הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    נפקד או עריק, עשה ואל תעשה

    אין עוררין על כך ששירות צבאי יכול להיות מאתגר מאוד ולא כולם מצליחים להתמודד עם המורכבות של המסגרת הצבאית. אבל לפני שאתם נוקטים בפעולה ומחליטים לערוק או לבצע נפקדות, חשוב שתבינו מה ההבדלים בין השניים, מהם העונשים הפוטנציאליים וההשלכות העתידיות ומי יכול לעזור לכם בתהליך.

    שים לב להבדל בין נפקדות לעריקות
    נתחיל מההבחנה בין שני המושגים האלה. נפקדות היא היעדרות מהצבא עד 20 יום. נפקד הוא מי שנקרא להתייצב לשירות ולא התייצב במועד שנקבע, חייל שעזב את תפקידו או יחידתו ברשות אך לא חזר בשמן, חייל שלא נמצא במקום בו היה צריך להימצא באותו זמן. עריקות היא היעדרות ממושכת שמתחילה ב-21 יום ואילך כאשר עולה הסבירות שהחייל לא מתכוון להגיע, הוא כבר אינו נפקד אלא נחשב עריק. יש הבדל בין עריק משירות סדיר לבין עריק משירות מילואים. חייל בשירות מילואים מוגדר כעריק החל מהיום ה-15-21 להיעדרותו וחייל מסדיר לאחר 21 ימים.
    פקודות המטכ"ל מבחינות בין נפקדות קצרת טווח וארוכת טווח לעריקות כאשר ההבדל הוא במשך הזמן וכמובן גם בעונש. חייל נפקד נשפט לרוב בדין משמעתי ולא בבית דין צבאי, כך שלא יהיה לחובתו רישום פלילי בעוד עריק נשפט בבית דין צבאי ולכן חשוב שהוא יפנה לשירותיו של עורך דין צבאי לייצג אותו בהליך זה.

    היה מודע לעונש לפי חומרת העבירה
    חשוב מאוד להבין את ההשלכות שיש לנפקדות לעומת עריקות מבחינת העתיד (רישום פלילי) ומבחינת העונש הניתן על כל אחת מהעבירות. עונש על נפקדות במידה והיא אכן נדונה בדין משמעתי הוא לכל היותר 35 ימי מחבוש בעוד העונש על עריקות בבין דין צבאי יכול להגיע למאסר ממושך. כמו כן, עריק שנעדר מהשירות הצבאי למעלה מחודשיים אינו זכאי לקבל מצה"ל שירות רפואי למעט במקרים דחופים. הרישום הפלילי הוא קריטי לעתיד ורק אם עונש המסר הוא לפחות משלושה חודשים הרי שהרישום ייחשב רישום פלילי מופחת. בכל מקרה, רישום פלילי הוא כתם שמשפיע על העתיד המקצועי במיוחד בהגשת מועמדות לעבודות בעלות צביון ביטחוני.

    בדוק את הנסיבות המקלות
    עורך דין צבאי יכול לסייע בייצוג החייל בבית הדין הצבאי ובעיקר במציאת וניסוח הנסיבות המקלות אשר עשויות להפחית את המאסר ו"להמתיק" את גזר הדין. נסיבות מקלות יכולות להיות מצב משפחתי, בעיות רפואיות, הפרעות נפשיות ועוד. הדרך בה מוצגות הנסיבות המקלות בבית דין צבאי יכולה לעשות את ההבדל בגזר הדין.

    בחר עורך דין צבאי מנוסה
    מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בענייני צבא כבר לפני ביצוע העריקות על מנת להבין מראש את ההשלכות של העריקות וכיצד להתנהל בצורה נבונה מול המסגרת הצבאית לפני ביצוע ההסגרה. כלומר, להתחיל את התהליך עם עורך הדין לפני שמגיעים למעצר בכלא הצבאי.
    כמובן שיש פקטור לניהול התהליך גם מבחינת השגת פטור משירות צבאי כך שאם העריקות התבצעה בכוונה שלא לשרת בצבא, הרי שהפטור מהשירות הוא התוצאה המבוקשת, כנ"ל בעריקות משירות מילואים.
    בחר עורך דין מומחה בענייני נפקדות ועריקות על מנת שיחווה דעה בנוגע למקרה שלך ויסייע בהכוונה ובניהול התהליך. יש לזכור שלמשפט הצבאי מאפיינים ייחודיים ולכן, חשוב מאוד עורך דין שבקיא בעולם זה ויודע כיצד המערכת הצבאית המשפטית פועלת, מה מרחב התמרון, כיצד לבצע את הייצוג בדרך המקצועית ביותר במיוחד במקרה של עריקות תוך שימת דגש על הפחתת העונש וצמצום ימי המאסר, רישום פלילי מופחת והשגת הפטור הנחשק.