הוסף כתבה קטגוריות
  • המאמר החדש ביותר באתר
    ללמוד ערבית מדוברת איך ללמוד לדבר ערבית מדוברת גם אם אתם לא יודעים אפילו מילה אחת בערבית

    בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים ללמוד לדבר ערבית מדוברת, כל אחד והסיבה שלו. יש מי שרוצה ללמוד לדבר ערבית כדי לשרת בצבא ביחידות מיוחדות, יש מי שרוצה לעבוד עם…

    המשך
    אודות הכותב
    מערכת האתר
    מערכת אתר האובוקס - אתר מאמרים שכל המאמרים בו מתחילים במילה 'איך'. אתר טיפים מבית היוצר של אתר ניוזבוקס.
    מאמרים נוספים של הכותב
    גם אתה יכול לכתוב כאן

    מטרת האתר היא להתקדם ולהכיל מאמרים מכל הסוגים וכך לעזור לגולשים בכמה שיותר שאלות ותחומים. על מנת שזה יקרה יש צורך בלא מעט כותבים ומומחים בתחומים שונים.

    אם אתה חושב שאתה יכול לתרום בכתיבת מאמרים בין אם למטרות תרומה בלבד ובין אם למטרות קידום העסק או האתר שלך באמצעות הוספת קישורים ופרטי המידע עליך בתור הכותב, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר באמצעות הכפתור למטה ואנחנו נבחן את בקשתך.

    צרו איתנו קשר

    איך לבחור את תחום הלימודים שלכם

    ללא ספק, אחת הבחירות המשמעותיות ביותר שניתן לעשות בחיים, היא לבחור את תחום הלימודים שלכם. שכן הבחירה בלימודים היא גם למעשה הבחירה בקריירה שלכם והכיוון הכללי שלכם לעתיד לבוא. אז איך עושים את הבחירה הזו נכון?הנה כמה טיפים בנושא.

    1. בבחירת תחום הלימודים, היו כנים עם עצמכם

    אחד האלמנטים הכי חשובים בבחירת תחום ההתמחות והלימוד העתידי שלכם הוא לעשות בחירה שתהיו בה כנים עם עצמכם. נכון, בהייטק יש כסף גדול ובמשפטים יש הרבה יוקרה. וגם רפואה זה מקצוע אצילי, אבל האם אתם מתחברים לכל הנושאים הללו? האם באמת ובתמים אתם רואים את עצמכם עוד איקס שנים מעכשיו מתעסקים יום יום במקצוע הזה ובמה שכרוך בו? אם התשובה כלפי מה שחשבתם ללמוד היא "לא", אז אתם לא עושים את הבחירה הנכונה. חישבו בבחירה שלכם מה החלומות שלכם, לאיזה תחומים אתם מתחברים, מה תרצו להשיג מהעבודה ומהקריירה שלכם, וכך כבר תעשו צעד גדול לעבר הבחירה הנכונה.

    2. עשו הכרות עם חומרי הלימוד בתואר הספציפי

    בחרתם כבר תחום, החלטתם מה אתם רוצים ללמוד? נפלא..הצעד הבא כדי לחזק את ההחלטה שלכם היא לבדוק במה בפועל מדובר. כניסה קצרה לכל אחד מהאתרים של מוסדות הלימוד, יוכלו להבהיר לכם מה אתם הולכים ללמוד בצורה כללית או יותר מפורטת. תוכלו גם לחפש חוות דעת אודות בתי הספר השונים והפקולטות ברחבי הרשת. ואם אתם רוצים ממש לחוות את חיי היום יום בלימודי המקצוע הנבחר, קפצו למוסד הלימודים שמעניין אתכם ולכו לעשות סיבוב בקמפוס. אם יהיה לכם מזל, יתכן שתוכלו גם להכנס לכמה הרצאות רבות משתתפים ולהבין האם השיעורים עתידים לעניין אתכם. לפעמים הפער בין מה שחושבים על המקצוע ומה שנלמד בו בפועל, הוא גדול מאוד וחקירה מראש יכולה למנוע מכם אכזבות לאחר מכן.

    3.  מתלבטים בין כמה תחומים? לכו לייעוץ לימודים

    אם הבעיה שלכם היא דווקא לא להחליט מה ללמוד, אלא להכריע בין כמה תחומים שמעניינים אתכם, יתכן ששירותי ייעוץ לימודים יכולים לסייע לכם. השירותים הללו נחלקים לרוב לשניים – סוג אחד הם שירותי ייעוץ לימודים הניתנים במסגרת המוסד ומסווגים התאמה/ חוסר התאמה לתחום הנבחר, ומציגים בפני המועמד אפשרויות נוספות שעשויות להתאים לפי נתוני הפתיחה שלו. סוג שני של שירותי ייעוץ לימודים הם כאלו שנועדו לסייע בבחירת המקצוע ולהכריע מה יותר מתאים לכם. במסגרת הזו, פסיכולוג תעסוקתי מראיין את המועמד ונערכים לו מספר מבחנים פסיכוטכניים כדי להבין כיצד הראש שלו עובד ובאיזה תחומים הוא מתעניין ומצטיין יותר וכמובן שאלוני עניין כלליים כדי להבין את נטיית הלב כלפי תחומים מסויימים. בסיום התהליך מקבל המועמד מספר אופציות שיוכלות להתאים לו ללימודים על פי כל המבחנים הנל וכמובן יכולת להתייעץ על כולם עם  הפסיכולוג התעסוקתי שבמקום כדי לחדד את ההבנה מעבר לממצאים על הדף.

    4. פנו את הזמן ולכו לימים הפתוחים

    לפעמים האינטרנט זה ממש לא מספיק כדי להבין את אווירת הקמפוס או להתרשם מהמרצים השונים. גם אם תלכו לסיור לבד, לא בטוח שתקבלו את מלוא הפרספקטיבה אודות לימודי המקצוע השונים בעיקר את נושא חוות הדעת ומה התרומה של המקצוע הלאה. במיוחד כדי לענות על השאלות הללו, קיימים הימים הפתוחים במוסדות הלימוד השונים. לרוב מדובר בקרנבל שלם, אל תטעו, אך הוא גם נותן לכם הזדמנות לדבר עם סטודנטים או בוגרים של המקצוע ולתחקר אותם על הלימודים ככל שתחפצו. מה עוד  היתרונות של הימים הפתוחים? בימים הללו גם תוכלו להתרשם מכלל השירותים והמתקנים העומדים לרשותכם בלימודי המקצוע הספציפי  שמעניין אתכם, וגם להתרשם מן המרצים. ואיך אומר הביטוי המפורסם? "אין טוב ממראה עיניים".