש לו קוצים בטוסיק", "הוא לא נח לרגע", "היא כל הזמן קמה מהכסא", "היא לא יכולה לשבת בשקט" – אם המשפטים האלה נשמעים לכם מוכרים יכול להיות שגם הילד או הילדה שלכם לוקים בהפרעת קשב וריכוז או בשמה המקצועי יותר הפרעת קשב ופעלתנות יתר. 

    הפרעת קשב וריכוז או בשמה הרפואי Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) היא הפרעת קשב וריכוז הבאה לידי ביטוי גם בצורה פיזית על ידי היפראקטיביות (חוסר היכולת לשבת ללא תנועה או בשקט למשך טווח זמן מוגדר). 

    ADHD תסמינים להפרעות קשב וריכוז אצל ילדים

    נתחיל ונאמר שלא צריך להיבהל היות ויש רמות שונות של ADHD ולא חייבים לרוץ ישר אל טיפול תרופתי, תחילה חשוב לבצע אבחון מקצועי להפרעת קשב וריכוז ולבדוק האם הילד או הילדה סובלים מאחד מהתסמינים הבאים:

    • קשיים בריכוז או הסחת דעת בקלות – האם הילד מתחיל לצייר על נייר ואחרי כמה דקות הוא כבר עסוק בבניית לגו? האם הילדה עושה שיעורים אך כשכלב נובח בחוץ היא מאבדת פוקס?
    • קושי בביצוע משימות – האם אתם מוצאים את עצמכם עוזרים בביצוע משימות פשוטות? כאלה שהילד כבר אמור לבצע בכוחות עצמו? האם הילדה מבקש עזרה במשימות שהיא יכולה לבצע בצורה עצמאית?
    • מתקשה להשלים משימות בזמן – אתם ממהרים לצאת מהבית והילד עדיין לא מוכן? הילדה מושכת ומושכת את הזמן עד שהיא מסדרת את החדר?
    • הערכה עצמית נמוכה – הילד מרבה לתאר את עצמו כפחות טוב מהחברים שלו? הילדה לא רוצה לקחת חלק בפעילות כי היא לא רוצה שיצחקו עליה?
    • נוטים לשכוח דברים – אתם מוצאים את עצמכם קונים שוב ושוב ציוד לבית הספר כי הציוד הקודם פשוט נעלם? הילדה הולכת לחברה עם מעיל וחוזרת בלעדיו? הילד שוכח שקבע עם חבר?
    • חולמים – אתם קוראים לילד או לילדה בשמם שוב ושוב ושוב אבל הם בשלהם חולמים בהקיץ ולא עונים לקריאות שלכם?
    • פטפטנות – הילדה שלכם מדבר כל הזמן על כל מיני דברים שראתה? שקרו לה? שחשבה? הילד מספר לכם שוב ושוב על אותו פרק בסדרת טלויזיה שראה אתמול?
    • מחזירים מבחנים עם דפים ריקים – התכוננתם למבחן, שיננתם את החומר, אתם בטוחים שהפעם הילד יקבל ציון טוב אלא שאז הוא חוזר הבית עם מבחן ריק וללא תשובה מה הוא עשה בזמן שכולם ענו על השאלות?
    • זזים הרבה – אתם מסתכלים מהצד על הילדה שלכם ורואים שהיא כמו השפן של אנרגייז'ר? לא נחה לרגע? רואים את הבן שלכם יושב בכיסא ונע בלי הפסקה מצד לצד, מפסיק לשניה וממשיך בשלו?

    אם זיהיתם ברשימה תסמין אחד או יותר, אם התגנב לליבכם החשש שיש צורך באבחון חשוב לנו לומר שאין צורך לדאוג. הצוות שלנו במרפאת באלנס החדשה בגני תקווה בניהולה של ד"ר שרון צחורי תשמח לסייע לכם – צרו קשר עכשיו לתיאום פגישה.