הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מערכת האתר
    מערכת אתר האובוקס - אתר מאמרים שכל המאמרים בו מתחילים במילה 'איך'. אתר טיפים מבית היוצר של אתר ניוזבוקס.
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך מדליקים חנוכיה? הסבר מפורט

    מערכת האתר
    | 7 בדצמבר 2015 |

    חג החנוכה הגיע והרבה אנשים דתיים ולא דתיים החלו להדליק את נרות החנוכה בבתיהם. בכל ערב, מתקבצים בני המשפחה סביב החנוכיה וכל פעם עולה השאלה שחוזרת על עצמה, איך מדליקים חנוכיה? מימין לשמאל? משמאל לימין? האם מדליקים את השמש ראשון או שבכלל מדליקים אותו אחרון? אז הגיע הזמן לשים סוף לשאלות ולקבל תשובה חד משמעית במאמר הנ"ל.

    למה מדליקים חנוכיה?

    קודם כל, לפני שאתם בודקים איך מדליקים חנוכיה אתם צריכים להבין בכלל למה אנחנו מדליקים חנוכיה. ובכן, פעם, היו מדליקים את המנורה בבית המקדש, ולאחר הניצחון של המכבים על היוונים גילו המכבים שהיוונים טמאו את כל פכי השמן שהיו במקדש והם היו צריכים להדליק את המנורה באמצעות שמן טהור בלבד. לאחר שחיפשו בכל פינה מצאו לבסוף המכבים פך שמן קטן שהיה אמור להספיק ליום אחד בלבד, אך בדרך נס הספיק לשמונה ימים רצופים. בגלל זה, אנחנו מדליקים כיום בכ"ה בכסליו חנוכיה במשך 8 ימים כשביום הראשון מדליקים נר אחד ושמש, ובשאר הימים מוסיפים כל יום נר נוסף.

    איך מדליקים חנוכיה

    איך מדליקים חנוכיה?

    גם גברים וגם נשים חייבים במצווה הזאת אך בדרך כלל ידליק את הנרות של החנוכיה בעל הבית \ האבא. אם הוא לא נמצא, ידליק מישהו אחראי אחר ואם הילדים רוצים להדליק גם כן בחנוכיות משל עצמן, מומלץ לעשות זאת בזהירות ובהשגחת מבוגר.

    היכן מניחים את החנוכיה?

    הדיון לגבי היכן מדליקים את החנוכיה מתחלק ל-2, חלק אומרים שצריך שזה יהיה ליד הדלת בצד שמול המזוזה וחלק אומרים שצריך שזה יהיה בחלון הבית. מה שבטוח, צריך שזה יהיה במקום שמשקיף לעבר הרחוב או אל מקום שבו עוברים בני אדם ולא יהיה מעל גובה 10 מטרים מהקרקע, כדי שהיה פרסום הנס.

    באיזה נרות משתמשים בחנוכיה?

    מצאתם נרות בחנות? סביר להניח שאפשר להשתמש בהן. כל הנרות שתמצאו בחנות כשרים לחנוכיה והמהדרים משתמשים בפתיליות מכותנה ובשמן זית. אם אין לכם חנוכיה, אתם יכולים להניח את הנרות על כל משטח שהוא כל עוד כל הנרות נמצאים בגובה אחיד והשמש יהיה גבוה מכולם. אפליקציה באייפון שמדמה הדלקת נרות לא נחשבת כהדלקת חנוכיה!

    מתי מדליקים נרות חנוכה?

    בכל ערב משמונת הימים החל מכ"ד בכסליו בערב מדליקים נרות חנוכה. יש הנוהגים להדליק לאחר שקיעת החמה ויש הנוהגים בצאת הכוכבים ובשני המקרים צריך שהנרות ימשיכו לדלוק גם חצי שעה אחרי צאת הכוכבים. את השעות המדויקות אפשר לראות בכל לוח שנה עברי.

    מה מברכים על הדלקת נרות חנוכה?

    ביום ראשון מברכים 3 ברכות. "להדליק נר חנוכה", "שעשה ניסים לאבותינו בימים ההם בזמן הזה" ו-"שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה". בשאר הימים מברכים רק את 2 הברכות הראשונות.

    מה סדר ההדלקה?

    קודם כל מדליקים את השמש, במידה ואפשר אנשים מדליקים איתו את שאר הנרות, אם אי אפשר מדליקים אותו ואז עוברים לשאר הנרות. מציבים את הנרות בצד ימין של החנוכיה (ימין שלכם) ומדליקים אותן משמאל לימין. ביום הראשון מדליקים את השמש ואז את הנר הרגיל היחיד. ביום השני, את השמש ואז את הנר החדש שהוספתם (שהוא בצד שמאל מבין השניים) ואז את הנר הימני שבאותו מקום הדלקתם נר אתמול וכך הלאה. בכל יום ידליקו קודם את השמש ואז את הנר החדש שהצטרף.

    מה עושים אחרי הדלקת הנרות?

    לאחר ההדלקה נוהגים בני המשפחה לשבת ליד הנרות ולשיר שירי חנוכה, לאכול סופגניות ולסובב סביבונים. אפשר גם לספר סיפורים ולהסביר לילדים על החג. יש המקפידים לא לעשות מלאכה בחצי שעה הראשונה לאחר ההדלקה וגם לא להשתמש באור שמפיקים הנרות בשביל צרכים כמו קריאה וכו'

    חג חנוכה שמח!

    תגיות: